Gå til innhold

Zoloft eller Cipralex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet du hvor mange som bruker feks cipralex, uten å få terapi? Haha nesten alle 

Anonymkode: 57f20...176

Dersom dette stemmer er det både uforsvarlig og uprofesjonelt.

Anonymkode: 29538...d42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 22.36):

Vet du hvor mange som bruker feks cipralex, uten å få terapi? Haha nesten alle 

Anonymkode: 57f20...176

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 82391...c42

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd annet enn Zoloft, men den ga meg livet tilbake. Jeg angrer sånn på at jeg ikke diskuterte antidepressiva med legen min på et tidligere tidspunkt. Av bivirkninger har jeg ikke hatt noen, annet enn litt hjernetåke i dagene ett år oppstart. Hadde effekt samme dag som jeg startet og har ikke hatt et eneste angstanfall siden. Det er nå 3,5 år siden

Anonymkode: ad037...c9d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier her så er det veldig individuelt hva slags virkning og bivirkning man får av antidepressiva. Jeg har prøvd cipralex og zoloft. Cipralex hadde lite bivirkninger, men virket også dårlig. Zoloften hg meg bivirkninger som jeg ikke orket. De er vel de vanligste antidepressiva som er brukt i Norge tror jeg. 

Jeg bruker nå Venlafaksin og har etter et par måneders bruk ikke noen bivirkninger. Hadde bivirkninger som var ubehagelige i oppstarten, men de har gått over. Så langt så fungerer de bra. Jeg har fortsatt et normalt følelsesliv, har ikke nedsatt libido/får orgasme (som dessverre er vanlige bivirkninger) og kjenner at dagene er lysere enn før. 

Anonymkode: 2f4a0...502

Skrevet

Jeg sluttet å spise på zoloft. 

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde en helt uutholdelig uro og desperasjon og fortvilelse de første ukene/månedene på begge, såpass ille at jeg ble innlagt for klarte ikke å håndtere det. Etter at det ga seg merket jeg ingenting. De hjalp ikke. Cipralex ga meg også en ekstrem sult. Sluttet på begge da det var bortkastet. 

Anonymkode: 7955c...ea4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...