Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte samboeren for en del år siden. Jeg gikk inn med gjeld i forholdet, noe jeg var helt ærlig på. Han sa at han viste hva jeg sto i, da han tidligere hadde hatt gjeld. 

Forholdet har vært bra, han har hjulpet med mye med det økonomiske. For 2 år siden kjøpte vi oss hus sammen, som vi står 50/50 på. Oppi det hele har vi også hatt separat økonomi. Vi deler alt som har med hus 50/50, men resterende er separat. Eneste felles kontoen vi har er der faste regninger og lån blir trekt. Han har vært pådriver for å pusse opp huset, mer en nødvendig. Jeg har stilt spørsmål til det økonomiske, da jeg ikke har villet tatt opp mer lån for oppussing. Han har sagt at siden han tjener mer en meg, så er det naturlig at han dekker en del av oppussingen, men jeg har allikevel stilt spørsmål siden det er snakk om en del penger. Har fått til svar at det er bonus fra blant annet jobb, reising via jobb som generer ekstra inntekt osv, å han har også sagt at oppussingen vil komme oss til gode. Men plutselig ble det stopp. Han sa han var sliten av oppussing, han måtte ta seg en pause. Noe jeg kunne forstå, da han har jobbet mye å stått på i huset på fritiden. 

Samtidlig opp i det her, ble han mer innesluttet. Vanskelig å kommunisere med. Ferien som vi hadde bestilt i juni skulle han ikke på, sa han ikke ville lenger. Jeg tenkte at han var utro, var lei av meg osv, selv om han benektet dette. 

Etter mye om å men viser det seg at han har tatt opp forbrukslån bak ryggen min, for å dekke oppussingen. Samtidlig så kom det frem at han har gammel gjeld som han ikke klarte å betale på, som da har resultert at han fikk trekk i lønn. Så enden på visa er at han sitter nå med ett hinsides trekk i lønn, forbruks-lån som han ikke klarer å betale ned på og regningene hoper seg opp. 

Jeg har komt med forslag, selge huset, selge ene bilen, kansje høre med foreldrene om dem kan hjelpe? Men han nekter, han vil ikke høre om det, vil ikke ta tak i noe som helst.. Jeg har ringt banken, skal få ny takst, for å sjekke om det er noe vi kan få bakt inn i lånet. Samtidlig føler jeg at han har gått bak ryggen min, noe så vannvittig også.  Jeg har vært ærlig om min økonomiske situasjon, prøvd å holdt tilbake i form av all oppussingen siden jeg har annen gjeld jeg også betaler på.. 

Jeg har lyst å selge huset, å vurderer brudd. Kansje jeg kan få kjøpt meg en liten leilighet alene? Noen som har tips eller råd? Føler han drar meg ned i dritten hans. Når jeg har nevnt til han hva slags tanker jeg har, så blir han irritert, å sier at vi er ett team og ett felles-skap. Men han tar jo ikke intiativ til å ordne ting? 

Anonymkode: 25fef...8b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart an må høre på deg, og ikke bli/være sur. 

Jeg tror jeg ville kjøpt meg en enkel leilighet alene. I hvert fall hvis han ikke vil høre på deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det slutt.

Ærlighet og tillit er nummer 1 for meg i et forhold.

Anonymkode: b6686...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selger før forbrukslån går til innkrevning og de tar huset! 

Anonymkode: 56939...e80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selger før forbrukslån går til innkrevning og de tar huset! 

Anonymkode: 56939...e80

Jupp. Sikre deg og dine verdier og få ditt eget sted.

Anonymkode: b6686...2f0

Skrevet

ja løgn hadde jeg aaaaldri funnet meg i, sikre deg selv og selg nå før det blir tvangssalg 🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...