Gå til innhold

TRT- behandling Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har kjennskap til helseforetak som tilbyr dette? Evt hvem man kan ta kontakt med? Da tenker jeg ikke på gel men injeksjonsbehandling. Har pratet med fastlege men er av gamle typen «ikke har troa»…

Anonymkode: 5fec5...29b

Skrevet

Hva er TRT-behandling?

Anonymkode: 71024...de9

Skrevet

Vet noen får injeksjoner hos Aleris. 

• Liker 1
Skrevet

Både Aleris og Volvat gir TRT. 

Men siden du ikke vil ha gel, og fastlegen ikke har troa, har du egentlig fått tatt blodprøver og fått fastslått at du har lave nivåer? Og du har ikke hatt hjelp av gel? Og fastlegen har ikke troa på at du vil få bedre hjelp av injeksjoner? Eller har ikke fastlegen troa på at det er testosteron-mangel, og dermed heller ikke vil henvise deg videre? 

Jeg har litt vanskelig med å forstå hvorfor fastlegen ikke skulle ville hjelpe hvis det er påvist lavt testosteronnivå, og at gel ikke hjelper... 

Anonymkode: 2a969...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Både Aleris og Volvat gir TRT. 

Men siden du ikke vil ha gel, og fastlegen ikke har troa, har du egentlig fått tatt blodprøver og fått fastslått at du har lave nivåer? Og du har ikke hatt hjelp av gel? Og fastlegen har ikke troa på at du vil få bedre hjelp av injeksjoner? Eller har ikke fastlegen troa på at det er testosteron-mangel, og dermed heller ikke vil henvise deg videre? 

Jeg har litt vanskelig med å forstå hvorfor fastlegen ikke skulle ville hjelpe hvis det er påvist lavt testosteronnivå, og at gel ikke hjelper... 

Helt ærlig så aner jeg ikke om nivået er lavt. Jeg er halvveis i livet og har mange markører for lavt nivå. Sliter også med opptrening etter alvorlig skade. Hadde man bodd i USA så hadde man nesten kunne startet på dagen. Hørt at gel er et mye dårligere alternativ. Tror de fleste i min alder kunne hatt nytte av en slik behandling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt ærlig så aner jeg ikke om nivået er lavt. Jeg er halvveis i livet og har mange markører for lavt nivå. Sliter også med opptrening etter alvorlig skade. Hadde man bodd i USA så hadde man nesten kunne startet på dagen. Hørt at gel er et mye dårligere alternativ. Tror de fleste i min alder kunne hatt nytte av en slik behandling.

Så når du sier legen ikke har troa, så betyr det at legen ikke vil ta blodprøver? 
Da bestiller du deg time hos en privatlege og ber om blodprøver for å teste nivået. 

Men når du er ute etter injeksjoner, uten å engang ha prøvd gel, og heller ikke vet om du har lavt nivå, så kan det fort oppfattes som at du egentlig ikke bare er ute etter å få justert testosteron opp til ett normalt nivå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det fremkommer raskt at jeg ikke er ute etter noe, tatt min fysikk i betraktning 😅. Var mer at fastlegen mer eller mindre kimset over samtalen jeg hadde om behandling. Det med gel er mer det jeg har lest om de som har prøvd den. Spørsmålet var  om noen er i behandling eller kjenner personer eller helseforetak som er mer oppdaterte. Får betille meg en time hos Aleris.👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror det fremkommer raskt at jeg ikke er ute etter noe, tatt min fysikk i betraktning 😅. Var mer at fastlegen mer eller mindre kimset over samtalen jeg hadde om behandling. Det med gel er mer det jeg har lest om de som har prøvd den. Spørsmålet var  om noen er i behandling eller kjenner personer eller helseforetak som er mer oppdaterte. Får betille meg en time hos Aleris.👍

Benytter i hovedsak gel, men injeksjoner kan også benyttes. Du vil uansett bli utredet. Flere menn burde sjekket verdiene sine, så bra at du ønsker å gjøre det. 

Anonymkode: f5ff6...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...