Gå til innhold

hvem får se brudekjolen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Viktoria_*
Skrevet

Vet at det sies at det bringer ulykke at mannen får se kjolen.. Men spør allikevel-er det helt uvanlig at man lar mannen se kjolen? Har begynt å se etter kjole nå og litt usikker på hvem jeg skal ha med meg på shopping.. Det viktigste for meg er jo egentlig at han liker kjolen, samtidig som jeg skjønner overraskelsespoenget.. Men hvem handler man brudekjole med? Forlovere? Mødre? Hva gjør/gjorde dere? Klem fra Viktoria :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er en tråd på dette fra før, men jeg svarer likevel jeg.

Tror de fleste menn ikke liker å gå på kjoleshopping, mens mange venninner og kanskje også mødre synes det er hyggelig å delta.

Derfor er det vel sånn at de fleste tar med seg noen de tror er interessert, og som de vet kommer til å si sin ærlige mening. Forlover eller andre venninner f.eks.

Jeg nekter min kjære å se kjolen, og har tenkt å fortsette med det fram til bryllupet. Synes det er hyggelig at han kan få glede seg til å få vite hvordan jeg ser ut på den store dagen.

Skrevet

Jeg vet at Mamma vil bli med og handle brudekjole, samboeren min kan godt være med om han vil, men tviler egentlig på det. Han kommer uansett til å få se den straks den er kjøpt, ser ikke noe poeng i å holde kjolen skjult.

Skrevet

Jeg har vært å prøvd 2 ganger. Den ene gangen var forlovern min med - den andre gangen moren min. (Har drøssevis av andre venninder som har lurt på om ikke jeg vil prøve flere kjoler for de vil og bli med......)

Sambo hadde heller gått barføtt på kull enn å sitte i timesvis i en brudesalong å se meg prøve ørten kjoler.

Har vist han endel kjoler på nett - den jeg har kjøpt var en av mange - men han vet ikke det og husker den garantert ikke heller....

Gjest Gjest
Skrevet

Her er det sambo som har ordnet kjole til meg, så det blir ingen overraskelse på han.

Men han har ikke sett den på meg.

Skrevet

Min vil ikke se kjolen, så enkelt er det. Han skyr unna dataen når bildene av kjolen kommer opp, han gjør sitt beste for å la være å høre på når jeg snakker om den...

Jeg kjøpte min kjole uprøvd helt alene. Men mamma hjelper meg med tilpassingen. :)

Skrevet

Både min kjære og mamma har sett kjolen jeg skal ha. Syns ikke det er så big deal at sambo ser kjolen før bryllupet, tror ikke på at det bringer ulykke. Jeg er jo ikke helt pyntet uansett da, jeg har jo verken tatt sol, vært hos frisør, sminket meg slik jeg skal på dagen... Så det blir uansett litt annerledes på dagen. Ikke minst skal kjolen tilpasses før vi skal til pers! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Min forlover og søstern min skal være med når jeg skal prøve. Mannen får vente til jeg kommer opp kirkegulvet ;)

Skrevet (endret)

...

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Min kjære var med og kjøpte kjolen min, siden min forlover og venninne var bortreist. Vi er ikke så nøye på dette med at han ikke skal se kjolen, fordi jeg vil jo se hans antrekk og da synes jeg det er urettferdig at han ikke skal få se mitt antrekk ;)

Skrevet

Min tilkommende vil ikke se den, og det syns jeg er helt ok! Gleder meg til å få reaksjonene når han ser meg i kjolen :hjerte:

Jeg hadde med min forlover og ei felles venninne av oss to når jeg prøvde kjoler! Prøvde bare et sted jeg da :sjenert:

Lykke til, og gled dere som skal finne kjole :hoppe:

Skrevet
:) Min kjære og jeg var på kjole shopping..Han har ikke sett den på ,men regner med han har glemt hvordan den ser ut allerede he he..Som en av dere sa så hvorfor skulle ikke han se den når jeg skal se hans antrekk ..he he for jeg regner med at vi drar begge to å kjøper han sitt antrekk også.. :klem: Men du kan i grunn ta med deg hvem du vil..kos bire
Gjest Fantus
Skrevet

Jeg sydde min kjole sammen med en venninne. Og jeg holdt alt hemmelig for mannen min. Han visste ingenting om kjolen før han så meg i kirken den dagen.

På den andre side ville han gjerne ha med meg for å hjelpe til da han skulle leie sitt eget antrekk...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var og kjøpte kjolen min i går!!! :hoppe:

Det var drømmekjolen!!

Hadde med meg min kjære forlover som gleder seg stort over å få være med. Er ikke så nøye med hvem som får se den, men sambo vil ikke se den før i kirken, så da må jeg vel høre på det da...

Jeg er forøvrig av typen som nesten ikke klarer å holde julegaven hemmelig for han en gang... Så dette blir vanskelig!!!

Skrevet

Jeg hadde med meg min forlover da jeg kjøpte kjolen min. Svigermor var med litt senere så hun skulle få se den også. Senere ble kjolen hengt til oppbevaring hos svigers og ingen kikket på kjolen før 1 år senere, når kjolen skulle syes inn og tilpasses :)

Helt utenkelig at mannen min skulle få se kjolen før selve dagen, ikke så jeg det han skulle ha på seg heller før vi var i kirken...

Skrevet

Første gang jeg prøvde kjolen, hadde jeg med en venninne da begge mine forlovere var utenlands. Da tok jeg MASSE bilder av meg i kjolen, og jeg må innrømme at jeg har vist de til en del folk..... :rodme: MEN - ikke til min kjære!! Han må pent vente til den store dagen! :sjarmor: Ellers var begge forloverne mine med den andre gangen jeg prøvde kjolen og hentet den hjem.

Skrevet

Min sambo får ikke se kjolen som jeg har kjøpt, men jeg har vist han mange bilder av alle kjolene i den kolleksjonen jeg har valgt fra, slik at jeg vet at han liker stilen. Måtte det, siden den for noen er litt spesiell.

Jeg tror heller ikke at det bringer ulykke dersom han ser kjolen før dagen, men liker at det er litt spenning rundt det likevel.

Han vil at jeg skal være med og se på dresser og se hva som passer sammen med kjolen, men har gjør den endelig utvelgelsen selv, og da skal jeg ikke se den før dagen.

Gjest gjest1
Skrevet

Veit ikkje heilt, eigentleg.. Reknar med at mamsen kjem til å kreve å sjå den, og forlovaren min, sjølvsagt.. Og kanskje frisøren min får sjå eit bilde..? Elles vil eg at den skal vere ei overrasking, trur eg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...