Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger hjelp til dette med eggløsningen og når den skjer, og det må inn med teskje.

Jeg har PCOS og har derfor ikke hatt eggløsning på mange år, men jeg har nå begynt på Metformin for å gå ned i vekt og få orden på hormonene mine, har gått på det i en mnd.

Jeg har da uregelmessige sykluser så jeg har ikke så mye peiling på når EL skal inntreffe.

Men altså, jeg fikk mensen 11 mars, "bare" en uke forsinket og nå kjenner jeg smerter, omtrent som den gang jeg hadde eggløsning, på høyre side. Det kan selvfølgelig også være en cyste, har hatt noen av de. Er det tiden fra mens til EL som alltid skal være like lang eller er det tiden fra EL til neste mens? Og hvor lang tid er vanlig for begge periodene?

Tror jeg skal begynne å skrive nøye opp hva som skjer utover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tiden fra EL til neste mens som er like lang hver gang. Det kalles lutealfasen og er gjennomsnittelig cirka 14 dager lang. Noen har lengre, noen har kortere.

Tiden fra mens til EL kan variere fra gang til gang, og eneste måten å vite sikkert om du har/når du har EL er å ta tempen. Du kan lese mer om det her. Bruk et termometer med to desimaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...