AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Mitt barn på snart 4 år har brukt så utrulig lang tid på å sovne i det siste. Før sommeren visste jeg at når vi står opp til fast til 6.30, er hun ganske lett å legge og sovner rundt 19.30 på kvelden. Men hvis hun får sove lengre blir det vanskelig å legge. I sommer skled det litt ut, leggetid ble ofte over 20.00. Noen dager sov vi til 8, og da sovna hun ikke før kl 22 på kvelden. En dag sovna hun i bilen og da sovna hun ikke før kl 00. Så hun er veldig sensitiv på søvn virker det som. De siste 4-5 dagene har vi kommet inn i rutinen igjen og står opp mellom 6.15-6.30. Men hun sovner ikke fort på kvelden. Vi har null skjermtid, og en fast rutine hver kveld. Hun legger seg nå kl 19.00, som før sommeren. Hun er da helt rolig og det er lite problem med å legge seg i senga. Så får hun høre litt rolig musikk eller lydbok når jeg går ut (noen dager har jeg også sittet inne hos henne - men null forskjell da). Så ligger hun med øynene åpne i flere timer i senga. Etterhvert begynner hun å sparke i senga, leke med med bamser osv. Men hun virker ikke overtrøtt. Hun har sovna mellom 21-21.30. Dermed har hun fått mellom 8 og 9 timer søvn de siste døgnene. Før sommeren var det mellom 10 og 11 hun pleide å ha. Selv om hun sover mindre nå, virker hun ikke trøtt og sutrete når vi står opp. Men jeg håper jo at jeg kan legge henne litt tidligere, syns 8-9 timer er altfor lite for en som ikke er 4 ennå. Har hun plutselig fått mye mindre søvnbehov? Anonymkode: 81626...310
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Har barnet ferie eller er hun i barnehagen? Hvis hun fortsatt har ferie er det kanskje mindre aktive og slitsomme dager sammenlignet med barnehage-dager som kan gjøre at hun trenger mindre søvn? Virker hun opplagt og med "vanlig" energi ville jeg ikke vært så bekymret Anonymkode: a1829...9ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå