Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om din mann eller kone kom ut som homofil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange års ekteskap og felles barn?

Anonymkode: f329b...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig blandet. 

Sorg, fordi det ville bety slutten på et ekteskap jeg ville skulle vare evig. Og kanskje følelsen av å bli lurt, dersom han hadde visst om dette selv lenge? Samtidig på en rar måte glede for at han hadde funnet en puslespillbrikke om seg selv som ville gjøre at han hadde det bedre med seg selv og kunne være ærlig, og finne en partner han faktisk ønsket. 
Og så mer sorg, for jeg elsker ham jo ubeskrivelig. 

Anonymkode: a2950...f21

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Først sjokkert, etterpå ville jeg satt pris på ærlighet og vært glad på hans vegne 

Anonymkode: d96d1...a18

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blitt veldig sjokkert, men etter hvert innsett at dette er det beste for alle parter. Tenkt at det er fint at mannen endelig greier å være ærlig og åpen om sin seksuelle legning.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha betraktet det som et langvarig bedrageri, kastet vedkommende på hue og ræva ut, og aldri mer vekslet et ord med krapylet.

Anonymkode: d6cc9...55d

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Umulig å si hvordan jeg hadde reagert da det er en helt surrealistisk tanke.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt fullstendig knust, fordi det kunne bety at kvinnen jeg har elsket i snart 30 år, og som jeg hadde håpet å bli gammel sammen med, ville forlate meg. 

Anonymkode: edbcc...10d

• Liker 5
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt SÅ overrasket. Men jeg ville nok vurdert ekteskapet. 

Anonymkode: 29d47...f96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke likt i det hele tatt. Jeg hadde blitt både sinna og sur. Hvorfor valgte han bli sammen med meg når han egentlig er homofil, liksom. Veldig dårlig gjort av han. Hadde følt meg skikkelig lurt, faktisk.

Anonymkode: f5cef...d1a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde blitt forbanna. Hele livet vårt hadde jo vært løgn og bedrag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt at forestillingen de siste 20 årene fortjente en Oscar - hederspris 😂

Eller - egentlig - tatt han med til en demens-test. Da han ikke er en særlig god skuespiller. 

Anonymkode: cb818...14a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde følt meg sint, skuffet og såret. Og ansett det som at han hadde bedratt meg, for han har jo det selv om han kanskje også har bedratt seg selv. Selvbedrag er en ting, men å dra andre mennesker inn i løgnen er råttent uansett - de får jo ikke noe reelt valg i saken. Hadde følt meg brukt, desto mer jo lenger han har ant det/visst om det og latt som ingenting i forkant av avsløringen.

Hadde han heller vært ærlig fra starten av før vi var så dypt inn i forholdet at vi er etablert med unger hadde det nok vært lettere å tilgi. Eventuelt om han hadde vokst opp strengt religiøst eller noe. Jeg kunne nok tilgitt og støttet ham, såfremt han er oppriktig lei for å ha forårsaket meg vondt og viser at han forstår hvordan han har såret meg.

Anonymkode: a5e52...521

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt jeg ble brukt for å lage barn. Kunne ikke tilgitt en å gå inn i et forhold basert på falske premisser. det hadde selvsagt blitt skilsmisse og minimal kontakt videre, alt etter alder på barna.

Anonymkode: b6409...1a0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en mann som gjorde dette. De hadde vært gift i 15 år og fått barn. Bygd eget hus og vært en familie.

Kona hadde ikke hatt noen mistanker og for meg er det helt uforståelig. Denne mannen var spesielt opptatt av gardiner, duker, interiør og husstell. Hagen var striglet som bare pokker. Han hadde mange feminine fakter.

Jeg ble overrasket da denne bomben om skilsmisse og årsak ble kjent, men samtidig så forsto jeg det godt. Kona ble sjokkert og følte enorm sorg i lang tid. Hun har faktisk aldri hatt noen mann etter det, hun vil ikke bli skuffet en gang til.

Det jeg synes var verst var at barna deres måtte fortelle dette på skolen. De fortalte jo at foreldrene skulle skilles og fikk spørsmål om hvorfor. Da måtte de jo si at pappa var homofil.

Det tok ikke lang tid før mannen fikk ny kjæreste og denne gang en mann. 

Hadde jeg opplevd dette hadde jeg følt meg brukt og lurt. Mulig jeg hadde raset og grått om hverandre. Samtidig ville jeg jo forstått at forholdet ikke kan fortsette lenger etter hvert. Nå vet jeg ikke hva som er verst av å oppleve at partner er homofil eller å bli bedratt. Det siste har jeg opplevd og det er svært ødeleggelse for meg selv etter flere år som singel.

Anonymkode: 1ecd2...353

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde blitt drit forbanna. Ikke pga legningen, men fordi da har han løyet til meg eller ført meg bak lyset i alle de årene. Da har han aldri elsket meg slik man skal elske en partner, og kanskje heller ikke tent på meg. Hans kjærlighet og lyster har da hele tiden vært rettet mot menn, og ikke mot meg hans partner. Alt vi hadde hatt og bygd opp hadde vært løgn. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann ville jeg ikke vært overrasket et sekund, jeg var noen ganger i tvil. 

Men mannen min ville sjokkert meg dypt og jeg ville følt på en enorm sorg, også svekkelse mtp alle de ordene han sier til. meg og mener det. 

Anonymkode: ebc93...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min eksmann ville jeg ikke vært overrasket et sekund, jeg var noen ganger i tvil. 

Men mannen min ville sjokkert meg dypt og jeg ville følt på en enorm sorg, også svekkelse mtp alle de ordene han sier til. meg og mener det. 

Anonymkode: ebc93...36a

Samme her, lurte veldig på om eksmannen var homo. Ikke interessert i sex eller å være intim med meg. Trodde han ville finne seg ei ny dame etter vi skilte oss, men nei, ikke interessert. Sikkert skaphomse eller aseksuell 

Anonymkode: 5c003...dce

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere aå skråsikre på at han har løyet om det? Er det mulig å erkjenne slikt i voksen alder? Sikkert noen som gjør det med overlegg, eller som ikke vil innrømme det, men det er ikke alle som vet eller har innsikt i dette før voksen alder. 

Anonymkode: 260ca...5f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avsluttet selvsagt. Men om hun er homofil, så er hun ihvertfall veldig god på å late som hun elsker kuk 

Anonymkode: 93680...f4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter mange års ekteskap og felles barn?

Anonymkode: f329b...15b

Tror jeg hadde følt meg ført bak lyset

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...