AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Under kvalifikasjoner: 3-7 års erfaring. Men lenger ned i annonsen så står det at de «oppfordrer» både juniorer og seniorer til å søke. Jeg anser meg selv som junior med kun 1 års erfaring. Er 3 års erfaring minstekrav en junior må ha nå til dags? 😅 Anonymkode: f98b6...753
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Men er kvalifikasjonene et absolutt? Vil anta at det er kun ønsker fra arbeidsgiver, men ikke et absolutt krav. Og når de attpåtil ber både juniorer og seniorer å søke, tenker jeg at de har slingringsmon. Anonymkode: d86d4...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august De ønsker 3-4 års erfaring, men de er også åpen for noen med mindre erfaring. De skriver det nettopp for å vise at ønskede kvalifikasjoner ikke er ett absolutt krav. Anonymkode: 68183...e7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Kjør på å søk! Ikke tenk på den delen av annonsen. Prøv! Gi det en sjanse. Anonymkode: 14c3c...628
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august I min verden er man junior selv med 3-5 års erfaring. De ønsker ikke nyutdannede, men noen med litt erfaring. Hvis du mener du oppfyller kvalifikasjonskravene og har kompetanse til å gjøre oppgavene, er det bare å søke. Anonymkode: 3b7f8...cf1 1 1
Hedda-78 Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august Slike krav er aldri absolutte. Det er egentlig ønsker, ikke krav. Ikke la slike bagateller hindre deg fra å søke. Søker du ikke, får du den jo i allefall ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august Stadig junior med tre til fem års erfaring, i hvert fall i min bransje. Men, som andre sier, søk likevel. Det verste du får er ikke noe respons, men det kan bety så mangt. Søk, men ikke legg mye i det/forventninger, fortsett også søket etter jobb andre steder. Anonymkode: 96ebd...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august De ønsker 3-7 års erfaring, og regner kandidater med tre års erfaring som junior og syv års erfaring som senior. Anonymkode: de804...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Du bør søke. Ikke sikkert du får den jobben, men kanskje de har andre midlertidige stillinger. Hos oss får folk som har vært til intervju, men bemerket seg positivt, tilbud om vikarstillinger som kan dukke opp Anonymkode: 9240e...cee
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Ville ikke søkt. Tenk så flaut om de avviser søknaden din. Anonymkode: 04c42...ba2
AnonymBruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Det er forskjell på «må-krav» og «bør-krav» i utlysninger. Hvis en oppfyller «må-kravene», fx at en har master i informatikk, er «bør-kravene» ei ønskeliste fra arbeidsgiver på hva en bør kunne. Der tenker jeg at hvis en er kvalifisert på de viktigste punktene, så kan en søke. Det verste som skjer er at en ikke blir vurdert som aktuell for stillingen. Det er ikke farlig. (Det som kan være kjipt er hvis en fx er bilselger på 22 og søker på tunge offentlige stillinger med offentlige søkerlister hvor det er forventet tung faglig kompetanse. Det er ikke nødvendig å bruke tid på. ) Anonymkode: 9b122...6ac
AnonymBruker Skrevet 6. august #13 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ville ikke søkt. Tenk så flaut om de avviser søknaden din. Anonymkode: 04c42...ba2 Håper du var ironisk? Jeg går igjennom ørten søknader i året. Ved første gjennomlesning ser jeg kun på tittel og når de var ferdigutdannet. Legger ikke merke til navn på de som avvises. Det er bare positivt at folk vil jobbe hos oss. Anonymkode: 9240e...cee
AnonymBruker Skrevet 6. august #14 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du bør søke. Ikke sikkert du får den jobben, men kanskje de har andre midlertidige stillinger. Hos oss får folk som har vært til intervju, men bemerket seg positivt, tilbud om vikarstillinger som kan dukke opp Anonymkode: 9240e...cee Hos oss også. Jeg fikk en jobb på den måten. Kom til intervju, fikk ikke jobben, men tilbud om et annet vikariat, og så fikk jeg fast stilling. Jeg ville søkt uansett. Lykke til! Anonymkode: 9d8df...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå