Gå til innhold

Utslett under brystene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått noe utslett under brystene. Først var det røde nupper, hjemme. Nå er jeg i syden og svetter mye når jeg soler meg og utslettet har blitt større. Noen som har anelse om hva det kan være?

IMG_5062.thumb.jpeg.a6aac4183c3ac8de0839b22f1f897a21.jpeg

Anonymkode: 27ece...aae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varmeutslett. 

Anonymkode: 3961b...2ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Varmeutslett. Jeg sliter med det samme, har store tunge bryster og det blir grusomt klamt nå i sommervarmen som har vært. Har brukt hydrokortisonsalve for å få bukt med det. Prøv mildison (reseptfri salve) morgen og kveld, husk å vaske før påføring for å få bort svette først. Bytt bh ofte (jeg bytter som et minimum hver dag). Hvis det ikke har bedret seg etter en-to ukers tid gå til lege og be om locoid (sterkere og på resept). 

Anonymkode: 79050...57c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, ser kjent ut. Legen min påstår at det er sopp. 

Anonymkode: 72fc9...557

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varmeutslett. Jeg sliter med det samme, har store tunge bryster og det blir grusomt klamt nå i sommervarmen som har vært. Har brukt hydrokortisonsalve for å få bukt med det. Prøv mildison (reseptfri salve) morgen og kveld, husk å vaske før påføring for å få bort svette først. Bytt bh ofte (jeg bytter som et minimum hver dag). Hvis det ikke har bedret seg etter en-to ukers tid gå til lege og be om locoid (sterkere og på resept). 

Anonymkode: 79050...57c

Bruker ikke bh i syden når jeg er inne, så det får puste litt. Har Locoid, så har smurt på en gang, så en gang i kveld. Så ser jeg det an. Takk for tips. ♥️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker ikke bh i syden når jeg er inne, så det får puste litt. Har Locoid, så har smurt på en gang, så en gang i kveld. Så ser jeg det an. Takk for tips. ♥️

Men det får jo ikke puste hvis utslettet aldri får puste? Hvis brystene henger (altså at huden gnisser mot huden) vil du aldri bli kvitt det. 

Det kan være varmeutslett, det kan være sopp. Det kan være begge deler. Luft luft luft luft. Ligg på ryggen med puppene opp mot haka.

Anonymkode: 1ef4b...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Intertrigo

Anonymkode: 79cd6...47e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

BH kan ofte være bedre enn bare.

Anonymkode: c450c...a22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det får jo ikke puste hvis utslettet aldri får puste? Hvis brystene henger (altså at huden gnisser mot huden) vil du aldri bli kvitt det. 

Det kan være varmeutslett, det kan være sopp. Det kan være begge deler. Luft luft luft luft. Ligg på ryggen med puppene opp mot haka.

Anonymkode: 1ef4b...14b

Så da må jeg bruke bh uansett? Ja, brystene henger men har aldri hatt dette problemet før. Det startet hjemme før jeg dro til syden, men da var det kun røde nupper. Det eneste som jeg kommer på er at jeg startet å gå turer i skogen og da kom de røde nuppene under brystene. Aldri hatt før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har fått noe utslett under brystene. Først var det røde nupper, hjemme. Nå er jeg i syden og svetter mye når jeg soler meg og utslettet har blitt større. Noen som har anelse om hva det kan være?

IMG_5062.thumb.jpeg.a6aac4183c3ac8de0839b22f1f897a21.jpeg

Intertrigo kanskje? jeg har det samme. Men du kan få resept på salve av fastlegen din, dessverre blir det fort kronisk. Du kan også ha f.eks linkluter mellom BH-en og huden, det kan hjelpe😊

Anonymkode: 6d2cd...39c

AnonymBruker
Skrevet

Canesten. 

Anonymkode: 03352...b91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "velsignet" med store pupper, som ikke strutter like mye som de gjorde i sine velmaktsdager, og plages med det samme i varmen. Babypudder eller potetmel ordner opp for meg.

Anonymkode: 11093...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...