Gå til innhold

Tveter/Drengsrud gård

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanna_*
Skrevet

Inspirert av innlegget under om hvalstrand bad.. Jeg vurderte også der, men synes det med badegjester er negativt. Så vurderer tveter eller drengsrud i stedet. Noen erfaringer herfra? Særlig interessert i å vite om man KUN kan leie lokale? Vil gjerne få det billigst mulig og dermed ordne mest mulig selv..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Tveter ligger jo på motsatt side av der badegjestene holder til, så sånn sett er det bedre. Evigheter siden jeg har vært inne der.

Drengsrud gård, er det den litt lenger inn når man har skolen på venstre side; kjøre litt lenger og så inn til høyre? For da har jeg vært på julebord der to ganger, er VELDIG trangt

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes Tveter er superfint. MEN: rommene er veldig små, så selskapet etter middag blir delt i 3-4 rom om man er 50-60 stk. Derfor vqlgte ikke vi stedet. Ellers er det ikke noe galt å si på stedet, har jo milelang venteliste pga så flott!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med Leangkollen da - der har de god mat der, og fint uteanlegg også. :)

Skrevet (endret)

Tveter er nydelig - spesielt om sommeren - men det kan være negativt at gjestene må fordeles på flere små rom til kaffe etc.

Tidligere kunne det leies som kun lokale - men hvordan det er nå etter at Sult har overtatt vet jeg ikke.

Asker Museum er jo også et alternativ - der er det visstnok mulig å ordne all mat selv. Golfklubben har også et hyggelig klubbhus - om det ikke akkurat er sjø i nærheten - er det hvertfall et lite vann.

Oversikt over utleielokaler i Asker

Endret av LilleBille
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, både Drengsrud og Tveiter er ganske dyre, så det er ikke mye penger å spare på å velge disse stedene.

Drengsrud koster i overkant av 20 000 bare å leie, i tillegg må du ha dekketøy, duker, (kan leies der) servitører, osv. Altså er ingenting utover vasking dagen etter inkludert.

Tveiter har en bryllupspakke, men man må kjøpe mat, drikke og bryllupskaken hos dem. Pakken inkluderer apretiff, 3 retters middag med 4 glass vin, kaffe avec og husleie. Prisen på denne er 1350 per kuvert. Man kan ta med seg egne kaker utover bryllups kaken.

Er også veldig interessert i disse stedene, men de blir nok littt dyre for meg :grine: Si fra hvis du finner noen andre fine steder.

Har også kikket litt på Hotvet gård i Drammen. (www.hotvet.no) Noen som har erfaringer herfra? Prisnivå, service, mat osv. Har hørt at det er litt "shabby" der, (fyllelukt).. Bor i Trondheim, så der er ikke så lett å bare dra å kikke selv...

Gjest gjest i dag
Skrevet

Drengsrud Gård er helt nydelig - anbefales! Det er dyr leie der, ja skal være enig i det, men til gjengjeld kan du spare MYE ved å ta med alt av drikke selv. Du leier bare et cateringselskap som fikser maten for deg.

Hotvet gård i Drammen er fryktelig nedslitt, det er som du sier, litt shabby. Ville til nød brukt lokalet til en bursdag, men aldri i et bryllup. Det burde vært fullstendig oppusset for mange år siden!!

Frimurerlogen i Drammen derimot er ganske fint. Stor garderobe i 1. etg. og store og luftige festlokaler i 2. etg. Har ikke noe erfaring med bryllup der, men har bare vært der og sett en gang og det er ganske flott og ærverdig synes nå jeg!

Lykke til uansett! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Mente jeg hadde sett denne tråden tidligere og ville bare fylle på litt mer info om Drengsrud.

Leien er på 27.500 (huff)

Inkludert i leien er da rengjøring, ambulerende sjenkebevilgning og interiør.

Man kan også leie

Duker: 150 kr stk

Servietter: 25 kr stk

Dekketøy: kr 50 pr pers

Dekketøy er da til 5 retters middag og rikelig med glass til velkomst og bar.

Man disponerer da boligen fra morgenen (litt usikker på tidspunkt, men tror det er rundt 10.00) til kl 03.30 om natten...

Gjest Gjest
Skrevet

Hva regner folk flest med å bruke på leie? Nærmere 30 000 hørtes da fryktelig dyrt ut. Er dette normalt hvis man vil ha noe som ikke er veldig trangt eller slitt (skal ha ca. 30-40 gjester).

Skrevet

Det virker som alt er like normalt eller unormalt når det gjelder bryllup. Jeg tror det kommer veldig an på hvor i landet du bor hva lokale koster. I Asker og Bærum er det blitt veldig dyrt. det er rett og slett vanskelig å finne rimelige alternativer. Holdt selv på å steile da jeg så prisen, men har funnet ut at med 70 gjester er det faktisk ikke så mye dyrere enn mange av stedene som tar 800-1400 per kuvert (inkludert drikke) Faktisk kan det være mye billigere, siden man selv kan ordne mat og drikke. Det verste er at de fleste stedene tar så mye.. Med 30-40 gjester skal det litt mer til før det utjevner seg....

For meg betydde "location" masse, for andre betyr det ingenting. Jeg synes stedet er helt fantastisk og en perfekt ramme for en perfekt kveld. Geografisk nærhet til venner, familie og oppvekststed betydde også mye. På den måten kan vi kutte kostnader ved at venner og familie kan stille opp med transport, kakebaking, div ordning og styring.

Så min konklusjon er at hvis du ønsker lokale med den standarden, må du opp i pris. Det er bare å se på Tveiter, Hvalstrand, Sem, Øverland, Refsnes, Schøyen, osv... Alternativet er å velge rimelige alternativer som samfunnshus, grendehus osv.

Skrevet

Hei!

Både Tveter og Hovedhuset på Drengsrud er utleid når vi gifter oss.. Men Drengsrud har jo flere lokaler, noen som har vært på fest her?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...