AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Snart er det bryllup til min søster, vi står egentlig ganske nære. Var nylig utdrikningslag, jeg ble ikke invitert, men det gjorde dama til min bror som ikke har vært i familien i veldig mange år. Jeg har fått viktige oppgaver og i bryllupet som nære personer utfører. Alle rundt har fått vite om utdrikningslaget, til og med våres foreldre om når det skulle være. Merker jeg er utrolig skuffet og lei meg. Våres bror var med i utdrikningslag til kommende svoger. Jeg er det eneste søsken som ikke har vært med. Det ble og fortalt til min søster at forlover hadde pratet med meg, noe som ikke stemte og i senere tid bekreftet. Måtte bare få det ut. Kommer ikke til å lage noe drama, men motivasjonen til bryllupet for å være med en ekskluderende gjeng er liten. Anonymkode: 84eed...a5c 7
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Dette var jo bare merkelig?! Ingen som har reagert og sagt hva de mener om dette? Eller kommet med en forklaring? Anonymkode: 59b20...ca2 2
Kvinnenavn Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Du må ta en skikkelig prat med din søster! Hva tror du har skjedd? Har hun ikke ønsket deg der og skylder på forlover, eller er det forlover som lyver og sier hun har spurt deg? Dette høres helt sprøtt ut! Det å ha utdrikningslag uten søsteren til bruden er vel uvanlig. Skikkelig kjip gjeng! De kunne ringt deg underveis om det var en feil. Dette virker planlagt. Jeg hadde faktisk virkelig vurdert å droppe hele søsteren min sitt bryllup og i hvert fall ikke giddet å bidra med en eneste ting. Snakk med henne og finn ut hva dette handler om. Hev hodet ditt og husk at dette fortjener du ikke (med mindre du har flørtet med forloveden eller lignende) 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Har blåst ut min frustrasjon til mi mor og fått beskjed vi tar det etter bryllupet, i et familiemøte. Min søster virker uviten til det, og visste ikke noe. Anonymkode: 84eed...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Det var min søster som sa at hun hadde fått beskjed fra forlover under utdrikningslaget at alt var fint for meg. Husker ikke ordrett hva hun sa. Anonymkode: 84eed...a5c
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har blåst ut min frustrasjon til mi mor og fått beskjed vi tar det etter bryllupet, i et familiemøte. Min søster virker uviten til det, og visste ikke noe. Anonymkode: 84eed...a5c Virker jo åpenbart at noen har glemt å invitere deg. Visste vedkommende som skulle arrangere utdrikningslaget om deg f.eks? Anonymkode: a2af2...9a7 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Må jo være en misforståelse. At de har prøvd å få kontakt eller har misforstått en tilbakemelding. Anonymkode: a2af2...9a7 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Kommende mannen hennes sa ingen hadde spurt meg dagen etter, forloveden hadde bare diktet opp en historie om og ha pratet med meg. Ja, forloveden vet hvem jeg er. Min søster jobber for meg. I tillegg står det jo offentlig på facebook hvem min søster er i familie med. Har ikke fått sms, ukjent tlf, meldingsforespørsler på noen sosiale medier eller epost/spam. Eller brev i postkassen. Anonymkode: 84eed...a5c 2
Kvinnenavn Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det var min søster som sa at hun hadde fått beskjed fra forlover under utdrikningslaget at alt var fint for meg. Husker ikke ordrett hva hun sa. Anonymkode: 84eed...a5c Var det slik at hun sier at forlover sa at du ikke ønsket å komme? Hvis dette er riktig, så er det rart at søsteren din ikke ringte deg f.eks. eller tok det opp med det i ettertid? Drit i hva foreldrene dine sier. De bestemmer ikke over deg. De ønsker sikkert bare ikke en konflikt rett før bryllupet. Snakk med søsteren din om du tror det er forloveren som lyver. Det virker nesten som du vet at dette var søsteren din fullt klar over og at du egentlig ikke var ønsket der. Kan det være en grunn for det? Uansett, skikkelig dårlig å forsøke å lure deg med forloveren osv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Snakk med din søster og få det ut av verden innen bryllupet. Anonymkode: a44cb...471 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Du har ikke krav på å bli invitert. Tipper det er ett eller annet her som ikke bli sagt. Anonymkode: 5b168...b36
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har ikke krav på å bli invitert. Tipper det er ett eller annet her som ikke bli sagt. Anonymkode: 5b168...b36 Spesielt å få ‘viktige’ oppgaver hvis dette stemmer. Anonymkode: 9131d...ee8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har fått viktige oppgaver og i bryllupet som nære personer utfører. Anonymkode: 84eed...a5c De oppgavene kan du vel si fra deg når du ikke er nære nok til å bli invitert på utdrikningslag. Helt sikkert noen som var i utdrikningslaget som kan ta på seg noen oppgaver. Anonymkode: 434d2...369 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har blåst ut min frustrasjon til mi mor og fått beskjed vi tar det etter bryllupet, i et familiemøte. Min søster virker uviten til det, og visste ikke noe. Anonymkode: 84eed...a5c Eeh, dette bestemmer jo ikke moren deres! Ta praten med søsteren din nå sånn at du får det ut av verden, spesielt siden du kommer til å møte på denne teite forloveren hennes i bryllupet! Anonymkode: 50ca5...d78 5 1
Morten1 Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august hvis bryllupet er rett rundt hjørnet kan man vel ta den samtalen etter bryllupet? De får ikke endret noe på utdrikningslaget nå uansett, selvom jeg er enig at noe er veldig rart her
Tradegy Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august (endret) Skjønner at det svir, særlig når alle andre visste og du i tillegg står bruden nær. Det er lov å kjenne seg litt som “tanta på sidelinja” i eget søskenforhold.... Samtidig er slike utdrikningslag ofte litt rotete greier ; folk inviterer ut fra rare kriterier, og det er ikke alltid det mest logiske som skjer. Men du har fått en viktig rolle i selve bryllupet og det er jo der det virkelig gjelder. Utdrikningslaget er bare vorspielet, og ærlig talt: bedre å slippe klamme spahender, ekle tøfler og tre glass prosecco på tom mage....Du får være med på den faktiske festen, og det sier jo sitt. (Så får de kose seg med hverandres inside jokes og halvkleine temaleker – mens du faktisk er en som betyr noe når det virkelig teller. ) ❤️ Endret 5. august av Tradegy 1
Daria Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Hvis dere er så nære, kan du vel snakke med søsteren din om dette? Jeg skjønner ikke hvorfor det er mors sak eller oppgave å arrangere familiemøte her - særlig ikke når søsters forlover tydeligvis er involvert... 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Dette hadde jeg måtte finne ut av før bryllupet for å kunne glede meg over sistnevnte. Anonymkode: 4a977...ba1 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 1.13): Kommende mannen hennes sa ingen hadde spurt meg dagen etter, forloveden hadde bare diktet opp en historie om og ha pratet med meg. Ja, forloveden vet hvem jeg er. Min søster jobber for meg. I tillegg står det jo offentlig på facebook hvem min søster er i familie med. Har ikke fått sms, ukjent tlf, meldingsforespørsler på noen sosiale medier eller epost/spam. Eller brev i postkassen. Anonymkode: 84eed...a5c Kan hende hennes forlover kjører splitt-og-hersk-metoden?! Snakk med din søster. Skjønner ikke hvorfor folk skal være så konfliktsky. Anonymkode: 2466f...486 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august Jeg er nære både søster og svigerinner på begge sider, men vi har aldri vært i hverandres utdrikningslag. Jeg har alltid sett på det som en venninne-greie. Jeg er familie, og vi har en fin og nær relasjon. Men jeg her ikke en del av venninnengjengen ellers, og har heller ikke behov for å feste med dem. Anonymkode: 63053...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå