AnonymBruker Skrevet 6. august #61 Skrevet 6. august Ting vi gjør: -storhandle -Går til frisør for klipp kun to-tre ganger i året. Ikke farge eller ekstraprodukter. -kjøper ikke noe husting (annet enn typ oppbevaringsbokser), interiør, sesongting (til påske, halloween, osv) etc -kjøper ikke klær til meg selv eller gubben. Barna får brukte klær, enten kjøpt billig eller hentet når noen gir bort gratis. Skolesekk til eldste er feks fra noen som ga bort. De nye klærne de har, er fra besteforeldre og bursdagsgaver. -går aldri rundt i kjøpesentre bare fordi. Kun hvis det er noe vi trenger. -spiser lite kjøtt. Kyllingkjøttdeig er like godt som storfe. -handler julegaver på salg. har vært veldig glad i kafeturer, men har kuttet de også ut nå, for å få råd til hus da vi nylig fikk tredjebarnet. 😁 så nå knviterer jeg venninner på kaffe/te, med nybakte scones feks. Anonymkode: d0c14...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #62 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 21.56): Hei! Vi er et par på 31 år med et barn på 2 år. Vi eier en leilighet og har aldri vært flinke til å spare penger. Mannen min har jobbet i fem år, mens jeg var student frem til april 2025 og fikk ikke en ordentlig jobb før da. Nå har jeg en vikarstilling som varer frem til mars 2026. Vi har veldig lyst på barn nummer to, men vi har bestemt oss for at enebolig må komme først. Akkurat nå har vi bare 15.000 kr på sparekonto, og vi har allerede boliglån på ca. 2.500.000 kr. Vi har nå begynt å ta sparing mer seriøst og har åpnet en felles konto for å holde oversikt over faste utgifter. De faste utgiftene ligger på ca. 35.000 kr i måneden, i tillegg bruker vi ca. 8.000 kr på mat, 4.000 kr på trivsel og 3.000 kr på klær. Det gjør at vi potensielt kan spare opptil 30.000 kr i måneden – men det skjer sjelden, fordi det alltid dukker opp noe uforutsett. Foreldrene våre har dessverre ikke mulighet til å hjelpe oss økonomisk, så vi må klare dette på egenhånd. Hva er deres beste tips for å spare penger og kunne kjøpe drømmeboligen? Anonymkode: ffc5d...41c Men hva konkret er disse uforutsette utgiftene på 30 000? 😳 som dere har hver måned? Anonymkode: d7c81...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå