AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Jeg var med familien i dag, og et familiemedlem snakket til en annen slektning/folk om jobben sin, som han mener har godt arbeidsmiljø osv. Det kan være, jeg har ikke jobbet der på noen år nå. Men jeg jobbet samme arbeidssted som ham i 5-6 mnd, og ved noen tilfeller på samme avdeling som mitt familiemedlem, men også på andre avdelinger (fordi jeg var nesten nyutdannet og vikar). Vi møttes omtrent hver dag på lunsjrommet, og jeg deltok i alle sosiale og faglige ting mens jeg var ansatt. Vi diskuterte også ofte jobben på fritida; iblant ba han meg om råd, og litt oftere ba jeg ham om råd siden han var met erfaren. I forbindelse med at han nevnte jobben, sa jeg at vi var jo en stund kolleger og at jeg tom holder kontakt med en av hans kolleger etter at jeg sluttet i jobben, fordi vi møttes igjen flere annen sammenhenger og ble bedre kjent. Hun husket også meg igjen fra denne jobben uten at jeg introduserte meg først, så hun husket meg som kollega. Da sa familiemedlemmet mitt flere uventede og rare ting, som; - vent, jobbet ikke du der tilfeldig bare noen dager? Hva mener du med et halvt år? - kollegaen du snakker om, har aldri jobbet hos oss (hun var fast ansatt og satt tom i ledelsen i flere år) - (nesten sint i stemmen) jeg er faktisk villig til å sverge på at ingenting av det du sier stemmer osv. Dette er en jeg kjenner som en fornuftig og klok mann med ellers grei hukommelse...Så jeg ble litt satt ut. Det er ikke hemmelig at jeg jobbet på stedet så lenge som jeg jobbet der, det står i cven min på LinkedIn og andre jobbsteder. Stedet han mener jeg knapt var innom døra til. Jeg brukte tom stedet som referanse for å bli fast ansatt her jeg jobber nå...stedet der vi aldri var kolleger, ifølge ham. Dette var ikke en stor arbeidsplass. Det er få arbeidsrom der, man møter kolleger i gangen mange ganger per dag i tillegg til lunsj, og vi delte arbeidsrom og oppgaver sammen i flere uker. Jeg hadde juleavslutninga på hans avdeling med bla ham. Men i hans hukommelse skjedde ikke dette. Jeg tror ikke at han prøver å gaslighte eller lyve til meg. Jeg tror at han selv tror han har rett. Men hvorfor? Jeg syntes det var hyggelig at vi var både slekt og kolleger en stund, mens han har fullstendig glemt at vi jobbet sammen. Jeg vlir litt trist av at han ikke husker det, men også at han er lite ydmyk. Det er ikke vanskelig å sjekke noen av faktaene i saka. Eller for den saks skyld la dette gå. Men han gjorde ingen av delene. Han mente at jeg måtte slutte å blåse opp de få dagene jeg ifølge ham kun jobbet der. Da jeg sa, men vi feira jo jul der ilag, sa han åja, men ikke unnskyld eller jeg tok visst feil. Snart skal han, jeg og flere dra på ferie sammen, men jeg kjenner at jeg mister noe av lysten til dette pga måten han er på. Og jeg blir dessuten bekymret for om det står helt bra til med ham om dagen, når han ikke husker ting fra få år tilbake i tid. Var det totalt uviktig for ham at jeg jobbet der, og derfor har han helt glemt det? Det hele var så bissart. Hva gjør jeg nå? Vi skal planlegge ferie sammen denne uka og jeg er helt wtf. Anonymkode: b9aef...78f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Ikke ta dette personlig. Mulig han er begynnende dement. Ikke uvanlig å bli aggressiv over hukommelsessvikt Anonymkode: 806b9...632 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Du selv har glemt 99,99999% av alt som noen gang har vært i hjernen din. Slik er mennesker. Anonymkode: 183d5...ba4 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke ta dette personlig. Mulig han er begynnende dement. Ikke uvanlig å bli aggressiv over hukommelsessvikt Anonymkode: 806b9...632 Han er 37 Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du selv har glemt 99,99999% av alt som noen gang har vært i hjernen din. Slik er mennesker. Anonymkode: 183d5...ba4 Nei...jeg glemmer ikke at jeg har jobbet med et familiemedlem, ei venninner eller en kjæreste (har gjort alt av dette). Det er jo rimelig spesielt. Det er ikke som å glemme at en jobba med en tilfeldig person... Ikke nok med det; i tida den jeg jobba der, var folk opptatt av vårt slektsforhold...jeg var kjent som x slektning av ham. Anonymkode: b9aef...78f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Hva skal man si? Menn er menn og menn har dårlig hukommelse. Anonymkode: 7dffb...fa6 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva skal man si? Menn er menn og menn har dårlig hukommelse. Anonymkode: 7dffb...fa6 Hadde han enda sagt at oi, jeg husker ikke helt dette jeg...men han snakket som om jeg lyver. Anonymkode: b9aef...78f
BobbySocks Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august Snakk tilbake som han er senil. Men kjære deg, Tore, er du helt glemsk? På tide å rusle til legen en tur? 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august BobbySocks skrev (3 minutter siden): Snakk tilbake som han er senil. Men kjære deg, Tore, er du helt glemsk? På tide å rusle til legen en tur? Det prøvde jeg. Sa at nå må du gi deg, vi gjorde jo x og y på juleavslutninga. Men det rare var at han faktisk husket at vi hadde vært på juleavslutning sammen i desember, men likevel ikke trakk tilbake påstanden om at jeg bare jobba der litt i august... Anonymkode: b9aef...78f 1
Daria Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Antagelig var dette en større hendelse i ditt arbeidsliv enn i hans, hvis han har jobbet der i årevis og du var der noen måneder for flere år siden. Man husker forskjellige ting og noen husker bedre enn andre (og man vet hva man (tror man) husker, men ikke hva man har glemt...) - og så er det fort gjort å bli litt påståelig når andre hevder at man tar feil. Jeg ville ikke lagt så mye i det (men neppe tatt opp temaet igjen...). 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Daria skrev (38 minutter siden): Antagelig var dette en større hendelse i ditt arbeidsliv enn i hans, hvis han har jobbet der i årevis og du var der noen måneder for flere år siden. Man husker forskjellige ting og noen husker bedre enn andre (og man vet hva man (tror man) husker, men ikke hva man har glemt...) - og så er det fort gjort å bli litt påståelig når andre hevder at man tar feil. Jeg ville ikke lagt så mye i det (men neppe tatt opp temaet igjen...). Jo, det var selvsagt mer betydningsfullt for meg enn motsatt. Men dette var jo ikke jeg som starta en samtale for å mimre om alle detaljene fra tida vår sammen der, men at jeg kom på en felles kollega og han ikke husket at vi - eller de - var kolleger i det hele tatt, og mente jeg løy, rett og slett. Som er uforståelig for meg, siden det er et så ubestridelig faktum. Hun dama satt i ledelsen på jobben hans... Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Daria skrev (44 minutter siden): Jeg ville ikke lagt så mye i det (men neppe tatt opp temaet igjen...). Det er fristende å slutte å diskutere jobbting med ham generelt, som er kjipt da vi er de eneste to i familien med denne utdannelsen og typen jobb. Merker jeg mister respekt for ham over påståeligheten i ei så opplagt sak. Det er litt barnslig når man er nesten 40. Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Jeg ville hatt større problemer med at han beskylder deg for løgn, enn at han har dårlig hukommelse. Lite sjarmerende med folk som står på sitt selv når man kan bevise at de tar feil. Jeg har hatt sjefer som var sånn. En gang fikk jeg ikke gavekort som deles ut etter 10 års ansettelse, fordi han mente jeg bare hadde vært der noen måneder 😄 Anonymkode: e093c...85a 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august Da er det vel det han husker fra din tid på arbeidsplassen. Om det ikke er andre ting som plager deg ved han eller hukommelsen hans, ville jeg bare lagt det død og ikke tatt det opp igjen. Ingen grunn til å lage noe styr over noe som åpenbart ikke er en viktig del av hans liv. Anonymkode: 53d9a...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da er det vel det han husker fra din tid på arbeidsplassen. Om det ikke er andre ting som plager deg ved han eller hukommelsen hans, ville jeg bare lagt det død og ikke tatt det opp igjen. Ingen grunn til å lage noe styr over noe som åpenbart ikke er en viktig del av hans liv. Anonymkode: 53d9a...8ed Tro meg, jeg har grundig forstått at det ikke var minneverdig for ham at vi var kolleger. Kommer nok ikke til å snakke om det noen gang. Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ville hatt større problemer med at han beskylder deg for løgn, enn at han har dårlig hukommelse. Lite sjarmerende med folk som står på sitt selv når man kan bevise at de tar feil. Jeg har hatt sjefer som var sånn. En gang fikk jeg ikke gavekort som deles ut etter 10 års ansettelse, fordi han mente jeg bare hadde vært der noen måneder 😄 Anonymkode: e093c...85a Ja, han har hatt påståelige tendenser før også, men aldri i opplagte ting som kan sjekkes mot faktaopplysninger. At sjefer gjør mye rart, kan man til en viss grad forstå. De har mye ansvar og mange å ta hånd om. Men her var det jo omvendt; en av sjefene våre husket meg godt, men ikke min egen slektning som har snakket om denne jobben mange ganger i ettertid. Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 6. august #17 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville hatt større problemer med at han beskylder deg for løgn, enn at han har dårlig hukommelse... Anonymkode: e093c...85a Jeg lurer litt på hva det neste blir. Merker at jeg ikke orker urimelige beskyldninger, og ihvertfall når det ikke kommer uten unnskyld etterpå. Jeg oppfattet det som at vi hadde god kontakt, så jeg ble litt satt ut og kommer nok til å trekke meg litt unna.... Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august Han hadde jeg ikke giddet dra på ferie med. Anonymkode: b03c4...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han hadde jeg ikke giddet dra på ferie med. Anonymkode: b03c4...6d5 Alt er planlagt. Og vi skal egentlig møtes i dag. Gjelder ikke bare ferien, vi omgås vanligvis en del i hverdagen. Anonymkode: b9aef...78f
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august Jeg glemmer alt som er uvesentlig, går under å være distre. Ofte ett tengn på at hjernen er opptatt med andre ting. https://nhahealth.com/the-results-are-in-forgetfulness-could-mean-you-are-more-intelligent/ Anonymkode: acfb3...b32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå