AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Hva da med billettene som er kjøpt? Skulle tatt båt fra Danmark nå i natt. Pga alle varsler om kansellering tok vi en annen og tidligere båt. Viste seg at båten vi skulle tatt gikk allikevel. Vi fulgte rådene, men må betale for begge båtene? Kan reiseforsikring dekke den tapte? Anonymkode: 75cc0...f98
Fru Uperfekt Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Tips til neste gang, vet det er for sent nå. Du kan kontakte forsikringsselskapet før du booker ny reise da vil du få forhånds uttalelse 5
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august At ting skjer på reise er en del av det å reise.. Jeg har flere ganger betalt dobbelt, eller dyrere, for å sikre at noe går. Senest i går var det en bane som stod - beskjeden var; har du mulighet til å ta andre reiseruter, så anbefaler vi det. Så da har vi et valg - være første til å hive oss i taxi, og rekke reservasjonen. Eller gamble på at banen er raskt i gang igjen. Kunne ikke falt meg inn å kontakte forsikringen for det, valget var vårt. Men det skader jo heller ikke å prøve - det er kun forsikringsselskapet som kan gi deg riktig svar her. Anonymkode: 3ea7a...731 1
Brukernavn84 Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Man må vente til den første reisen har blitt kansellert før man bestiller ny reise - ellers må man betale for begge. Det er nok godt kjent. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Rådene gis for å unngå at enda flere kjøper billetter når det er stor sjanse for kansellering. For de som allerede har kjøpt billetter så må man være forberedt på at det kan bli kanselleringer og kø, og ta en vurdering selv. Men reiseforsikring dekker ikke noe dersom avgangen ikke blir kansellert. Vi kjørte mye med hestebil før, og hvis det ble anbefalt finne andre veier, så måtte vi ta en vurdering om vi skulle ta sjansen eller ikke. Samme om man kjører med små barn. Man risikerer å bli stående på kaia lenge, eller måtte overnatte i bilen. Det er ikke gunstig for barn eller dyr. Anonymkode: 388de...080
Fru Uperfekt Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): At ting skjer på reise er en del av det å reise.. Jeg har flere ganger betalt dobbelt, eller dyrere, for å sikre at noe går. Senest i går var det en bane som stod - beskjeden var; har du mulighet til å ta andre reiseruter, så anbefaler vi det. Så da har vi et valg - være første til å hive oss i taxi, og rekke reservasjonen. Eller gamble på at banen er raskt i gang igjen. Kunne ikke falt meg inn å kontakte forsikringen for det, valget var vårt. Men det skader jo heller ikke å prøve - det er kun forsikringsselskapet som kan gi deg riktig svar her. Anonymkode: 3ea7a...731 Om du kontakter de først så vet du om du selv sitter igjen med hele ekstra regningen, eller om de er med å dekker, om org reise ikke blir avlyst feks
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva da med billettene som er kjøpt? Skulle tatt båt fra Danmark nå i natt. Pga alle varsler om kansellering tok vi en annen og tidligere båt. Viste seg at båten vi skulle tatt gikk allikevel. Vi fulgte rådene, men må betale for begge båtene? Kan reiseforsikring dekke den tapte? Anonymkode: 75cc0...f98 Ringte dere fergeselskapet og ombooket billetten eller kjøpte dere nye uten å ha kontakt med dem? Jeg skulle tatt ferga i dag, jeg ringte da værmeldingene tydet på at det ble problemer og ombooket billetten min uten gebyr. har du bare bestilt nye uten å være i kontakt med fergeselskapet må du sannsynligvis dekke det selv. Anonymkode: 5e2dd...290
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august Fru Uperfekt skrev (15 timer siden): Tips til neste gang, vet det er for sent nå. Du kan kontakte forsikringsselskapet før du booker ny reise da vil du få forhånds uttalelse Men forsikringen dekker vel uansett ikke kansellering pga vær? Har vært mye i lokalavisene om det i dag. Anonymkode: 5e2dd...290
Fru Uperfekt Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men forsikringen dekker vel uansett ikke kansellering pga vær? Har vært mye i lokalavisene om det i dag. Anonymkode: 5e2dd...290 Kommer an på forsikringen du har bla
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Fru Uperfekt skrev (6 timer siden): Om du kontakter de først så vet du om du selv sitter igjen med hele ekstra regningen, eller om de er med å dekker, om org reise ikke blir avlyst feks Nja... har hørt mye rart når jeg ringer. Og de gir ikke bekreftelser før de har dokumentasjon. Forstår ikke helt hvor du har dette fra? (har ca 20 utenlandsturer i året). Anonymkode: 3ea7a...731
Fru Uperfekt Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nja... har hørt mye rart når jeg ringer. Og de gir ikke bekreftelser før de har dokumentasjon. Forstår ikke helt hvor du har dette fra? (har ca 20 utenlandsturer i året). Anonymkode: 3ea7a...731 Har måtte reise hjem fra Et Afrikansk land for noen år tilbake da fikk jeg forhåndsgodkjent at de dekket hjemreise. Hadde pengene på konto under 1 uke etter hjemkomst.
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Har måtte reise hjem fra Et Afrikansk land for noen år tilbake da fikk jeg forhåndsgodkjent at de dekket hjemreise. Hadde pengene på konto under 1 uke etter hjemkomst. Et afrikansk land...for noen år tilbake? Og pengene får du ikke før dokumentasjonen er på plass. Denne var bare veldig diffus. Anonymkode: 3ea7a...731
Fru Uperfekt Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et afrikansk land...for noen år tilbake? Og pengene får du ikke før dokumentasjonen er på plass. Denne var bare veldig diffus. Anonymkode: 3ea7a...731 Sendte inn dokumentasjon fortløpende så alle utlegg og dokumentasjon var på plass innen dagen etter jeg landet i Norge. Ja et afrikansk land, er i div afrikanske land innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå