AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august Populært innlegg #2 Skrevet 5. august Du kan foreslå for far at dere har to separate fester om han ikke klarer å oppføre seg!!! Anonymkode: 00243...2ee 50 8
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Det er din datters fest. La henne bestemme. For de fleste vil det være naturlig å prioritere far framfor mors forlovede, særlig når sistnevnte bare har vært i livet deres i tre år. Anonymkode: 84511...a08 4 6
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Her er det viktig å ikke la konfirmanten få dårlig samvittighet for hva hun velger. Selv om faren er som han er, er det tross alt faren hennes. Skjønner at det er sårt for samboeren din og deg, men tenker at han vil nok forstå hvorfor hun velger å gjøre det sånn. Evt som andre foreslår her , ha separate fester. Anonymkode: dfe7c...297 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Jeg tenker at det er en helt urimelig trussel fra din eks og at det er jævlig dårlig gjort av ham å i praksis presse sin datter på denne måten. Så tenker jeg samtidig at den dette er aller mest krevende for antagelig er denne tenåringsjenta som havner midt i dramaet. Hun er den som virkelig, virkelig bør skjermes så langt det overhodet er mulig. Dette er krevende nok som det er for hennes del. Det er menneskelig at hun vil ha pappa der samme hvor dust pappa er, enten det er et ektefølt ønske eller mest en slags følelsesmessig forpliktelse. Når din forlovede er såpass oppegående og ålreit tenker jeg også at han, selv om det er leit, vil takle helt fint hvis det til syvende og sist blir best at han står over. Datteren din vil også, på sikt, antagelig forstå og sette pris på at han tok støyten denne gang for å unngå at hennes dag ble preget av de voksnes problemer seg imellom. Anonymkode: f9864...3be 17 2 5
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Jeg hadde min sutrete stemor i min konfirmasjon, sammen med pappa, mamma og stefar. Hadde jeg fått bestemme hadde hun vært den første jeg hadde kuttet ut. Hun forsuret hele selskapet og pappa var irritabel hele dagen. Gråt i min egen konfirmasjon!!! Pappa er mutt på absolutt alle bilder jeg har fra den dagen, og han lever ikke lengre. Gjør så inni pokker vondt. La datter bestemme. Anonymkode: 32edb...811 2 6
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 Du må nesten be begge også må de voksne ta det valget om å komme eller ikke. Ikke datteren din. Vet det er en ugrei situasjon men det er de voksne som må te det valget ikke barnet. Anonymkode: 91ec4...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august HVORFOR i all verden står du ikke for kostnadene til ditt eget barns konfirmasjon? Dette problemet er det du selv som har skapt når du ber/aksepterer at din nye mann skal ta regninga på ditt barns konfirmasjon. Konfirmasjon er en av de få dagene i livet barna skal få bestemme - uten at foreldrene skal blande seg inn og overstyre eller påvirke så mye. Anonymkode: 9cbec...f26 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): HVORFOR i all verden står du ikke for kostnadene til ditt eget barns konfirmasjon? Dette problemet er det du selv som har skapt når du ber/aksepterer at din nye mann skal ta regninga på ditt barns konfirmasjon. Konfirmasjon er en av de få dagene i livet barna skal få bestemme - uten at foreldrene skal blande seg inn og overstyre eller påvirke så mye. Anonymkode: 9cbec...f26 Enig! Det virker som at TS føler at datter skylder han å gå i konfirmasjon og være takknemlig. Det blir ikke riktig . Anonymkode: dfe7c...297 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Det er far som er vrang og barnslig. Selvsagt skal hennes stefar få delta på den store dagen. Anonymkode: 1772c...723 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august 2 separate selskap er tingen her om far skal være vrang. Anonymkode: 7d748...a14 1
Fighter83 Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 Du må stå for hele kostnaden og byrden for konfirmasjonen selv. Takk din forlovede veldig for hjelpen og betal han tilbake pengene han har lagt ut og si at det ikke passer at han møter opp denne dagen. Barnet ditt går først! 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 Altså, om det var slik at datteren din ikke ville ha forloveden din der, så hadde jeg tenkt at du måtte respektere det. Men her er det altså din ex, datterens far, som ikke vil ha forloveden din der. Og han forsøker å tvinge det gjennom ved å manipulere datteren. Mitt forslag er å ta datteren din til siden og spørre hva som er viktigst for henne med konfirmasjonen. Vær tydelig på at dette er hennes dag, og at du vil gjøre det du kan for at den skal bli best mulig for henne. Aksepter at det kan bety at din forlovede ikke får være tilstede. Men forsøk også å gjøre så hun slipper å føle seg tvunget til noe hun ikke vil av sin far. Se om dere kan finne kompromisser? Kan far komme til seremonien, og kanskje en stund etterpå, og så kommer din forlovede til festen? (Og så kan dere ha fest uten far, evt? ) Eller er det fornuftige mennesker rundt far, som kan hjelpe henne? Besteforeldre/Tanter/Onkler? Som kan brukes til å forsøke å snakke far til litt mer fornuft? Uansett, hør hva hun egentlig vil, og forsøk å se hva du kan få til. Ta litt av byrden fra henne, og hjelp til å finne løsninger. Anonymkode: 972af...8ac 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 Har vært i lignende situasjon som stefar, og jeg trakk meg unna. Var alltid den voksne, ansvarlige og omsorgsfulle for henne, mens faren dukket opp en gang i måneden. Trodde det skulle lønne seg på sikt, at hun en gang kom å se hvem som var der for henne, hentet henne på fest midt på natten, betalte for tingene hennes, var med på håndballtreningene og så videre. Fikk aldri noen takk, og aldri noe tilbake. Så dessverre må dere nok tvinge dette gjennom, at han skal være med. Anonymkode: 62684...f54 2
Tubaluba Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august I sånne tilfeller gjør jeg som følger: Inviterer de vi ønsker skal være der på den store dagen, og sørger for at alle er informert om hvem som deltar. Så får folk selv ta sine valg om de kommer eller ikke kommer. Da er det iallefall ikke jeg som har valgt bort noen. 8
Tubaluba Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært i lignende situasjon som stefar, og jeg trakk meg unna. Var alltid den voksne, ansvarlige og omsorgsfulle for henne, mens faren dukket opp en gang i måneden. Trodde det skulle lønne seg på sikt, at hun en gang kom å se hvem som var der for henne, hentet henne på fest midt på natten, betalte for tingene hennes, var med på håndballtreningene og så videre. Fikk aldri noen takk, og aldri noe tilbake. Så dessverre må dere nok tvinge dette gjennom, at han skal være med. Anonymkode: 62684...f54 Utakknemlig jobb!
AnonymBruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne er vanskelig.. er forlovet med en veldig flott mann som har vært en del av vårt liv i 3 år. Han hjelper meg med utgifter og lokale og mat til konfirmasjonen til min datter. Hun liker han veldig godt men dessverre har hun en far med store vansker. Han er ikke voksen og truer med å ikke komme i konfirmasjonen om min forlovede er der. Han har aldri gitt han en sjanse og hater mannen. Sikkert fordi han ikke liker å se at jeg har gått videre. Far til min datter betaler ikke barnebidrag, nekter å jobbe, og er egentlig bare en belastning for ungene. Han er typen som blir uvenner med alle og skaper konflikter. Men hun føler at hun må si ja til faren sin og at min forlovede ikke kan komme for å unngå bråk. Hva gjør jeg?? Anonymkode: a1855...b13 Hun ønsker ikke nå å måtte ta en avgjørelse om å ha og ikke ha kontakt med sin far. Antar han har truet henne med noe sånt. Og det syntes jeg heller ikke skal ligge på hennes skuldre. Her må nok samboer vike. Men jeg hadde sagt fra tydelig til datteren, at dette er manipulerende oppførsel fra farens side, men at dere aksepterer hennes avgjørelse. Dere trenger ikke lage dette vanskeligere for henne. Anonymkode: 0bda8...5d8 4 1
Brunello Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Tubaluba skrev (13 minutter siden): I sånne tilfeller gjør jeg som følger: Inviterer de vi ønsker skal være der på den store dagen, og sørger for at alle er informert om hvem som deltar. Så får folk selv ta sine valg om de kommer eller ikke kommer. Da er det iallefall ikke jeg som har valgt bort noen. Det hjelper jo veldig lite når faren sier han ikke kommer om stefar er der. I beste fall kommer han og er sur og tverr hele dagen og ødelegger stemningen. Dette er heller ikke noen ny problemstilling på kvinneguiden. Både mødre og fedre som er vanskelige med nærvær fra eksens nye partner. Det er rett og slett ikke noe godt alternativ. Alt blir feil. Men noe må gjøres. Jeg synes det naturlige er at ny partner trer til side. Vær åpen at han (i dette tilfellet) gjerne skulle deltatt, men at forelderen er viktigere. Det viktigste er tross alt at ungdommen føler seg ivaretatt. 5
AnonymBruker Skrevet 5. august #19 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er din datters fest. La henne bestemme. For de fleste vil det være naturlig å prioritere far framfor mors forlovede, særlig når sistnevnte bare har vært i livet deres i tre år. Anonymkode: 84511...a08 Så er man sikker på at han ikke blir der så fryktelig mye lenger, om han ikke blir tatt opp i familien esj Anonymkode: 39eb1...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #20 Skrevet 5. august Vanskelig sak, blod er ikke alltid tykkere enn vann og far bør vite bedre enn å gjøre ting vanskelig for sin datter på hennes dag. Men når de først er som det er, og dere ikke kan ha to fester?, så ville jeg sagt det akkurat slik: at du og forloveden synes det er trist at det skal bli slik, at dere ikke vil gjøre ting vanskelig for henne- at forloveden kommer i kirken men uteblir fra festen, så får dere heller kose dere med restekaker dagen etterpå. Anonymkode: 20153...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå