Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å høre Fourth wing av Rebecca Yarros på lydbok. 3 timer inn i boka og jeg føler hjernen løper maraton på en veldig slitsom måte.. er ganske alsidig når det kommer til bøker og kan lese/høre både romaner, krim, biografier osv. men denne boken føles veldig…rotete?!? 

Savner å bli kjent med karakterene, stedet og holde kontroll på navn. I tillegg virker alle så «sinte» og det føles generelt ikke som karakterer man knytter seg til. Har heller ikke forstått hva historien går ut på heller, bortsett fra dragetrening på denne skolen eller hvor de nå går. 

Blir boken bedre hvis jeg gir det litt tid eller er det 3 bøker som er skrevet på akkurat samme heseblesende og rotete måte?🤔

Anonymkode: f10a4...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er storfan av disse bøkene, men er vel skrevet likt alle 3.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og bok to var mye verre, så jeg dropper bok 3.

Anonymkode: 215eb...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes første boka var helt ok, andre og tredje boka måtte jeg jobbe litt for å komme gjennom. Ville ikke anbefalt de til andre. Fordelen med å lese papirbøkene er at man kan se på kart over skoleområdet og over landet deres. Da blir det litt enklere å forholde seg til stedsnavn.

Anonymkode: 1195e...ecd

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok gjennomgående at du må forholde deg til en del forskjellige personer og navn. Hvorav noen er folk som bare dukker opp litt kort her og der. 

Det blir jo også større områder ut over i de neste bøkene. (I den første er de vel kun på skolen.) Så da blir det flere stedsnavn også. 

Jeg elsker bøkene, men er nok også over snittet god på å skille personer og navn og sånt i bøker.

I mine øyne er den ikke "rotete", og mye forklares jo også mer underveis. Og jeg knyttet meg veldig til mange av karakterene. Syntes flere hadde mye bra dybde og kompleksitet. Både gode og dårlige sider, liksom. Dermed ble de lettere å leve seg inn i og kjenne seg igjen i. 

Anonymkode: f2762...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...