AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Hae bestilt trådløst bredbånd fra Telia for flere mnd siden. Skulle egentlig bare sende noen greier i posten og så kunne det settes opp. Skulle ta en uke sa hun på telefon. Så blir jeg ringt noen uker etter om at de må komme og fysisk sett de på oppsettet i bygningen og kan ikke sende utstyret i posten. Men ikke hørt noe mer. Har enn så lenge mobilt bredbånd så ikke brydd meg så mye med å mase, men er det normalt at det tar så innmari lang tid? Anonymkode: 8d327...28c
Hololo Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Burde ikke det, ofte leie de inn folk til slik, ring til Telia og hør hvem som skal komme så kan du kontakte de for å høre. Lov å mase, slik du får ting gjort
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Men du har vel purret på å få installasjonsdato? Anonymkode: 9b800...402 1
NakenPanda Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Dette betyr at de ikke har dekning som er god i ditt område, typisk Telenor. Hva tror du egentlig er forskjellen på trådlåst internett og mobilt internett? Er ikke begge bare 5G nettet, eller mener du linje internett med trådløst router?
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august NakenPanda skrev (3 timer siden): Dette betyr at de ikke har dekning som er god i ditt område, typisk Telenor. Hva tror du egentlig er forskjellen på trådlåst internett og mobilt internett? Er ikke begge bare 5G nettet, eller mener du linje internett med trådløst router? Dette gjelder Telia. Forskjellen ligger hovedsaklig i at trådløst internett er låst til en adresse og at det har høyere prioritet i nettet enn mobilt bredbånd. I tillegg er det forskjell på datakvotene Anonymkode: c09a4...abc 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Er det ikke enklere med starlink? Anonymkode: 2424a...fcb
TBL12 Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august (endret) Telia skriver på sine nettsider: "En liten, utendørs 5G-klar antenneboks festes på husveggen/vinduet. I tillegg følger router og Telia box med. Vi kan montere utstyret for 1999,- – eller du kan gjøre det selv og slippe den ekstra kostnaden." Men, det kan være dekningen er svak, og montering må skje via montør? Se på https://www.telia.no/nett/dekning/ om hvilken dekning Telia mener det er i området du bor? Telenor skriver: "Merk! Trådløst Bredbånd krever en liten antenne som monteres på vegg eller vindusrute. Du kan gjøre dette enkelt selv, eller bestille antenne med montørhjelp til kr 2989,- ved 12 måneders avtaleperiode på bredbåndet. Frakt 149,- tilkommer." ICE skriver om Antenner for Mobilt Bredbånd: https://www.ice.no/bedrift/kundeservice/bredband-mobilt/informasjon-om-dekning-og-hastighet/antenner-for-mobilt-bredband/ Endret 5. august av TBL12
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august NakenPanda skrev (3 timer siden): Dette betyr at de ikke har dekning som er god i ditt område, typisk Telenor. Hva tror du egentlig er forskjellen på trådlåst internett og mobilt internett? Er ikke begge bare 5G nettet, eller mener du linje internett med trådløst router? Abonnentene er forskjellig mtp hvor mye data man kan bruke i mnd. Mobilt bredbånd er begrenset trådløst bredbånd ubegrenset. Men kan se ut som det mobile bredbåndet er godt nok for oss egentlig. Anonymkode: 8d327...28c
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august TBL12 skrev (4 minutter siden): Telia skriver på sine nettsider: "En liten, utendørs 5G-klar antenneboks festes på husveggen/vinduet. I tillegg følger router og Telia box med. Vi kan montere utstyret for 1999,- – eller du kan gjøre det selv og slippe den ekstra kostnaden." Men, det kan være dekningen er svak, og montering må skje via montør? Se på https://www.telia.no/nett/dekning/ om hvilken dekning Telia mener det er i området du bor? Telenor skriver: "Merk! Trådløst Bredbånd krever en liten antenne som monteres på vegg eller vindusrute. Du kan gjøre dette enkelt selv, eller bestille antenne med montørhjelp til kr 2989,- ved 12 måneders avtaleperiode på bredbåndet. Frakt 149,- tilkommer." Ifølge kartet skal de ha dekning. Det var egentlig det første oppsettet beskrevet vi skulle ha og vi ble enig om men som plutselig ikke gikk likevel Anonymkode: 8d327...28c
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men du har vel purret på å få installasjonsdato? Anonymkode: 9b800...402 Gjort det en gang ja og da skulle de komme ila uka men ila uka ble aldri Anonymkode: 8d327...28c
TBL12 Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ifølge kartet skal de ha dekning. Det var egentlig det første oppsettet beskrevet vi skulle ha og vi ble enig om men som plutselig ikke gikk likevel Anonymkode: 8d327...28c Snakk med kundeservice, be om de sender løsningen du kan montere selv. Det kan umulig bli dårligere enn det du har, uten ekstern antenne. Eller, avbestill og bruk løsningen du har idag. 😇
NakenPanda Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Abonnentene er forskjellig mtp hvor mye data man kan bruke i mnd. Mobilt bredbånd er begrenset trådløst bredbånd ubegrenset. Men kan se ut som det mobile bredbåndet er godt nok for oss egentlig. Anonymkode: 8d327...28c Jeg ser Telenor har forandret til "speed" og ikke mengde data, de skal jo ha samme dekning som telefonen så ingen grunn til at de skal somle sånn. Endret 5. august av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august NakenPanda skrev (24 minutter siden): Jeg ser Telenor har forandret til "speed" og ikke mengde data, de skal jo ha samme dekning som telefonen så ingen grunn til at de skal somle sånn. Dekningen er bedre på trådløst bredbånd, da mottakeren går på strøm og er derfor kraftigere enn en mobil. Anonymkode: c09a4...abc
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hae bestilt trådløst bredbånd fra Telia for flere mnd siden. Skulle egentlig bare sende noen greier i posten og så kunne det settes opp. Skulle ta en uke sa hun på telefon. Så blir jeg ringt noen uker etter om at de må komme og fysisk sett de på oppsettet i bygningen og kan ikke sende utstyret i posten. Men ikke hørt noe mer. Har enn så lenge mobilt bredbånd så ikke brydd meg så mye med å mase, men er det normalt at det tar så innmari lang tid? Anonymkode: 8d327...28c Nei det er ikke normalt. Da jeg bestilte fra Telia gikk det to dager, så fikk jeg en sms om hvilken retning jeg måtte sette opp antenna ute, og to dager etter hadde jeg pakka med alt som trengtes. Anonymkode: 5665f...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå