AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Dersom ett familie-medlem har testamentert noe til meg, og en advokat tar kontakt med meg og sier at jeg har arvet en del møbel, og bøker og litt forskjellig eiendeler. Men av forskjellige årsaker ønsker jeg ikke å ha noe som helst med denne personen å gjøre. Ønsker derfor å ikke ta imot noe som helst som er testamentert til meg heller. Er det mulig å si "nei takk" til noe sånn? (og hva skjer dersom ingen egentlig ønsker seg disse tingene? Sørger noen for at dette blir donert til for eksempel Fretex, eller lignende? Eller havner ting rett på søppeldynga?) Anonymkode: d5937...cd9
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Du kan takke nei. Dersom du har barn, går arven til dem. De kan også takke nei. Arven går da tilbake til boet og fordeles mellom andre arvinger. Anonymkode: d6852...67e
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Du kan si fra deg arven, ja. Det du dessvere ikke kan gjøre er å si den fra deg mens personen lever. Du vil måtte bli kontaktet av den som styrer boet selv om det kan utgjøre en risiko for sikkerheten din. Anonymkode: 3dd9a...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå