Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber i staten på direktorat og deprt nivå. Hvilken type telefon får dere? Fikk vite at det skal være en standard ny telefon som er Iphone. Men hvilken pleier det å være? 

Anonymkode: 66bb9...c75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i et departement inntil 2024. Vi hadde ca. 2 år gamle iPhoner som standard. Da jeg begynte i 2016 tror jeg de var enda litt nyere, men fornuftig nok rullet de litt tilbake over årene. Ville regnet med du får en modell som er ett eller to hakk bak nyeste. 

Anonymkode: 98cff...053

AnonymBruker
Skrevet

Fikk velge og valgte Iphone 16 pro max 

Anonymkode: 97153...b47

AnonymBruker
Skrevet

Bare iphone? Hadde nektet og forlangt en pixel..

Anonymkode: 2e4e9...d18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Startet i 2024 og fikk velge mellom en samsung S23og en iphone (sikkert også fjorårets modell), men ved et lite tillegg (som trekkes på første lønn) kunne jeg oppgradere til det jeg ville av enten iPhone eller Samsung.

Anonymkode: 4ea26...b95

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sum det går an å kjøpe for, lurer på om det er 10.000 pluss moms. Så har vi en nettbutikk med rammeavtale, og de tror jeg legger prisen til oss noe lavere enn vanlige butikker så vi kan kjøpe modeller som egentlig havner rett over grensa.

Jeg fikk vanlig iPhone 16. Får ikke pro/max, de blir for dyre.

Anonymkode: fc0cd...029

AnonymBruker
Skrevet

I direktoratet jeg jobbet i fikk vi dekket inntil 8000 kr., i tillegg til at det var momsfritt. Vi kunne velge dyrere modeller, da av iPhone-er og Samsung Galaxy-er, og i så fall ble alt over 8000 trukket fra neste lønning. Prisene var altså momsfrie, så i praksis ble det ikke helt hårreisende dyrt selv for nye iPhone Pro Max-er. Vi kunne bytte hvert 2 1/2 år.

I departementet jeg jobber i nå får vi bare utdelt en ordinær iPhone som henger et hakk eller to bak. Jeg er usikker på hvilken som deles ut akkurat nå, om det er 14 eller 15. Så er det helt lov å skaffe gratis tvilling-SIM (på abonnementet jobben betaler) og bruke en mobil du selv kjøper som hovedmobil, men du får ikke mail-/kalendersync på andre enn den utdelte. Så tror det er relativt få som gidder å ha to telefoner. Men noen er det. 

Anonymkode: 43465...7db

AnonymBruker
Skrevet

Vi får 3500 i året inn i en telefonkonto. Kan velge telefon og hvor ofte selv, men må betale mellomlegget om det ikke er nok på kontoen.

Anonymkode: 8c7bc...02f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere som jobber i staten på direktorat og deprt nivå. Hvilken type telefon får dere? Fikk vite at det skal være en standard ny telefon som er Iphone. Men hvilken pleier det å være? 

Anonymkode: 66bb9...c75

Jobber i en større statlig etat. Får velge mellom Iphone eller Android. Ikke den aller nyeste, men stort sett nest siste eller tredje siste utgave. Utskifting er styrt sentralt, man får bare beskjed om tid/sted for utlevering av ny telefon og innlevering av den gamle. Det skjer med mellom to og tre års mellomrom.

Anonymkode: 331e5...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Vi får 12 000 kr til å handle for, annenhvert år. Må bestille via en nettportal og prisene er uten moms. Man kan fint velge noe dyrere, mellomlegget blir da trukket av neste lønning. Har nettopp vært gjennom det. Fikk også 2 000 kr til hodetelefoner og bestilte en del dyrere, det ble av en eller annen grunn ikke trukket fra lønnen.

Anonymkode: 191ed...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...