Gå til innhold

Andre forumer som er bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 17.26):

diskutopia.no

Anonymkode: 1e512...709

Å nei. En viss admin der har en holdning «bare jeg har rett», han kommer med veldig sterke, ofte stygge meninger, og er du litt uenig…ALT blir slettet, mens stygge meninger får stå. 

Anonymkode: 4e954...630

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 14.02):

Reddit har et norsk forum.

https://www.reddit.com/r/norge/

Anonymkode: f9318...503

Hvor alle sjekker historien din hvis du poster noe. Lett å bli gjenkjent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De har to norske forum, der man på det ene forumet får minuspoeng for å skrive noe som ikke er tilstrekkelig politisk korrekt, mens man på det andre forumet får plusspoeng for å skrive dette.

Anonymkode: 4a9ae...dcb

bare to? liste over norske subreddits 

Anonymkode: 3593a...a53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å nei. En viss admin der har en holdning «bare jeg har rett», han kommer med veldig sterke, ofte stygge meninger, og er du litt uenig…ALT blir slettet, mens stygge meninger får stå. 

Tull!

Sjelden opplevd ting blir slettet og da er det personangrep.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tull!

Sjelden opplevd ting blir slettet og da er det personangrep.

Vel, du har din mening, jeg har min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det finnes i alle fall mange forum der tråder ikke blir slettet uten ett ord til forklaring, eller fjernet på ubestemt tid på grunn av moderering; ingenting er så irriterende enn å bruke mye tid på å skrive en lang kommentar bare for å oppdage at hele tråden 10 minutter senere forsvinner.

Selv vil jeg anbefale Diskutopia - i motsetning til Reddit, kan man begynne å skrive med en gang som fersk bruker, forumet har flere brukere enn Diskusjon.no og miljøet er tilstrekkelig voksent til at tråder ikke blir slettet, slik at brukernes innlegg blir tatt vare på.

Flere av dem som tidligere var aktive på KG, er nå å finne der.

Anonymkode: 4a9ae...dcb

Ja akkurat det er et veldig rart fenomen på dette forumet der tråder og innlegg ofte plutselig forsvinner uten spor og uten at det er lett å forstå hvorfor.

Modereringen under Pride var særskilt rar, der de fleste tråder om temaet sporløst forsvant mens de få som ikke ble slettet hadde en mildt sagt ‘spesiell’ moderering, der det for ettertiden kunne se ut som alle var enige. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å kommentere da jeg så tråden, men la merke til dette innlegget. Jeg er enig i det du skriver. En som leker noe småkonge der inne, men ikke noe som påvirker forumet i voldsomt stor grad, synes jeg. Det er bare morsomt å være vitne til. Bortsett fra det, synes jeg resten av mod-teamet gjør en veldig bra jobb.

Endret av Anonymtkjøleskap
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du leter etter et sted på internett der det ikke finnes troll?

Internett uten troll, det finnes ikke på denne planeten. Man må bare lære seg å gå utenom de innleggene og helst tie dem ihjel.

Anonymkode: a8606...b19

AnonymBruker
Skrevet

Doktor online?

Anonymkode: 59372...ffa

AnonymBruker
Skrevet

trollogidiot.no

Anonymkode: 981dc...ad2

Skrevet

diskutopia.no

Skrekkelig moderering. Man kan være misfornøyd her inne også, men Diskutopia må være verst på det området.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For alt som har med prøvetid, barn, baby, graviditet osv så er https://forum.babyverden.no/ helt supert. Sjeldent jeg ser noen ufine eller kvasse kommentarer der, som det florerer av her

Anonymkode: fc13d...ac2

AnonymBruker
Skrevet

For diskusjon vil jeg slå et slag for FreakForum. (freak.no)
Kanskje jeg skulle gå tilbake dit.
For hjelp og informasjon reditt.

For renspikka underholdning dette forumet :P

Anonymkode: 9e5d5...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 7.58):

Hvor alle sjekker historien din hvis du poster noe. Lett å bli gjenkjent. 

Det er hardt å være AB der ja ikke sant, man må stå for det man slenger ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådene her inne om kongehuset og MBH er blitt en vits. Nesten all kritikk slettes, og nå er det stort sett bare blodfans av kronprinsparet som orker å skrive.

Så ja, er lei jeg også.

Anonymkode: 342fc...a4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Det er hardt å være AB der ja ikke sant, man må stå for det man slenger ut

Du kan fjerne innleggene og svarene dine når som helst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan fjerne innleggene og svarene dine når som helst.

Vi snakker om Reddit her. Du kan fjerne innleggene og svarene på Reddit, slik at du være AB.
Man kan også lage flere kontoer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 17.19):

diskusjon.no!

er i alle fall LAAAAANGT større høyde under taket der inne. Men her på Kvinneguiden blir alt mulig slettet over en lav sko. 

Anonymkode: 7c797...d83

Ikke nå lenger. De har begynt med tilfeldige utestengelser av brukere de er uenige med.

diskutopia.noAnonymkode: 1e512...709

Like ille som KG. Moderatorer som utestenger brukere for ingenting, gjerne dem med de er uenige med politisk. 

Anonymkode: e9ed2...4a3

Skrevet

Jeg synes Reddit kan være bra. MEN det er enormt mange underforumer på Reddit.  Det gjelder også for samme tema. Det er f.eks ikke ett underforum for "amerikansk politikk".

For amerikansk politikk vil det trolig eksistere et dusin ulike underformer.   Venstresiden vil ha eget undeforum, høyrseiden vil ha eget underforum, høyresiden som ikke stemmer Donald Trump vil ha eget underforum,  eget underforum hvor det kun er lov å gi lange svar, eget underforum for korte svar, et underforum hvor det kommer tusen svar i timen slik at sjansen for at innleggene dine blir lest er nesten null og andre underforumer hvor det er få som poster innlegg, men også få som leser slik at innlegget ditt kanskje ikke blir lest der heller. 

Disse underforumene trenger ikke ha navn som forteller hvem underforumet er for og det trenge ikke være lett å finne riktig underforum. 

Typisk for nye brukere på Reddit er at de lager en tråd og får tråden slettet pga en regel de ikke visste om. Det er ulike regler på de ulike underforumene, det er ikke et felles regelverk. Annet klassisk eksempel er at man poster et svar og så blir svaret downvoted og skjult, fordi man skrev et innlegg som ikke brukeren på det underforumet liker, men som hadde vært populært innlegg på andre underforumer på Redddit. 

Et annet typisk porblem med Reddit er at når du først finner et underforum hvor innleggene dine er populære så er det fordi underforumet er et ekkokammer slik at du ikke få svar fra folk med andre meninger.

Jeg vil si at det å finne riktig underforum på Reddit kan være ganske vanskelig om man ønsker å diskutere ting. 

Anonymkode: ae338...33b

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, ryktespredninger og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...