Gå til innhold

Katten mjauet og ville ut når det var ruskevær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I natt har det vært voldsomt med regn og vind, og da jeg hentet pus inn like før midnatt, kom han løpende som en kule og var glad for å få komme inn.

Utover natten hylte vinden rundt rundt hjørnet så voldsomt at jeg måtte ta i ørepropper for å få sove.

Klokken 06 våkner jeg av at katten remjer fordi han vil ut, og jeg skjønner ikke hvorfor.

Jeg gir han derfor en boks våtfor for å få han til å sove videre og det gjør han. Nå har været roet seg, og jeg begynner å lure på om katten ville ut fordi han var redd?

Anonymkode: eabb4...8ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller kjedet seg… eller bare fordi det er en katt.

og slipper man dem ut blir de sur på deg på grunn av været. 

Anonymkode: b58e9...6e5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller kjedet seg… eller bare fordi det er en katt.

og slipper man dem ut blir de sur på deg på grunn av været. 

Men skjønner ikke katter at de ikke liker været utenfor, når de neste snur i døren når de ser at det regner og blåser?

Vet ikke hvor mye katter forstår🤔

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Så slipp den ut da vel  katten er vel vanntett?

Anonymkode: 9beb7...e0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Katter forstår mye, men ikke vær. Min kan gå fra vindu til dør hele dagen for å mase på å komme ut. Men været forandrer seg ikke. Kjefter så fordi jeg slapp henne ut 😅

Anonymkode: c268d...26b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De lever i nuet, tenker nok ikke på at det er dårlig vær. Min katt likte ikke å gå ut i snø og regn, men hun maste om å gå ut mange ganger om dagen... men kom raskt inn igjen ( noen ganger ristet hun bare på poten og snudde i døra). 

Anonymkode: 28484...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er et rovdyr. Katter bryr seg ikke om vær, og de har tørre skjulesteder som de føler seg trygge i om de ønsker det😁

Anonymkode: 4f2a9...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunder er smartere da, min nekter å gå ut 😄 Er bedre å gå å pisse i kjelleren...

Anonymkode: 9665c...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Om vinteren står hun og mjauer ved døra for å komme ut, og når jeg åpner og hun tar et skritt ut så immser hun at det er to cm snø (akkurat som dagen før), og nøler. Så står hun der halveis ute halvveis inne, og vifter med halen av beslutningsvegring. Helt til jeg tupper henne ut i snøen så jeg kan lukke døra.

Anonymkode: 32ee9...d71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 10.05):

Men skjønner ikke katter at de ikke liker været utenfor, når de neste snur i døren når de ser at det regner og blåser?

Ts

Men de skjønner ikke konseptet "utenfor". For katten er ting akkurat slik den har det nå (inne=godt, varmt og vindstille) og den klarer ikke å se for seg at det er noe annet på den andre siden av ytterdøren. Det oppdager den ikke før døra har blitt åpnet og den er på vei ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 10.05):

Ts

..hehheh.... Nei 😅

Og når de skjønner det er det, som sagt; DIN skyld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 10.10):

De lever i nuet, tenker nok ikke på at det er dårlig vær. Min katt likte ikke å gå ut i snø og regn, men hun maste om å gå ut mange ganger om dagen... men kom raskt inn igjen ( noen ganger ristet hun bare på poten og snudde i døra). 

Anonymkode: 28484...716

Så snill og veloppdratt da. 

Jeg får gjerne et fres eller to når de snur i døra. Og kommenterer jeg at jeg ikke får gjort noe med det, så får jeg et blikk som kan drepe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...