Gå til innhold

Ditt syn på innvandring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ønsker du mer eller mindre innvandring til Norge? Hva slags land ønsker du innvandring fra? Er det noen land du ikke ønsker innvandring fra? Bør asylsøkere og/eller flyktninger få bo permanent i Norge? Skal man stille krav til de som kommer om for eksempel alder, utdanning, religion o.l.? Hvem bør ikke slippes inn i Norge? Hva med innvandrere med kriminell bakgrunn?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er for fri innvandring, men ingen økonomiske støtteordninger. Ikke for de som kommer, og ikke for de som allerede er i landet (av etnisk norske også)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er for fri innvandring, men ingen økonomiske støtteordninger. Ikke for de som kommer, og ikke for de som allerede er i landet (av etnisk norske også)

Hvis det ikke finnes økonomiske støtteordninger, hvordan skal de som kommer som f.eks. flyktninger og ikke eier nåla i veggen klare seg? Hva skal de leve av?

Og for de som allerede bor i Norge: Vil du virkelig ha det slik at gjennomsnittsinnbyggeren ikke har råd til å bli syk eller må leve på gata hvis h*n skulle bli ufør?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvis det ikke finnes økonomiske støtteordninger, hvordan skal de som kommer som f.eks. flyktninger og ikke eier nåla i veggen klare seg? Hva skal de leve av?

Og for de som allerede bor i Norge: Vil du virkelig ha det slik at gjennomsnittsinnbyggeren ikke har råd til å bli syk eller må leve på gata hvis h*n skulle bli ufør?

Til første avsnitt: De må vel jobbe da

Til andre avsnitt: eller de kan løse det ved å tegne en forsikring, noe som vil bli dagligdags i et slikt samfunn

Gjest Gjest
Skrevet
Til første avsnitt: De må vel jobbe da

Til andre avsnitt: eller de kan løse det ved å tegne en forsikring, noe som vil bli dagligdags i et slikt samfunn

Hva skal de leve av fram til de får jobb? Hvor skal de bo? Hvor lett er det egentlig å få jobb når man ikke kan språket?

Og hva med de som ikke har råd til å betale en slik forsikring?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva skal de leve av fram til de får jobb? Hvor skal de bo? Hvor lett er det egentlig å få jobb når man ikke kan språket?

Og hva med de som ikke har råd til å betale en slik forsikring?

Hvorfor skal de være her i det hele tatt?

Gjest King James
Skrevet

Jeg synnes at lovene kunne blitt litt strengere. Og så synnes jeg at de som gjør noe ulovlig burde bli kastet ut ( som krekar ).

Men de som er skikkelige mennesker skal få bli og bli en del av det totalt gudsforlate norske sammfun. .

Gjest Gjest
Skrevet
Alle de overnevnte sliter

Ikke alle. De kriminelle vil klare seg fint. Var det det som var idéen?
Gjest Gjest
Skrevet
Alle de overnevnte sliter

Og mer er det ikke å si om det? Skal vi la være å hjelpe mennesker i nød, måtte det være nordmenn eller utlendinger? :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synnes at lovene kunne blitt litt strengere. Og så synnes jeg at de som gjør noe ulovlig burde bli kastet ut ( som krekar ).

Men de som er skikkelige mennesker skal få bli og bli en del av det totalt gudsforlate norske sammfun. .

Hvilke lover?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg synes man burde åpne for arbeidsinnvandring igjen, og ikke bare ta inn flyktninger, siden vi etterhvert har behov for arbeidskraft. Også synes jeg ikke man skal ta inn flere flyktninger enn hjelpeapparatet har mulighet til å følge opp.

Gjest gjest1
Skrevet
Ikke alle. De kriminelle vil klare seg fint. Var det det som var idéen?

Det vil jo ikke være lov å være kriminell. Kriminelle tar jo fra folk noe, og eiendomsretten vil stå høyt, så straffene vil bli deretter. Skal man stjele en operasjon?

Og mer er det ikke å si om det? Skal vi la være å hjelpe mennesker i nød, måtte det være nordmenn eller utlendinger?  :tristbla:

Neida, man kan selvsagt hjelpe de, men ikke over statskassen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns det klarer seg nå. Når man har skoleklasser med færre norske barn enn barn med innvandrerforeldre, da burde det ha ringt en bjelle for lenge siden. Og dessuten er det helt på trynet at folk som kommer og jobber i Norge skal få barnetrygd og kontantstøtte til sine barn og sin kone som ikke bor i landet her engangg.

Gjest Gjesta
Skrevet

-og er du ikke norsk statsborger, og gjør noe kriminellt burde du hives ut av landet på flekken, uansett.

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på innvandring. Hvis innvandringen er fra andre land i vesten (samt visse land i Øst-Europs), så synes jeg det er helt greit. Man har sjeldent vansker med svensker, dansker, franskmenn og lignende.

Innvandring fra ikke-vestlige land (og spesielt muslimske land) bør holdes til et absolutt minimum, irrelevant av årsak for hvorfor de vil hit.

Endret av Christiane
Gjest Gitte
Skrevet

Jeg vil ha mye mindre innvandring. Jeg vil da helst ha vestlige innvandrere. Jeg vil ha MYE strengere krav for familiegjenforening. Jeg vil ha obligatoriske kurs for alle som evt. måtte komme i norsk, samfunn og lover og regler. Alle kriminelle bør kastes rett ut, ikke bruke ressurser på å ha de i norske fengsler.

Og vær så snill.. Få ut Mulla Krekar.

Mitt syn er lite objektivt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns innvandring er positivt, men det burde satses mer på integrering.

Skrevet

Innvandring er greit. Men Samene bør kastes ut. evt bli murt inn i Kautokeino

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns innvandring er positivt, men det burde satses mer på integrering.

Enig.

Og som jeg har skrevet i debatten om "å kaste ut kriminelle innvandrere" tror jeg det er en lite gjennomtenkt og altfor naiv tankegang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...