Gå til innhold

Usikker på mine følelser rundt at kjæresten min fortsatt er "venner" med eksen og skal ta en kaffe

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

eg har nylig blitt sammen med en fyr, og det meste mellom oss er veldig bra. Men én ting gjør meg litt urolig – forholdet hans til eksen. Hun dumpet han for rundt tre år siden, men har fortsatt kontakt og har også ligget sammen noen ganger når de har møttes – sist gang i mai.

Han har vært ærlig om det, og når hun sender meldinger, viser han meg dem selv om jeg aldri har spurt om det. Hun flyttet til utlandet etter bruddet, men når hun er hjemme, møtes de av og til.

I dag fortalte han at hun hadde sendt melding igjen og spurt om de skulle ta en kaffe når hun kommer hit senere i måneden. Han sa han hadde tenkt å møte henne for å fortelle at han nå er i et forhold med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan skrive det over melding? Hun har jo sett bilder han har lagt ut og kanskje skjønt noe.. Han sa også at han egentlig ikke har lyst til å være venner med henne lenger, men det tar jeg ikke stilling til..

Jeg vet ikke helt om det er min egen usikkerhet som snakker, eller om dette faktisk er en situasjon jeg burde reagere på. Jeg synes bare det er litt rart å ha sånn kontakt med en eks man har hatt sex med etter bruddet, samtidig som man sier man er "helt ferdig".

Hvordan bør jeg håndtere dette?

Anonymkode: bd9d5...c63

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg er helt sikker på at de har gjort det slutt, da han har introdusert meg til alt av familien hans of flere venner osv...

Skrevet

Nei, han kan svare på meldingen at siden jeg nå har kjæreste, synes jeg ikke det passer seg at vi treffes eller har kontakt mer.

Det har jeg skrevet

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke har barn sammen som de MÅ kommunisere om hadde jeg absolutt ikke vært komfortabel med at partneren har noen aktiv kontakt med eksen sin. De trenger ikke vøre fiendtlige, de kan fint være på hils og oppføre seg normalt hyggelig dersom de tilfeldigvis råkes på butikken liksom, men ikke noe utveksling av meldinger, ringes her og der eller aktivt avtale å møtes. Eks er eks. Heldigvis er partneren min sånn også.

Anonymkode: c40bd...a83

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forresten kanskje foreslått om jeg ikke kan bli med for å hilse på da, så kan vi to gå på kino eller noe etterpå (uten eksen).

Anonymkode: c40bd...a83

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette her er ikke bra. Hun dumpet han, men han valgte å fortsette å ligge med henne? I håp om å bli sammen igjen, selvfølgelig. 
Helt enig i at han kunne sendt en melding «Nei takk, jeg har en kjæreste nå og synes ikke at det er en god ide for oss å møtes». 

Anonymkode: 131f7...4f4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks som fortsatt er en nær venn av meg. Hans kone vet ikke at vi noengang var sammen, og har da ikke problemer med at vi møtes i ny og ne. Ingenting kommer til å hende mellom oss, det vet vi begge, så ingen grunn for kona til å være sjalu. Men som man ser på tråder her er det bedre å ikke si at det har vært et forhold der tidligere

Anonymkode: 217be...d4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en eks som fortsatt er en nær venn av meg. Hans kone vet ikke at vi noengang var sammen, og har da ikke problemer med at vi møtes i ny og ne. Ingenting kommer til å hende mellom oss, det vet vi begge, så ingen grunn for kona til å være sjalu. Men som man ser på tråder her er det bedre å ikke si at det har vært et forhold der tidligere

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at man er "venner" med noen man har vært i et forhold med tidligere, men når det siste de gjorde da de møttes sist var å ligge sammen merker jeg at det blir litt rart for meg?

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at man er "venner" med noen man har vært i et forhold med tidligere, men når det siste de gjorde da de møttes sist var å ligge sammen merker jeg at det blir litt rart for meg?

Ja, her er jeg for så vidt veldig enig med deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

eg har nylig blitt sammen med en fyr, og det meste mellom oss er veldig bra. Men én ting gjør meg litt urolig – forholdet hans til eksen. Hun dumpet han for rundt tre år siden, men har fortsatt kontakt og har også ligget sammen noen ganger når de har møttes – sist gang i mai.

Han har vært ærlig om det, og når hun sender meldinger, viser han meg dem selv om jeg aldri har spurt om det. Hun flyttet til utlandet etter bruddet, men når hun er hjemme, møtes de av og til.

I dag fortalte han at hun hadde sendt melding igjen og spurt om de skulle ta en kaffe når hun kommer hit senere i måneden. Han sa han hadde tenkt å møte henne for å fortelle at han nå er i et forhold med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan skrive det over melding? Hun har jo sett bilder han har lagt ut og kanskje skjønt noe.. Han sa også at han egentlig ikke har lyst til å være venner med henne lenger, men det tar jeg ikke stilling til..

Jeg vet ikke helt om det er min egen usikkerhet som snakker, eller om dette faktisk er en situasjon jeg burde reagere på. Jeg synes bare det er litt rart å ha sånn kontakt med en eks man har hatt sex med etter bruddet, samtidig som man sier man er "helt ferdig".

Så lenge de har hatt sex for kort tid siden ville jeg antatt han ikke er klar for nytt forhold.

Kaffe med en x er i utgangspunktet helt greit 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden):

Så lenge de har hatt sex for kort tid siden ville jeg antatt han ikke er klar for nytt forhold.

Kaffe med en x er i utgangspunktet helt greit 

Jepp.. Var han som spurte og sier jo han er helt over henne, men virker jo litt som han ikke klarte å komme seg videre før han møtte meg, eller, føler meg jo da litt som en rebound? nei jeg vet ikke hvorfor dette er vanskelig for meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp.. Var han som spurte og sier jo han er helt over henne, men virker jo litt som han ikke klarte å komme seg videre før han møtte meg, eller, føler meg jo da litt som en rebound? nei jeg vet ikke hvorfor dette er vanskelig for meg

TS, jeg forstår veldig godt at du føler deg som en rebound, spesielt med tanke på at det var hun som dumpet han. 
Jeg måtte dumpe eksen fordi han tydeligvis ikke var over eksen sin som han datet for 17 (!) år siden. Jeg vet at han var glad i meg, men ikke mer enn det, og jeg vet at om hun kom tilbake, så ville han glemt på et sekund hva jeg heter. Det er ingen bra følelse. 

Anonymkode: 131f7...4f4

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Be han svare exen : Takk for tilbudet, men av hensyn til min kjæreste så velger jeg å takke nei . 
Det blir best sånn. . 
Lykke til videre ! 

Anonymkode: ccb35...5fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig positiv til at man kan være venner med eksen. Men man ligger ikke med venner... 

Han har altså brukt tre år på å komme over henne, og bli ferdig med henne, og plutselig på knapt to måneder etter han knullet henne, så er han nå helt ferdig henne, og har blitt så seriøs med deg at du er introdusert for alle? 

Han sier han ikle vil være venner med henne lengre, da vilne jeg krevd en god forklaring på hvorfor han ikke vil være venner med henne nå, når de har knullet og vært venner i tre år. Hva har skjedd som gjør at han ikke vil være venn? enten må hun ha gjort ett eller annet kjipt mot han etter de knullet i mai, eller så er han fortsatt så kåt på henne at han ikke stoler på å holde seg unna.... For hvis han ikke har følelser for henne så burde han vel klare fortsette vennskapet? De har jo tross alt "bare vært venner" i tre år allerede... 

Anonymkode: 19c80...e25

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har altså brukt tre år på å komme over henne, og bli ferdig med henne, og plutselig på knapt to måneder etter han knullet henne, så er han nå helt ferdig henne, og har blitt så seriøs med deg at du er introdusert for alle? 

Ja, det er dette jeg tenker veldig mye på. 

Da han fortalte om det så sa han at han var usikker på/egentlig ikke ville være venner da han følte at han ikke følte seg bra etter de hadde vært sammen. At han innså at han fortsatte vennskapet mer for å please hennes behov, men han har ikke behov for det lenger, det er ikke hans jobb lenger, sa han... 

Men alt høres/virker jo litt rart...

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det kommer jo helt an på hva du reagerer på. Frem til slutten er det der meg og min eks, som er gode venner den dag i dag. Men det krever et faktisk ønske om vennskap og avklarte følelsesliv.

Hvis han ikke egentlig vil treffe henne og han vet at hennes følelser ikke er hans ansvar, så er vinglinga hans merkelig. Be ham avklare følelsene og behovene sine for seg selv, og be ham formidle dem til deg når han er ferdig. Om han ikke har romantiske følelser for eksen, så har han uansett åpenbart følelser som ikke hører hjemme i en relasjon med eksen når man har ny kjæreste, Om det er skyldfølelse eller en slags krampaktig omsorg for helsen hennes spiller ingen rolle. Det der blir bare rør. Så jeg skjønner at du er usikker. Få en avklaring.

Endret av Lava Anne
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sa han hadde tenkt å møte henne for å fortelle at han nå er i et forhold med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan skrive det over melding?

Det er det han burde gjøre. Ikke noe poeng i å møtes. Han bør bare si at han ikke ønsker å treffe henne lenger. Thats it. Ikke noe om at det er pga deg, for da sier han jo faktisk indirekte at det 'kun' er deg som stopper han. 

Om de hadde kun vært faktiske venner og ikke ff etter bruddet, hadde det jo stilt seg annerledes. Men disse to har jo bytta kroppsvæsker gjentatte ganger etter bruddet. Og mai er faktisk temmelig nær fortid... 

Anonymkode: 212c7...59f

• Liker 5
  • Nyttig 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

En kaffe tenkte jeg at jaja, må tåle det, men nå har det snart gått 4t, er ikke det å tøye strikken litt lenge for å catche opp med en eks eller overreagerer jeg?...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 14.39):

Fint han er ærlig, men helt uaktuelt for meg! Pult rundt etter de slo opp,nei takk! Kan ta det på melding : Hei. Jeg har fått dame så syns ikke det passer seg å treffe deg mer.

Anonymkode: db7dc...a42

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så er det å tøye strikken å i det heletatt å catche up med eksen. Min eks bruker kaffe som eufemisme for sextreff btw. 

Anonymkode: ce0cc...6e0

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...