Gå til innhold

Kjæresten min vil ha "date night" med eksen sin som han aldri fikk ordentlig closure med

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en tulletråd. Det blir for dumt. 

Anonymkode: bee64...163

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei, vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg trenger bare litt innspill her.

Kjæresten min (vi har vært sammen i litt over et år) har foreslått at han skal ha en slags "date night" med eksen sin. Ikke som i romantisk, men mer som en "rituell avslutning på det som var", i hans egne ord. Han sier de aldri fikk ordentlig closure, og at det fortsatt ligger "emosjonelle spøkelser" mellom dem. Dette er visstnok viktig for både vekst og healing.

Han har planlagt å lage middag til henne, spille noen gamle sanger de pleide å høre på, og "gå gjennom noen gamle minner sammen for å slippe dem fri". Han har flere ganger sagt at det er viktig at jeg ikke er til stede, fordi det handler om deres indre reise, og ikke mitt ego (hans ord).

Jeg prøvde å si at jeg følte meg ukomfortabel med det, men han sier det bare er fordi jeg ikke har jobbet nok med min emosjonelle modenhet. Han sier at han beundrer min trygghet, og at dette "bare vil gjøre oss sterkere i det lange løp". Han er veldig emosjonelt intelligent og flink til å sette ord på ting jeg selv ikke helt klarer. Jeg vil jo støtte veksten hans, men jeg føler meg samtidig… rar?

Er det jeg som overreagerer? Er dette en ny ting folk gjør nå?

Anonymkode: 8c74a...222

Hadde dumpa han tvert 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Interessant måte å manipulere på. Effektivt også siden du er sammen med han og skriver det innlegget.

Anonymkode: f5cea...65c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte også mitt nylige brudd var ufullstendig. Så jeg tok kontakt igjen og fortalte eksen hva jeg mente i litt mer detaljer. Så gikk jeg videre. 

Brudd er noe man gjør seg ferdig med før man går inn i noe nytt. Det er ikke noe nåværende partner skal ta noe som helst del i, er min mening. Worst case kunne jeg gått med på at det ble en samtale over telefon om det var så viktig, men noe mer enn det syns jeg er unødvendig. 

Anonymkode: b4276...e54

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (3 minutter siden):

Det måtte han gjerne gjort, men han hadde brått endt med to ekser han hadde måttet ha en "rituell avslutningsseremoni" med.

😄👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Kor lenge sidan er det at det vart slutt mellom dei to?

2. Har eksen sagt ja til å vere med på dette?

Anonymkode: 89c48...6d9

Skrevet

Bare at han foreslår noe sånt hadde vært nok til at jeg pakket og dro. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg. Og det vil han antagelig fortsette med uansett om det blir noen datenight eller ikke.

Anonymkode: 1e0b1...8d7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Vær så snill å si at du tuller 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva i heiteste new age hippie dritt er dette for noe? Hadde ledd hele veien hjem til meg selv, og min single tilværelse, du får fortelle ham at han får ha god tiur til delulu land med eksen, og at han er emosjonellt for moden for deg. 

Anonymkode: ef8f7...474

Knall 🤣🤣🤣

Anonymkode: 76caf...079

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er ikke emosjonelt moden. Han er god på manipulering. Han gasslighter deg.

Uavhengig av om dette hadde vært en "ok" ting å gjøre så manipulerer han deg i dette forholdet. Og det er en no-go uansett hva formålet er.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent strategi/manipulaskonsteknikk for utøvere av psykisk vold å problematisere at partneren (med rette) reagerer på deres dårlige oppførsel og handlinger. 

At han beskylder deg for å ikke ha jobbet nok med deg selv, fordi du har et problem med denne «daten», er gaslighting og et forsøk på å få deg til å tvile på dine egne instinkter og vurderinger.

Ta til deg kommentarene du får her. Å treffe sin eks på denne måten mot ditt ønske, ikke evne og se at det er problematisk, og vri det om til at det er DU som er urimelig, er et stort rødt flagg. 

Anonymkode: 1d4c1...336

• Liker 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at om han følte han måtte gjennomføre en slik "date" med exen, så må han jo gjøre det han føler han må gjøre. 
Men han måtte da forstå at det å gå på date med andre damer (ex eller ikke ex) ikke var forenelig med å fortsette å være sammen med meg. 

Så om han prioriterete en date med exen, så var det hans valg å heller gjøre det enn å fortsette som min kjæreste. 

Og så hadde jeg avsluttet forholdet. Og ikke sett meg tilbake. 

Om jeg har en kjæreste, og vi er enige om at det er det vi er, så åpner ikke jeg for at han dater andre. 

Anonymkode: e6e54...f46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Javel, så han vil knulle henne en siste gang og bruker tulleord i stedet for å kalle en spade for en spade.

Jeg tror vel egentlig ikke på denne tråden. 

Anonymkode: f6790...417

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enten så lyver han og han vil ligge med henne, eller så er han en latterlig dum fyr. Uansett, så fatter jeg ikke hva du gjør sammen med han. 

Anonymkode: a8053...b0d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. La han gjennomføre. 

Fang alt på lyd eller video. Priceless. Det må være hos dere ellerno. 

Enten er han skikkelig til å stole på. Eller falsk som faan. Her har du mulighet til en skikkelig syretest på han og forholdet deres! 

Anonymkode: df96b...ee1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Oj. Han hørtes ut som han kunne tilhøre samme sekten som Ola fra love is blind Sweden. 

han er ikke moden eller emosjonelt intelligent slik han gir uttrykk for. 

Anonymkode: 00a7e...d9f

Tenkte på samme person som deg😂😂😂

Anonymkode: ec665...8ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjør på. La han gjennomføre. 

Fang alt på lyd eller video. Priceless. Det må være hos dere ellerno. 

Enten er han skikkelig til å stole på. Eller falsk som faan. Her har du mulighet til en skikkelig syretest på han og forholdet deres! 

Anonymkode: df96b...ee1

Stole på? Han gasslighter henne jo..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle negative svar her. Det der er sprøtt. Det kan være en narsissists "sjekke hvor mye du finner deg i" kartlegging. 

Noen trenger en closure, noe de har på hjertet og ønsker å si, ok. MEN DET TAR MAN PÅ TELEFONEN! Ikke over en romantisk middag med stearinlys og sang. 

Anonymkode: e05dc...e3d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De kunne kanskje tatt en samtale.. helst med andre folk/meg i nærheten, ikke nødvendigvis samme rom. Men det får holde.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...