AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Forsøkt å lese om erfaringer om hypopressiv trening. Spesielt med tanke på litt inkontinens etter fødsler. Jeg har gjort knipeøvelser daglig i et halvt år uten bedring. Selve knipene er sterkere nå enn da jeg startet. Ikke tegn til fremfall. Dette er sjekket hos fysio med kompetanse på dette området. Hos fysio var det kun knipeøvelser det ble instruert i. Derfor lurer jeg på hvorfor noen sverger til feks hypopressiv trening (eller annen type trening som kan ha effekt og som jeg ikke vet om). Jeg stoler ikke blindt på råd til fysio. Da jeg selv tenker det er mer av kjernemuskulaturen som bør styrkes enn kun knipeøvelser. Likevel har jeg en liten skepsis til om det er den hypopressive treningen som har effekt eller om det er generelt er aktiveringen og økt styrke i kjernemuskulaturen som har effekten. Lest litt på forumer og en del opplever bedring. Feks av diastase. Men her er det også en del som har sjekket diastase på egen hånd og begynt å trene feks 6 uker etter fødsel for så å oppleve bedring og mindre diastase etter 4 uker. I de tilfellene så kan man jo lure på om det er treningen i seg selv eller det at kroppen restituerer seg selv etter fødsel som har gitt effekten. Selvsagt trenger kroppen tid. Man kan også lure på om ordinær trening av kjernemuskulaturen ville hatt lik effekt som de hypopressive øvelsene om det ble sammenlignet. Er det noen som har kompetanse på dette området og kan forklare meg mer og vise til hva som stemmer her? Anonymkode: e5652...e8e
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Jeg har ingen ekspertise på området, men for meg hjalp det ikke. Jeg trente tradisjonelle knipeøvelser, jeg trente med bekkenbunnsfysio, jeg prøvde hypopressiv trening. Ingenting fungerte. For meg ble løsningen operasjon og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Anonymkode: 7d0a4...be4
AnonymBruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen ekspertise på området, men for meg hjalp det ikke. Jeg trente tradisjonelle knipeøvelser, jeg trente med bekkenbunnsfysio, jeg prøvde hypopressiv trening. Ingenting fungerte. For meg ble løsningen operasjon og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Anonymkode: 7d0a4...be4 Operert for fremfall? hvordan var dette i etterkant? Tror det går den veien for min del og... Anonymkode: 2887b...fe3
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Er det noen som kan forklare hva hypopressiv trening er? Anonymkode: ab41e...f90
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Operert for fremfall? hvordan var dette i etterkant? Tror det går den veien for min del og... Anonymkode: 2887b...fe3 Nei, ikke for fremfall, men stressinkontinens. Anonymkode: 7d0a4...be4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Jeg har også operert. De legger inn er bånd som støtter. Fungerer ikke knipetreningen så ikke utsett å sjekke om operasjon er rett for deg. Fastlegen sender henvisning. Så blir du undersøkt og vurdert. Har ikke prøvd hypopressiv trening. Følger spent med videre i tråden ☺️ Anonymkode: 12a22...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå