AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Evt hvor er ikke anbefalt , og hvorfor? Anonymkode: e192e...bd8
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Det kommer helt an på hvor dere jobber, og hvilke interesser dere har. Det er fine steder på både øst og vestsiden av byen, og jeg hadde valgt siden dere jobber på. Personlig liker jeg godt Fagerholt, Justneshalvøya og Justvik. Justneshalvøya ville jeg ikke bodd selv, for det er for tett, men miljøet er bra blant de jeg kjenner. Det er selvsagt alltid noe alle plasser. Jeg bor en av de andre nevnte plassene, og trives godt. Både Justvik og Fagerholt har nyere barneskole. Ellers liker jeg Søm og Hånes, tildels Odderhei (obs litt snobbete miljø blant enkelte), og deler av Vågsbygda. Jeg hadde unngått plasser som Slettheia, Suldalen, og tildels deler av Grim, Tinnheia, og sentrum. Mest skriverier i avisene fra disse områdene. Jeg kjenner folk som bor alle disse plassene og trives godt, så alt kommer jo an på hvilket miljø en kommer inn i, men Grim ungdomsskole har hatt et hardt miljø for å ta noe. Deler av Lund er også fint, og mange skryter av Hellemyr, men det området kjenner jeg ikke så til. Vet det var mye dårlig der før, men det er visst nok veldig mye bedre nå. Voie har også hatt litt, men hørt det er bedre der også nå. Flekkerøya er fint om du vil bo i en egen boble. Det er koselige folk, og en er litt på en øde øy der ute. «Øya» som den kalles😊 Rushen igjennom byen er til tider heftig så start med hvor dere skal jobbe, og så vurderer hver område deretter. Det er mye god idrett mange steder i byen, og ok til bra med bussforbindelse de fleste steder, men mer der metrolinjene går. Anonymkode: 6cdc6...df2
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Enig med den over her. Unngå å måtte kjøre tvers gjennom sentrum, det er best å bo på den siden dere skal jobbe. Vi bor på Søm og jobber på Lund. Sjekk også bussforbindelsen dit dere vurderer. Noen steder er det langt å gå til busstopp. Anonymkode: 54e54...e3f
AprilLudgate Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Hva er budsjettet for boligkjøp? Er det greit å være helt avhengig av bil, eller ønsker dere greie bissforbindelser og matbutikk i gangavstand?
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august AprilLudgate skrev (4 timer siden): Hva er budsjettet for boligkjøp? Er det greit å være helt avhengig av bil, eller ønsker dere greie bissforbindelser og matbutikk i gangavstand? Opptil 10 mill. Ja ønsker mulighet til buss (hvert 10 min inn til sentrum elsn er bra), og gåavstand til matbutikk . Primært vil bil bli brukt men veldig fint å ha mulighet til å gå til butikk samt ta buss Anonymkode: e192e...bd8
AprilLudgate Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Opptil 10 mill. Ja ønsker mulighet til buss (hvert 10 min inn til sentrum elsn er bra), og gåavstand til matbutikk . Primært vil bil bli brukt men veldig fint å ha mulighet til å gå til butikk samt ta buss Anonymkode: e192e...bd8 Hvert 10. min inn til sentrum skjer ikke i Kristiansand sånn generelt, med mindre du bor på den siden av Lund eller Grim hvor alle busser passerer. Selv da kan man ikke belage seg på hvert tiende minutt. Da må du bo innenfor Ring 3 i Oslo hvor jeg bor nå Bor du på Lund har du gangavstand til alt, men ikke nødvendigvis større matbutikker. Delen mot universitetet har en grei matbutikk, men de er mindre size. Sentralt i Vågsbygd er veldig greit, samt kanskje Søm? Er ikke så fan av Søm selv, foretrekker sentrale Vågsbygd. Da er du nær idrettsklubb, svømmeklubb, kampsport (for barn), treningssenter for voksne, skog, sjø, ferskvann som kan bades i, kjøpesenter, flere matbutikker, greie bussforbindelser. Og kort tid til sentrum med buss/bil. Veldig gode sykkelforbindelser. Men om du skal jobbe øst i byen hadde jeg kikket der. Jeg føler meg litt kvalt av å bo for langt ut i bydelene, så jeg foretrekker Lund, Grim og sentrale Vågsbygd. Hadde jobb under studiene på Søm i bofellesskap, så det ble endel gåing+buss der. For meg fremstår det som klassisk bydel hvor man har boliger, et par butikker og that’ s it. De jeg kjenner som har bodd der endte med å flytte selv om naboene vsr hyggelige osv - fordi det ble en følelse av «pensjoniststed» hvor ingenting foregår, og alt måtte kjøres til. Endret 8. august av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Jeg var akkurat besøk hos slektninger som bor på Odderhei , og hvertfall der gikk bussene hvert 10 min inn til byen. Tok vel 15 min ca inn til byen:) var fint. Usikker på om disse «hvert ti min» er i rush - tiden eller hele dagen. For meg er det mest viktig i rush-tid:) kjenner også en del som bor på Søm og er fornøyde. Mulig noe mer kronglete med buss der - men tidene forandrer seg? En stund siden du jobbet der under studiene kanskje?:) Anonymkode: e192e...bd8
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg var akkurat besøk hos slektninger som bor på Odderhei , og hvertfall der gikk bussene hvert 10 min inn til byen. Tok vel 15 min ca inn til byen:) var fint. Usikker på om disse «hvert ti min» er i rush - tiden eller hele dagen. For meg er det mest viktig i rush-tid:) kjenner også en del som bor på Søm og er fornøyde. Mulig noe mer kronglete med buss der - men tidene forandrer seg? En stund siden du jobbet der under studiene kanskje?:) Anonymkode: e192e...bd8 Søm-bussen går oftere enn Odderhei-bussen. Sistnevnte er ikke en del av metrobussene, og går blant de sjeldneste i hele Kristiansand. Kommer selvsagt an på hvor en bor hen, så mulig dere hadde tilgang på flere ulike linjer, og derfor opplevde så hyppig avgang. Sømbussen har en maks på 6 ganger i timen i rushen, mens Odderhei har maks 2 ganger i timen i rushen. En kan se her på frekvens på ulike ruter: https://www.akt.no/planlegg-reisen/rutetabeller-agder/kristiansandsomradet/#faqsporsmal-13 Hver tiende minutt er normalt nært byen som annen her påpekte, men lengre unna er ikke dette vanlig utenom noen ruter i rushen, og bussen til Sørlandssenteret. Anonymkode: 6cdc6...df2
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søm-bussen går oftere enn Odderhei-bussen. Sistnevnte er ikke en del av metrobussene, og går blant de sjeldneste i hele Kristiansand. Kommer selvsagt an på hvor en bor hen, så mulig dere hadde tilgang på flere ulike linjer, og derfor opplevde så hyppig avgang. Sømbussen har en maks på 6 ganger i timen i rushen, mens Odderhei har maks 2 ganger i timen i rushen. En kan se her på frekvens på ulike ruter: https://www.akt.no/planlegg-reisen/rutetabeller-agder/kristiansandsomradet/#faqsporsmal-13 Hver tiende minutt er normalt nært byen som annen her påpekte, men lengre unna er ikke dette vanlig utenom noen ruter i rushen, og bussen til Sørlandssenteret. Anonymkode: 6cdc6...df2 Tull:) M4 går forbi langs Dvergsnesveien og forbi stoppestedene til Odderhei . Går hvert 10 min:) Anonymkode: e192e...bd8
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Vi bor på Fagerholt og stortrives. Nydelig utsikt, strender, fantastiske turområder, store tomter og butikker og treningssentre/ apotek/ tannlege osv rett i nærheten. Samt en chill sykkeltur til byen. Bussene går ofte! Velkommen hit 🤗 Anonymkode: 17b08...49f
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tull:) M4 går forbi langs Dvergsnesveien og forbi stoppestedene til Odderhei . Går hvert 10 min:) Anonymkode: e192e...bd8 Men det var jo poenget mitt, om en bodde langs en av de andre linjene. Da bor en langs linjen til Tømmestø-bussen. Anonymkode: 6cdc6...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå