Gå til innhold

"Venninne" som er ulykkelig forelsket i venn av meg og mannen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en "venninne" som er ulykkelig forelsket i en kompis av meg. Jeg sier venninne i hermetegn, fordi jeg har oppdaget at hun egentlig bare har brukt meg og mannen for å komme nær denne kompisen. Han er en nær bekjent og venn av både meg og mannen min, vi har kjent ham i 20 år og omgitt både han og familien hans (han er skilt). 

Han vil ikke ha henne, og har aldri villet det. Dessverre sier han ikke så tydelig fra til henne.

Det har gått til det punkt at hun har flyttet ut fra sin egen mann, fått seg ny leilighet.. dratt fra et mindreårig barn.. for ingen ting. 

Kompisen vår har aldri gitt henne noen forhåpninger, men hun gir seg ikke. Hun snapper og melder og søker kontakt hele tiden. 

Hun er nå blitt så psyk at hun er lagt inn for en liten periode. Dette har hun fortalt meg om. Han vet ikke at det er på grunn av han. Bør vi fortelle det? Jeg føler liksom at det blir feil at han ikke vet det. Samtidig har han ikke gjort noe galt liksom. Og hun var veldig tydelig på at vi ikke skulle si noe. 

Anonymkode: bb064...440

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere sier ingenting. Hun ønsker ikke at dere forteller.

Denne mannen må manne seg opp til å fortelle at han ikke er interessert, og det er ikke deres ansvar.

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere sin noe når hun ikke vil det? Det er ikke deres bord å si. 

Anonymkode: 8fb68...28e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sier dere ikke noe! Hva skal være hensikten med det?

Hun ønsker det ikke, og han har ikke noe med det å gjøre. Han vil jo ikke ha noe med henne å gjøre i det hele tatt.

Du burde heller få henne til å innse at det ikke kan bli noe mellom dem. Sånn som hun oppfører seg så er det jo trakassering. Stakkars mann! 

Anonymkode: ddedb...3ad

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har nok en hekt... og den er vanskelig å bryte uten at den hun har hekt på, knuser luftslottet

Anonymkode: 3ac05...d89

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har en "venninne" som er ulykkelig forelsket i en kompis av meg. Jeg sier venninne i hermetegn, fordi jeg har oppdaget at hun egentlig bare har brukt meg og mannen for å komme nær denne kompisen. Han er en nær bekjent og venn av både meg og mannen min, vi har kjent ham i 20 år og omgitt både han og familien hans (han er skilt). 

Han vil ikke ha henne, og har aldri villet det. Dessverre sier han ikke så tydelig fra til henne.

Det har gått til det punkt at hun har flyttet ut fra sin egen mann, fått seg ny leilighet.. dratt fra et mindreårig barn.. for ingen ting. 

Kompisen vår har aldri gitt henne noen forhåpninger, men hun gir seg ikke. Hun snapper og melder og søker kontakt hele tiden. 

Hun er nå blitt så psyk at hun er lagt inn for en liten periode. Dette har hun fortalt meg om. Han vet ikke at det er på grunn av han. Bør vi fortelle det? Jeg føler liksom at det blir feil at han ikke vet det. Samtidig har han ikke gjort noe galt liksom. Og hun var veldig tydelig på at vi ikke skulle si noe. 

Selvfølgelig skal du ikke si det! Og jeg må si at det er synes det ganske skremmende at du ikke er såpass oppegående at du klarer å forstå det på egen hånd. 

Anonymkode: 77625...752

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig skal du ikke si det! Og jeg må si at det er synes det ganske skremmende at du ikke er såpass oppegående at du klarer å forstå det på egen hånd. 

Du kan jo være litt mer hyggelig. Jeg synes jo det er litt vanskelig når han sitter her og spiser fiskesuppe i dag, og nevner at han har hørt at hun er på psykiatrisk, og vi kan ikke si noen ting. Til en person som har vært der for oss og er så nær. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo være litt mer hyggelig. Jeg synes jo det er litt vanskelig når han sitter her og spiser fiskesuppe i dag, og nevner at han har hørt at hun er på psykiatrisk, og vi kan ikke si noen ting. Til en person som har vært der for oss og er så nær. 

Hadde du synes det vært særlig hyggelig om folk hadde delt ting med andre som du uttrykkelig hadde sagt at du ikke ville skulle deles?

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, dette er jo ikke på grunn av ham. Hva i alle dager er det synd på ham for? Hun er psykisk syk, kanskje psykotisk og har en vrangforestilling at det er noe på gang mellom dem. Fysj så slem du er som venninne. 

Anonymkode: cef5e...20e

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså, dette er jo ikke på grunn av ham. Hva i alle dager er det synd på ham for? Hun er psykisk syk, kanskje psykotisk og har en vrangforestilling at det er noe på gang mellom dem. Fysj så slem du er som venninne. 

Vet ikke med deg, men det er jo litt synd på en person som har blitt trakassert i to år med meldinger, snapper, telefoner, hun har kjørt etter ham, sjekket hvor han og barna skulle på ferie og dratt til samme camping, stått utenfor jobben hans for å se på ham.. og han er en kjempesnill og god fyr som har konstant dårlig samvittighet for å avvise henne. Så ja, det er synd på han og. Skjønner poenget med at det ikke er på grunn av han, det gjør jeg. Hun har jo issues. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og nei, jeg er ikke slem som venninne. Det er der hun som har vært. Hun har hengt her kun for å få se ham, og det har hun innrømt. Så det tror jeg du skal vite litt mer for å si. Hadde jeg vært slem hadde jeg ikke hatt noe med henne å gjøre. Jeg synes synd på henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og nei, jeg er ikke slem som venninne. Det er der hun som har vært. Hun har hengt her kun for å få se ham, og det har hun innrømt. Så det tror jeg du skal vite litt mer for å si. Hadde jeg vært slem hadde jeg ikke hatt noe med henne å gjøre. Jeg synes synd på henne. 

Men hvorfor stiller du ikke kompisen mer til veggs da, han er jo ikke mye voksen om han ikke klarer å si " Kristin, du og jeg kommer aldri til å skje. Slutt å kontakt meg, slutt å ring meg, slutt!!! kontakter du meg eller oppsøker meg etter dette, må jeg politianmelde deg for trakassering for dette er helt sykt"

Neida, han har ikke gjort noe galt, samtidig som han kunne prøvd å gjøre situasjonen bedre for dere alle...

Anonymkode: 3ac05...d89

• Liker 11
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er rett å slett ondskapsfull om du sier noe. Hva skal du tjene på det? 

Hun har sagt rett ut at hun ikke vil du skal si noe. Da respekterer du det. Selv om du ikke anser henne som en venninne lengre, så er det ene og alene du som er den kjipeste av de kjipe her hvis du deler videre noe hun har sagt i fortrolighet. 

Og hvorfor i all verden mener du at det er riktig å legge skylden på kompisen din? Vil du gi han mer dårlig samvittighet? Synes du han fortjener å ha den skyldfølelsen? Det er ufattelig dårlig gjort av deg å si at han er årsaken til at hun har psykiske problemer fordi han avviste henne. Ingen mennesker fortjener å få skylden for noe slikt. Avvisning gir ikke psykiske problemer, selv om avvisning kan trigge psykiske problemer som allerede eksisterer. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er slem jo, det er jo rett å slett hevngjerrig oppførsel. "Du såret meg, så da skal jeg spre videre det du har sagt i fortrolighet". Du synes virkelig ikke synd på henne når du synes det er greit spre hennes hemmeligheter videre. Det kalles å være sladrekjærring. Hadde du syntes synd på henne, så hadde du aldri engang vurdert å gjøre noe slikt. 

Du ønsker spre hennes hemmeligheter og helseopplysninger, for å gi kompisen din skyldfølelse, så da lurer jeg veldig på hva du får ut av det? Kommer du til å føle deg bedre om du er kjip med dem begge? 

Anonymkode: d34af...9f0

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal jo ikke si noe til ham, hun tror jo dere er fortrolige. Men du skal ta en alvorsprat med henne og fortelle hva du tenker om forelskelsen, på en OK måte. At livet går i feil retning fordi pga dette. 

Anonymkode: e5cff...e5a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan si til kompisen at han må være ekstremt tydelig i avvisningene, og ikke skulle være snillere og mildere pga hun har vært innlagt.

Anonymkode: d0830...1d1

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med deg, men det er jo litt synd på en person som har blitt trakassert i to år med meldinger, snapper, telefoner, hun har kjørt etter ham, sjekket hvor han og barna skulle på ferie og dratt til samme camping, stått utenfor jobben hans for å se på ham.. og han er en kjempesnill og god fyr som har konstant dårlig samvittighet for å avvise henne. Så ja, det er synd på han og. Skjønner poenget med at det ikke er på grunn av han, det gjør jeg. Hun har jo issues. 

Men hvis hun er såpass sprø så er kompisen dere dum som et brød som ikke har anmeldt henne for lenge siden. 

Anonymkode: d8eba...e31

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Men når han ikke sier noe eller gir klar beskjed tilbake at han ikke er interessert, så er ikke det så enkelt å forstå. 

Han høres jo ut som en stakkarslig dott som kanskje liker at hun er litt på, siden han ikke stopper dette. 

Kanskje det er mye du faktisk ikke vet om denne snille fyren som lar henne holde på sånn. Noen har jo åpnet snappene, tatt telefonen og fortalt hvor han drar på ferie... Han kan blokkere, gi klar beskjed og be henne holde seg unna hvis han synes dette er plagsomt. 

Anonymkode: 0a5dd...081

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt noe! Sånn at han kan bli mer tydelig i avvisningene sine, og forstå at dette er ett psykt nenneske. Kanskje han da klarer å holde mer avstand og sette noen ordentlige grenser!?! 

Anonymkode: de3e6...eba

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om man har dårlig samvittighet for å avvise henne, har han garantert ikke vært tydelig nok igjennom tid og skjønt at man har gitt dama forhåpninger på et eller annet tidspunkt. For hva skulle han ha dårlig samvittighet for ellers? Om han fra starten av hadde vært tydelig mot henne, ville det neppe gått så langt. Om hun virkelig har trakassert han på denne måten du beskriver her, i tillegg med barna hans tilstede, er det merkelig at han ikke har anmeldt henne. Det er jo heller ikke bare å «sjekke ut» hvor noen skal på ferie, dette må hun ha blitt fortalt. Og om han har snakket med henne om hvor han skal på ferie, til tross for trakasseringen, er det veldig merkelig.

Det er også merkelig at hverken du eller mannen din, til tross for at dere har visst om denne trakasseringen, ikke har prøvd å skjermet kompisen deres bedre, men fortsatt hatt henne på besøk og latt henne komme nærmere han på den måten. 

Hun er ikke en slem venninne, om historien din stemmer. Da er hun en syk venninne. Du er derimot en dårlig venninne ovenfor kompisen din, når du har latt ei dame som har trakassert han over tid få komme til dere og dermed ha lettere tilgang på kompisen din og hans familie. Det høres jo aldeles ikke bra ut at dere har latt henne komme, om hun virkelig har vært så voldsom som du beskriver her. 

Anonymkode: 231e1...adb

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men når han ikke sier noe eller gir klar beskjed tilbake at han ikke er interessert, så er ikke det så enkelt å forstå. 

Han høres jo ut som en stakkarslig dott som kanskje liker at hun er litt på, siden han ikke stopper dette. 

Kanskje det er mye du faktisk ikke vet om denne snille fyren som lar henne holde på sånn. Noen har jo åpnet snappene, tatt telefonen og fortalt hvor han drar på ferie... Han kan blokkere, gi klar beskjed og be henne holde seg unna hvis han synes dette er plagsomt. 

Anonymkode: 0a5dd...081

Hvem i all verden liker oppmerksomhet fra psykopatiske stalkere? Enkelte tolker ALT som interesse, hun er på psyk for en grunn.

Dere alle bør slutte å snakke om henne og bare glemme henne.

Anonymkode: 9d8e4...934

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...