Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen sender deg bilde av noe hun vil gi til deg, og skriver: Jeg lager  ...... til deg.

Du vil ikke ha det? Hva sier du?           

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du går inn i deg selv og svarer henne. Tusen takk, takk for oppmerksomheten. 

De med et barns hjernekapasitet vil reagere negativt og be dem om å beholde gaven eller lage noe annet. 

Anonymkode: 58a09...062

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig. Tusen takk

Anonymkode: b79d9...208

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"takk for omtanken/tilbudet, men...*sett inn hva som passer" 
- dette har jeg ikke behov for
- har sånn fra før
- det er ikke min stil
- det kommer nok ikke til å bli brukt
- har ikke plass til det

Anonymkode: da8eb...bdd

Skrevet

Jeg gjør en kost/nytte-vurdering av hvor mye styr det vil være for meg å bare ta imot og takke kontra hvor såret/lei seg giver vil bli om jeg takker nei. Både gjenstand og relasjon vil også spille inn her.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

spørs jo hva det er.. er det et svært maleri vil hun jo forvente du har det oppe og da må du jo si fra.. er deg ullragger tar du imot og takker pent 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gaven medfører veldig mye arbeid og hun akkurat har startet, ville jeg sagt ifra på en fin måte. Så kan gaven gå til noen som ønsker den og verdsetter det.

Anonymkode: f879c...265

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis gaven medfører veldig mye arbeid og hun akkurat har startet, ville jeg sagt ifra på en fin måte. Så kan gaven gå til noen som ønsker den og verdsetter det.

Anonymkode: f879c...265

Enig. Det er dårlig gjort å la noen bruke massevis av tid (og kjærlighet) på noe du kommer til å stue bort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hva det er, hvor dyrt og mye arbeid som ligger bak. 

Jeg får gensere fra noen som strikker. Hun elsker å strikke. Ikke alt er min stil og jeg har sagt jeg har flere gensere enn jeg kan bruke. Allikevel får jeg.

Har ingen kvaler med å donere til fretex

Anonymkode: e1aa2...f4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du går inn i deg selv og svarer henne. Tusen takk, takk for oppmerksomheten. 

De med et barns hjernekapasitet vil reagere negativt og be dem om å beholde gaven eller lage noe annet. 

Anonymkode: 58a09...062

Den øverste setningen din er absolutt det letteste. Men du vil da trolig få det igjen flere ganger.

Enig med deg i å reagere negativt. Det gjør man ikke. Det var ingen anledning.

Men er det ikke ok å si: Tusen takk, men nei takk. Jeg ønsker ikke å ha sånne ting. Fint hvis noen andre heller kan ha glade av dem.

Skrevet
Daria skrev (22 minutter siden):

Jeg gjør en kost/nytte-vurdering av hvor mye styr det vil være for meg å bare ta imot og takke kontra hvor såret/lei seg giver vil bli om jeg takker nei. Både gjenstand og relasjon vil også spille inn her.

Sant nok. 

Men jeg føler i alle år har jeg bare tatt imot og takket. Det er det letteste. Motparten blir da glad for at hun har gitt meg noe jeg satte pris på.

Samtidig da har jeg flere ganger følt på takknemlighetsgjeld, og at jeg får sånne ting flere ganger av henne.

Jeg synes jeg har nok av ting jeg egentlig ikke vil ha. Så jeg har begynt å si Takk men nei takk

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (12 minutter siden):

(...) Men du vil da trolig få det igjen flere ganger.

Hva er det for ting du får igjen og igjen? 

Anonymkode: 7923b...ad8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det for ting du får igjen og igjen? 

Det vil jegikke si. Men det er noe hun selv har og som det blir mer av. Så vil hun gi meg noe av det som det blir mer av

AnonymBruker
Skrevet

Typ planteavleggere eller noe? «Som det blir mer av»? Hva blir mer av av seg selv? Her blir det bare mer av skittentøy og hybelkaniner 🤷‍♀️ 

Hvis det er et stort maleri eller noe, da må du nesten si ifra. Hvis ikke må du henge det opp et sted vel :ler: Da blir det som den friendsepisoden med Phoebe, Monica og det forferdelige maleriet. Ellers ville jeg sagt takk og stappet det i en skuff eller noe. 

Anonymkode: b382a...831

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Det vil jegikke si. Men det er noe hun selv har og som det blir mer av. Så vil hun gi meg noe av det som det blir mer av

Så ikke noe som kan fortæres (som mat) eller slites (som sokker) men noe som hoper seg opp i skuffer og skap? 

Du kan skylde på plassmangel, at skuffer og skap er fulle, og du etterhvert har mange nok av tingen. 

Du kan si smaken din har endret seg, at du foretrekker et alternativ, at du vil prøve noe annet.  

Kommer litt ann på hva det er, hva som gir mening å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hele poenget med å sende fotografi på forhånd, og fortelle hva hun planlegger å gi deg, er vel for å få muligheten til å få dine synspunkt på ting? 

Er det snakk om en gjenstand som du overhodet ikke har behov for, så er det vel mye bedre å si i fra på forhånd. Dermed kan de sikkert finne på noe helt annet til deg..      

Anonymkode: fa74d...3bd

AnonymBruker
Skrevet

"Åååå, snille du, du er så fin og god som tenker på meg, det så skikkelig fint ut/godt ut. Jeg skulle gjerne tatt imot men det er så stappfullt i (oppbevaringssted) akkurat nå at jeg har ikke sjangs. Kanskje (annen person som kanskje kunne faktisk tenkt seg å få dette) har lyst på?💝

Anonymkode: 62b56...832

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt hvis spiselig; "Det er så fullt i (oppbevaringssted) akkurat nå, men hvis du tar med det på kaffebesøk så kan jeg invitere (felles bekjente) så kan vk kose oss med det sammen! Det er for lenge siden sist!"

Anonymkode: 62b56...832

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på melding. Ring. Si: Det er så hyggelig at du tenker på meg, det blir jeg veldig glad for! Akkurat når det gjelder syltetøyet/avleggeren/sokkene så har jeg faktisk mer enn nok og trenger ikke mer. Så jeg foreslår at du heller gir det til noen andre som har behov for det.

Anonymkode: 4e7bb...bf7

• Liker 1
Skrevet

Ta i mot og vær litt takknemlig for at hun lager noe til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...