AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Skjønner ikke hvorfor hun gjorde det, men hun trodde det var en fugl der inne og uten at jdg visste hun skulle gjøre det, spente hun til dette gitteret. Det skjærte virkelig i ørene mine og nå noen timer etter har jeg skikkelig øreverk. Er i 30årene. Noen opplevd lignende? Jeg nekter å få tinnitus av dette. Da blir jeg alvorlig deprimert. Anonymkode: 340f3...074 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Håper det er kortvarig og går over. Anonymkode: 340f3...074
Mindroot Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Noen folk har bare altfor mye fantasi. Men det er gøy da. Alle liker bra underholdning 7
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner ikke hvorfor hun gjorde det, men hun trodde det var en fugl der inne og uten at jdg visste hun skulle gjøre det, spente hun til dette gitteret. Det skjærte virkelig i ørene mine og nå noen timer etter har jeg skikkelig øreverk. Er i 30årene. Noen opplevd lignende? Jeg nekter å få tinnitus av dette. Da blir jeg alvorlig deprimert. Anonymkode: 340f3...074 Har du fått øreverk eller tinnitus? Eller begge? Anonymkode: 16f9a...f0d
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Voldsomt til krisemaksimering da! Ta en telefon til legevakten du, og legg frem dine symptomer og bekymringer. Anonymkode: 04024...c6b 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august Dette går nok over. Vet ikke hvor høy lyden var, men fikk du det direkte på øret? Eller var du et stykke unna? Om du så fåf tinnitus - tror man kan leve veldig greit med det altså, blir nok isåfall ikke veldig mye ut av denne hendelsen. Anonymkode: ff857...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Voldsomt til krisemaksimering da! Ta en telefon til legevakten du, og legg frem dine symptomer og bekymringer. Anonymkode: 04024...c6b NEI! Plag ikke legevakta med slike bagateller. Vent til det går over. Anonymkode: 1c8ba...0ca 6 3
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): NEI! Plag ikke legevakta med slike bagateller. Vent til det går over. Anonymkode: 1c8ba...0ca Det bestemmer faktisk ikke du, jeg er rimelig lei av å se folk her bestemme hva en skal ringe legevakta for og ikke, den eneste som bestemmer om det er noe, er den på legevakta som tar telefonen og eventuelt konsulterer lege Så det så. Anonymkode: 57ef7...982 8
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Dette går over. Lyd fra et gjerde er noe de fleste tåler å høre, så det vil sikkert bli bra. Om det ikke ordner seg over noen dager, bør du ta en tur til legen. Det kan jo være at du er utsatt på et vis? Det vil jo være uheldig, men du har neppe noen sak ovenfor kollegaen/arbeidsplassen. God bedring! Anonymkode: c8b6d...256 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bestemmer faktisk ikke du, jeg er rimelig lei av å se folk her bestemme hva en skal ringe legevakta for og ikke, den eneste som bestemmer om det er noe, er den på legevakta som tar telefonen og eventuelt konsulterer lege Så det så. Anonymkode: 57ef7...982 Det var nok en anbefaling, ikke noe du er lovpålagt å følge. Folk her bestemmer ikke over andre forumbrukere, det tror jeg de aller, aller fleste er klar over. Med det sagt, det er rimelig tullete å ringe legevakten fordi man har litt vondt i ørene. Anonymkode: c8b6d...256 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var nok en anbefaling, ikke noe du er lovpålagt å følge. Folk her bestemmer ikke over andre forumbrukere, det tror jeg de aller, aller fleste er klar over. Med det sagt, det er rimelig tullete å ringe legevakten fordi man har litt vondt i ørene. Anonymkode: c8b6d...256 Vel det bestemmer fortsatt bare legevakt. Anonymkode: 57ef7...982 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det bestemmer faktisk ikke du, jeg er rimelig lei av å se folk her bestemme hva en skal ringe legevakta for og ikke, den eneste som bestemmer om det er noe, er den på legevakta som tar telefonen og eventuelt konsulterer lege Så det så. Anonymkode: 57ef7...982 Nå er det slik at det er laget en liten liste på når det er greit å ringe legevakta. Når bør du ringe legevakten? Eksempler på tilstander der det kan være fornuftig å ta kontakt med legevakten: Høy feber – særlig hos barn Moderate pustevansker Akutt sykdom eller alvorlig forverring Slapt og medtatt barn eller voksen Alvorlig psykisk sykdom Mistanke om komplikasjoner i svangerskap Kuttskader som må sys Mistanke om brudd Hvilke av disse punktene mener du faller inn under ts sine bekymringer? Anonymkode: bbb81...362 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nå er det slik at det er laget en liten liste på når det er greit å ringe legevakta. Når bør du ringe legevakten? Eksempler på tilstander der det kan være fornuftig å ta kontakt med legevakten: Høy feber – særlig hos barn Moderate pustevansker Akutt sykdom eller alvorlig forverring Slapt og medtatt barn eller voksen Alvorlig psykisk sykdom Mistanke om komplikasjoner i svangerskap Kuttskader som må sys Mistanke om brudd Hvilke av disse punktene mener du faller inn under ts sine bekymringer? Anonymkode: bbb81...362 Leser du selv hva du limer inn? Det står eksempler. Det er ikke en uttømmende liste. Hvis noen er redd for helsen sin så har de lov til å ringe legevakten og stille et spørsmål. De får snakke med en sykepleier som kan gi dem råd. Hadde nok ikke gjort det selv i denne situasjonen, men du behøver virkelig ikke være så redd for at noen tar en telefon for mye. Anonymkode: 7fb87...f33 4 1
Brunello Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vel det bestemmer fortsatt bare legevakt. Anonymkode: 57ef7...982 Nei, alle kan mene at det er idiotisk at folk ringer legevakta for bagateller. 2 1
Brunello Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leser du selv hva du limer inn? Det står eksempler. Det er ikke en uttømmende liste. Hvis noen er redd for helsen sin så har de lov til å ringe legevakten og stille et spørsmål. De får snakke med en sykepleier som kan gi dem råd. Hadde nok ikke gjort det selv i denne situasjonen, men du behøver virkelig ikke være så redd for at noen tar en telefon for mye. Anonymkode: 7fb87...f33 Det er eksempler som viser alvorlighetsgrad. At noen har sparka i et gjerde og du synes lyden var høy er ikke innenfor alvorlighetsgraden i eksempelet. Legevakta har mer enn nok å gjøre fra før av. 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Legevakta har begynt å si til folk som ringer, at dette må du ta med fastlegen. De ringes jo ned av folk med tullete problemer som ikke er akutt. Snart ingen som orker å jobbe der pga presset, så tenk litt på det. Anonymkode: 524f2...fee 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Hadde du øret på gjerdet som ble sparket? Og hvorfor sparker kollegaen din et gjerde "fordi han trodde det var en fugl der"? Man sparker da ikke mot fugler eller andre dyr? Anonymkode: 7dbc0...ad4 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hadde du øret på gjerdet som ble sparket? Og hvorfor sparker kollegaen din et gjerde "fordi han trodde det var en fugl der"? Man sparker da ikke mot fugler eller andre dyr? Anonymkode: 7dbc0...ad4 Hun gjør det. Jeg ble åpenbart irritert på henne! Jeg ringte da aldri legevakt. Jeg blir bare engstelig da det verket veldig i ørene mtp øredus Anonymkode: 340f3...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå