AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Da min datter skulle døpes for over 20 år siden, valgte jeg tre venner som faddere. To år senere hadde jeg en uoverensstemmelse med den ene vennen/ kompis, og han valgte å kutte kontakt med meg selv om det var han som stod bak uoverensstemmelsen. Nå har han tatt kontakt og bedt om godt vær, og jeg har sagt ja til det. Min datter gifter seg om 4 måneder og ønsker å invitere sine faddere, men ikke han som kuttet kontakt, da hun ikke kan huske han fordi Gud var så liten, dessuten koster det pr kuvert og de må være litt selektive med hvem som skal være gjest. Jeg har sagt til han at min datter skal gifte seg, og han sier han forventer å bli bedt, siden han var valgt ut til å være fadder til hennes dåp. Han og min datter har ikke møttes enda, selv om jeg og han har hatt kontakt i et år nå. Er han urimelig og kravstor? Anonymkode: fa7f0...706
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da min datter skulle døpes for over 20 år siden, valgte jeg tre venner som faddere. To år senere hadde jeg en uoverensstemmelse med den ene vennen/ kompis, og han valgte å kutte kontakt med meg selv om det var han som stod bak uoverensstemmelsen. Nå har han tatt kontakt og bedt om godt vær, og jeg har sagt ja til det. Min datter gifter seg om 4 måneder og ønsker å invitere sine faddere, men ikke han som kuttet kontakt, da hun ikke kan huske han fordi Gud var så liten, dessuten koster det pr kuvert og de må være litt selektive med hvem som skal være gjest. Jeg har sagt til han at min datter skal gifte seg, og han sier han forventer å bli bedt, siden han var valgt ut til å være fadder til hennes dåp. Han og min datter har ikke møttes enda, selv om jeg og han har hatt kontakt i et år nå. Er han urimelig og kravstor? Anonymkode: fa7f0...706 Ikke Gud, men hun ( autocorrect) Ts Anonymkode: fa7f0...706
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Det må da være opp til bruden Anonymkode: c15a6...74a 7
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det må da være opp til bruden Anonymkode: c15a6...74a Han valgte å kutte kontakt med både meg og min datter på grunn av en filleting som han hisset seg opp over, og da kan han ikke forvente at ting er som normalt når han tar opp tråden igjen 23 er senere. Jeg har ikke hatt noen grunn til å snakke om han vil min datter, og hun har sagt at hun ikke inviterer fremmede folk, men min venn begynner å lage litt drama nå... Begynner faktisk å angre på at jeg sa ja til å la han komme inn i livet mitt igjen🙄 Ts Anonymkode: fa7f0...706 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Jeg tenker nei. Bruden har ikke invitert han. Hvis han blir såret over det bryr han seg egentlig ikke om dere. Et bryllup er uansett ikke en passende arena for å bli kjent med brudeparet. Anonymkode: c30b6...1e8 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august Nei, bruden kjenner ikke denne fyren. Og fyren har ikke fulgt opp sine 'plikter' som fadder. Anonymkode: 39525...68d 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hun har sagt at hun ikke inviterer fremmede folk, men min venn begynner å lage litt drama nå.. Helt enig med henne. Det dramaet han måtte lage, er bare å ignorere. Helt og holdent kun hans problem som han selv har skapt. Buhu liksom, cry me a river. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Begynner faktisk å angre på at jeg sa ja til å la han komme inn i livet mitt igjen🙄 Det er da bare å fjerne han igjen. Anonymkode: 39525...68d 3 1
Eva-Lena Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han valgte å kutte kontakt med både meg og min datter på grunn av en filleting som han hisset seg opp over, og da kan han ikke forvente at ting er som normalt når han tar opp tråden igjen 23 er senere. Jeg har ikke hatt noen grunn til å snakke om han vil min datter, og hun har sagt at hun ikke inviterer fremmede folk, men min venn begynner å lage litt drama nå... Begynner faktisk å angre på at jeg sa ja til å la han komme inn i livet mitt igjen🙄 Ts Anonymkode: fa7f0...706 Om du virkelig begynner å angre på å ha tatt han inn i varmen igjen, så kan vel du avslutte vennskapet denne gangen. Du kan si til han at datteren din ikke kjenner han og ikke ønsker han som gjest i bryllupet. De kan heller bli kjent ved senere anledning. At han begynner å lage drama nå sier meg at dette vennskapet dere imellom ikke kommer til å vare uansett. Kanskje like greit at han blir skuffet over ikke bli bedt, så kan du eller han avslutte vennskapet igjen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Han høres ut som en trøbbelmaker. Han kan ikke forvente noenting. Og det er din datter som bestemmer. Ville heller ikke ønsket en fremmed i mitt bryllup. Bare si nei, du er ikke invitert. Lager han trøbbel så sier du neitakk ikke igjen og og kutter han ut for godt. Man skal nyte vennene sine. Ikke sånt trøbbel og krangling og uvennskap. Anonymkode: 44c24...118 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Det er ikke vanlig å invitere faddere. De er ferdig med oppgaven ved konfirmasjon. Noe annet er å invitere nære familiemedlemmer, som tilfeldigvis også er faddere. Brudeparet velger hvem de vil invitere. Anonymkode: 7bc2a...651 4
monican94 Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august om han lager drama pga det hadde jeg ikke gjenopptatt kontakten. Ikke vanlig å invitere faddere i bryllup. I konfirmasjon derimot inviteres faddere om man har ålreit kontakt med de. Her hadde vi kun 2 av totalt 7 faddere i vår bryllup. og de 2 er også tanter. venner av våre foreldre for 30 år siden var ikke i tankene engang
Daria Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Han har jo selv "sagt opp" fadderskapet og ikke brydd seg om å følge opp fadderbarnet sitt - å forvente at hun skal bry seg om og inkludere ham nå er bare latterlig. Om dette gjør at han kutter kontakten igjen er det neppe noe tap... 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august Grunnen til at han kuttet kontakt var fordi jeg hadde nettopp mistet min farmor, og han hadde tilfeldigvis bursdag dagen etter begravelsen AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke vanlig å invitere faddere. De er ferdig med oppgaven ved konfirmasjon. Noe annet er å invitere nære familiemedlemmer, som tilfeldigvis også er faddere. Brudeparet velger hvem de vil invitere. Anonymkode: 7bc2a...651 Er det ikke vanlig å invitere faddere altså? Det var jeg ikke klar over Ts Anonymkode: fa7f0...706
Phoenix Heart Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august Nei, ser ingen grunn til at denne personen skal bli bedt i bryllupet, og uansett er det brudeparet som bestemmer gjestelisten. 3
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grunnen til at han kuttet kontakt var fordi jeg hadde nettopp mistet min farmor, og han hadde tilfeldigvis bursdag dagen etter begravelsen Er det ikke vanlig å invitere faddere altså? Det var jeg ikke klar over Ts Anonymkode: fa7f0...706 Nå ble det litt tull med svarene mine, men skulle bare skrive at han ikke likte at jeg meldte avbud til hans store dag, fordi jeg var i sorg over min avdøde farmor. Han mente jeg var negativ og kuttet kontakt for over tjue år siden Ts Anonymkode: fa7f0...706
AnonymBruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Venn? Tror jeg jadde sendt en melding og sagt at beklager, men ser ikke at det er naturlig at du forventer å være gjest, når du ikke har gitt lyd i fra deg. Det er mye bursdager og julaftner du kunne ha valgt deg ut, om du hadde interesse for henne. Hun ønsker ingen i ukjente i bryllupet og det gjelder også nye partnere osv. Og selvsagt også deg. Anonymkode: f3cd8...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Ingen grunn til å invitere fremmede folk i bryllupet vel? Anonymkode: 871e4...5fc 3
Brunello Skrevet 5. august #19 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke vanlig å invitere faddere. De er ferdig med oppgaven ved konfirmasjon. Noe annet er å invitere nære familiemedlemmer, som tilfeldigvis også er faddere. Brudeparet velger hvem de vil invitere. Anonymkode: 7bc2a...651 Hva som er vanlig er mye forskjellig. Det er mange som inviterer foreldrenes beste venner selv om det er lenge siden man har hatt noe forhold til de. Det samme gjelder faddere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #20 Skrevet 5. august Krever? Han har ikke noe med å kreve invitasjon. Å bli invitert i bryllup er en bonus, ikke en selvfølge. Jeg hadde bedt ham roe seg ned, dette er brudeparet sitt valg. At han ikke har bånd til bruden er helt og holdent hans eget valg, som han nå merker konsekvensene av. Ellers vil jeg si at det absolutt er vanlig å invitere faddere i bryllup. En i min familie ble ikke invitert i sitt fadderbarns bryllup, og syntes det var veldig dårlig. Hun passet bruden masse som barn, gaver til jul og bursdag opp igjennom. Anonymkode: 5a26c...77f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå