AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august Jeg var utro. Den dama ble gravid selv ol vi ikke på mange ganger. Hun sier hun skal ta abort. Blir ikke det noe man alltid husker? Eller hva tenker dere menn om abort som folk har gjennomført før? Hva føler dere etter noen år? Etter ti år? Tenker dere at dere skulle hatt et eldre barn til feks når dere får flere barn? Jeg har ingen fra fra og redd jeg tenker når jeg har 3 at det skulle vært 4? Også redd jeg aldri glemmer den dama pga hun ble gravid? Anonymkode: 03c86...6f2 6
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var utro. Den dama ble gravid selv ol vi ikke på mange ganger. Hun sier hun skal ta abort. Blir ikke det noe man alltid husker? Eller hva tenker dere menn om abort som folk har gjennomført før? Hva føler dere etter noen år? Etter ti år? Tenker dere at dere skulle hatt et eldre barn til feks når dere får flere barn? Jeg har ingen fra fra og redd jeg tenker når jeg har 3 at det skulle vært 4? Også redd jeg aldri glemmer den dama pga hun ble gravid? Anonymkode: 03c86...6f2 Tror mange glemmer at menn også kan tenke på det barnet de var med å lage og som ikke ble til. Jeg tok abort for 15 år siden. Tenker heldigvis ikke veldig mye på det. Det passet jo ikke og det fungerte ikke med eksen. I dag er jeg lykkelig ned ny samboer og har 3 barn med ham. Det ville kanskje ikke fungert like bra dersom jeg hadde et barn med eksen fra før. Eksen min er derimot i dag 50 år singel og barnløs. Vet han alltid hadde ønsket seg barn. Han var likevel tydelig på at aborten var mitt valg og at han støttet meg begge veier. Jeg har likevel tenkt at han kanskje har tenkt litt mer enn meg på barnet som kunne vært hans. Syns det er trist han kanskje nå aldri opplever å bli far. Det som han ønsket så sterkt. Anonymkode: 52f51...0a9 3 3
kommodevaran Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Altså.. Hva har det å si? Du kan uansett ikke tvinge henne til å gjennomføre svangerskapet om hun ikke ønsker det. Jeg tok en abort for 10+ år siden. Hadde aldri ønsket meg barn og det var ikke akkurat drømmemannen som gjorde meg gravid, men det var likevel et utrolig tungt valg å ta. Det hender jo jeg tenker litt på det. At jeg kunne hatt en unge på 10 år nå, liksom, og hvordan det ville vært. Men jeg er ikke lei meg for valget jeg tok, og jeg angrer ikke. Om du kommer til å huske dama og barnet som kunne vært? Ja, det vil jeg tro. Eller har du for vane å glemme mennesker du har ligget med?
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Selvsagt husker man slike livshendelser. Og de feilene man har gjort, hvis man er noenlunde oppegående. Det er en del av det å være menneske. Det er sånn man lærer på veien. Anonymkode: d2bb3...d58 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Ja man husker. Men smerten rundt det blekner med tiden. Jeg tenker at jeg har et lite barn i himmelen et sted ❤️ Anonymkode: 6c191...778 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja man husker. Men smerten rundt det blekner med tiden. Jeg tenker at jeg har et lite barn i himmelen et sted ❤️ Anonymkode: 6c191...778 Er du en mann? Anonymkode: 03c86...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august De fleste mennene jeg vet om som har uttalt seg om slikt ønsket at dama skulle ta abort og uttrykker kun "lettelse" over at de ikke ble far. Feil tidspunkt, feil dame, og så videre.. Men, kan jo hende noen av dem tenker mer på det når de i fremtiden stifter familie. Det vet jeg at gjelder flere damer i hvert fall: Minnene om aborten for lenge siden, som hun ikke hadde tenkt på i årevis, kom tilbake da hun ble planlagt gravid, og man reflekterer mer over at det kunne jo blitt et barn den gangen også. Dukker kanskje opp litt dårlig samvittighet for valget man tok? Så ja, det samme gjelder sikkert noen menn også. Kvinne 40 Anonymkode: 61575...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja man husker. Men smerten rundt det blekner med tiden. Jeg tenker at jeg har et lite barn i himmelen et sted ❤️ Anonymkode: 6c191...778 Er du en mann? Anonymkode: 03c86...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du en mann? Anonymkode: 03c86...6f2 Ja Anonymkode: 6c191...778
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august kommodevaran skrev (4 timer siden): Altså.. Hva har det å si? Du kan uansett ikke tvinge henne til å gjennomføre svangerskapet om hun ikke ønsker det. Jeg tok en abort for 10+ år siden. Hadde aldri ønsket meg barn og det var ikke akkurat drømmemannen som gjorde meg gravid, men det var likevel et utrolig tungt valg å ta. Det hender jo jeg tenker litt på det. At jeg kunne hatt en unge på 10 år nå, liksom, og hvordan det ville vært. Men jeg er ikke lei meg for valget jeg tok, og jeg angrer ikke. Om du kommer til å huske dama og barnet som kunne vært? Ja, det vil jeg tro. Eller har du for vane å glemme mennesker du har ligget med? Snakk om å gi f i menns følelser. Selv om ikke mannen kan tvinge kvinnen til å gjennomføre svangerskapet. Så er det mange mange menn der ute som blir trist og lei seg når det blir gjennomført en abort. Kvinner har rett til å velge å beholde eller ikke og kvinner skal også da ha eneretten på følelsene også eller? Anonymkode: 14365...c5e 7 3
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Vi tok abort for 19 år siden. Han sier han ikke tenker noe på det. Det hender det dukker opp til meg. Men ikke som sorg. Vi har to barn fra før av. Anonymkode: c0e74...22f
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Det er ikke en baby, det er en celleklump. Det er ikke sikkert det hadde blitt til en baby engang, noen spontanaborterer, andre finner ut senere at fosteret ikke er levedyktig. Uansett, når beslutningen er tatt er det ikke noe mer å tenke på. Anonymkode: 7ce35...7c8 4
kommodevaran Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakk om å gi f i menns følelser. Selv om ikke mannen kan tvinge kvinnen til å gjennomføre svangerskapet. Så er det mange mange menn der ute som blir trist og lei seg når det blir gjennomført en abort. Kvinner har rett til å velge å beholde eller ikke og kvinner skal også da ha eneretten på følelsene også eller? Anonymkode: 14365...c5e Tror du misforstod meg. Jeg har ikke "gitt f i menns følelser". Måten han uttrykte seg på fikk det til å høres ut som han mente at det var han som skulle bestemme - "kommer jeg ikke til å alltid huske dette? Jeg er redd for å tenke mye på dette i fremtiden" - noe han ikke kan. Det virket som han mente at disse fryktene han har skulle spille inn på valget denne dama skal ta, og poenget mitt var de i den sammenhengen var irrelevante og ikke mye vits i å gå og tenke på om hun uansett ikke ønsker å gjennomføre svangerskapet. Det er godt mulig jeg misforstod TS sine spørsmål, men jeg har like fullt aldri påstått at menn ikke kan være triste når det er snakk om abort. Selvfølgelig kan de det, det er så selvsagt at det ikke burde være nødvendig å nevne det en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august Tok abort da jeg var 19, snart 30 år siden. Er ikke noe jeg tenker på ofte, men kanskje når jeg mimrer tilbake eller når navnet til han jeg da var sammens med da kommer opp. Aldri angret-det var rett valg den gang, kanskje derfor jeg ikke tenker ofte på det. Anonymkode: 84452...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Det er 30 år siden og aldri glemt Anonymkode: 76572...b84 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er 30 år siden og aldri glemt Anonymkode: 76572...b84 Er du mann? Anonymkode: 03c86...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Kan ikke snakke for menn, vet ikke hvordan det opplevelse for dere men vil tro det alltid vil ligge en tanke der. Noen menn er jo super glad damen tok abort, også i senere tid. Og andre ikke. Jeg angret ganske raskt etter min abort og tenker fremdeles på det i ny og ne. Man lurer jo alltid på hva det hadde blitt. Anonymkode: 5bd53...c31 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august Dessverre er det kun en forelder som kan ta det valget i Norge, ja det vil alltid være med deg. Anonymkode: 04469...d30
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dessverre er det kun en forelder som kan ta det valget i Norge, ja det vil alltid være med deg. Anonymkode: 04469...d30 Har du opplevd det? Anonymkode: 03c86...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå