Gå til innhold

Hund alene - hva er best for den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min er vanligvis alene mens jeg er på jobb,. fem til seks timer. I ferien har den også vært alene noen ganger, men da er timene ofte fordelt på to eller tre alene-økter. I dag har den for eksempel vært alene i to + to + én time. Dette har fått meg til å tenke: Hva er egentlig best for hunden? 

På den ene siden kan de jo være fint for den å bli luftet og få selskap jevn gjennom dagen, men på den andre siden blir den jo "forlatt" flere ganger. 

Finnes kanskje ikke noe fasitsvar, men kanskje noen har noen innspill?

Anonymkode: 37e79...43d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg på butikken el. lignende sier jeg "Bli her - kommer snart" - det er ingen el liten reaksjon (halerist-kos etc) når jeg er tilbake.

Noen bare går uten å si noe og gjør ikke noe nr. av at de kommer hjem. Sikker det smarteste😉
Går jeg på jobb og er borte i 8. timer skal den ha magekos ++ er veldig glad.
Jeg går rett på tur etter at jeg har kommet hjem, og det er ikke slik at den setter seg ned og tisser el. driter. Vi kan gå en stund før det skjer. Men det kan hende det er forskjellig fra hund til hund.
Spør du hunden vil den ha selskap av dyr og muligens mennesker hele tiden🤩 

Anonymkode: 8d78b...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok individuelt. Jeg har en hund som synes det er bedre å være alene fem timer sammenhengende, enn at jeg kommer og går flere ganger i løpet av en dag. Da blir hun veldig stresset og bruker lang tid på å roe seg når jeg går andre og tredje gangen. 

Anonymkode: ff3c0...61d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...