Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sliter veldig med at folk på mitt arbeidssted slutter. Lurer derfor på hva som gjør at andre sykepleiere trives i jobben? Har dere noen tiltak/ordninger på din arbeidsplass som gjør at du trives? Tilrettelegges det for fagutvikling f.eks.?

Anonymkode: 8879b...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God turnus/ønsketurnus. Mulighet for å slippe natterbeid for de som ikke klarer det av ulike grunner lengre. At arbeidsbelastningen ikke er umenneskelig høy. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi sliter veldig med at folk på mitt arbeidssted slutter. Lurer derfor på hva som gjør at andre sykepleiere trives i jobben? Har dere noen tiltak/ordninger på din arbeidsplass som gjør at du trives? Tilrettelegges det for fagutvikling f.eks.?

Anonymkode: 8879b...dbf

En tilrettelagt turnus etter ens absolutte behov for ens helse og livssituasjon. At det ikke er kronisk stor arbeidsbelastning og arbeidsstress/press på for få fagressurser. Nok fagressurser og gode rutiner ang drift til å skape et godt og sterkt fagmiljø. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ikke sykepleier, men helsefagarbeider men jeg vet at for både sykepleiere og helsefagarbeidere der jeg jobber, er en god turnus alfa og omega. Vi har endel mellomvakter her og der og langvakt i helg  som muliggjør 5 hele friuker i løpet av et år. Det føles som å ha fem ekstra uker ferie selv om jeg selvsagt vet at det reelt ligger noen lengre vakter bak det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...