AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Hei! Til å starte vil jeg bare si at jeg har helseangst og at dette bekymrer meg mer enn det sikkert vanligvis ville gjort…. men jeg oppdaget for ca en uke siden en svart flekk under tåneglen på ene foten, og en mørkebrun strek som nå har fått noen svarte prikker på andre stortå på andre foten - se bilde. Jeg kan ikke huske å ha slått tåen men jeg var på fjelltur i 3 dager som krevde at jeg gikk i fjellsko hele tiden da. Det kan selvsagt komme derifra men hjernen min er helt overbevist om at det er kreft. Jeg har naturligvis bestilt time hos legen om en uke, men jeg klager ikke legge fra meg dette. Jeg klarer heller ikke å tenke klart nok til å vite om den svarte flekken følger utvekst av negelen som det gjør ved en blodansamling. Er oppegående, og trenger betryggende men så mest mulig riktig svar som mulig. Klar over at det sikkert ikke er lege her inne, men alt hjelper - for det gjør ikke hjernen… Anonymkode: 1154e...a1c
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Gå privat om du er oppriktig bekymret. Dette er for vagt til å si kreft. Så nei, du har ikke kreft under neglen Anonymkode: 83ef5...6d1
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Tenker at en slik flekk på BEGGE tærne gjør at det høyst sannsynlig ikke er noe farlig. Jeg ville vært mer bekymret om det bare oppsto på ene foten. Anonymkode: 66bf3...7b4 4 2
monican94 Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august det er blåmerker etter tåæne har vært i klem i skoa 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Umiddelbart - det ser ut som gnisseskader etter aktivitet med trange sko. Er løper og har hatt mange slike. Endringer som skyldes kreft på negl begynner alltid ved neglerot. Det gjør ikke dine. Men ta gjerne en sjekk. Ikke stol på tilfeldige på internett. Anonymkode: 974cf...31b 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gå privat om du er oppriktig bekymret. Dette er for vagt til å si kreft. Så nei, du har ikke kreft under neglen Anonymkode: 83ef5...6d1 Legetimen neste uke er privat. Bor vanskelig til så var ikke mulighet med noe tidligere enn det.. er på mandag. Anonymkode: 1154e...a1c
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Hvis du har helseangst så er innlegg som dette, og svar som støtter deg, bare med og mate angsten din. Anonymkode: 0ec3a...b52 3 7
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Umiddelbart - det ser ut som gnisseskader etter aktivitet med trange sko. Er løper og har hatt mange slike. Endringer som skyldes kreft på negl begynner alltid ved neglerot. Det gjør ikke dine. Men ta gjerne en sjekk. Ikke stol på tilfeldige på internett. Anonymkode: 974cf...31b Tusentakk for dette svaret! Det var mer betryggende enn du tror! Tror kanskje fjellturen spiller inn en faktor så jeg håper virkelig det. Syns også det virket så rart at flekken oppsto så «fort» (en ukes tid) om det var kreft.. Anonymkode: 1154e...a1c
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har helseangst så er innlegg som dette, og svar som støtter deg, bare med og mate angsten din. Anonymkode: 0ec3a...b52 Ja det er kanskje sant, men akkurat nå føles det «rett» ut å ha dette innlegget… Anonymkode: 1154e...a1c
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusentakk for dette svaret! Det var mer betryggende enn du tror! Tror kanskje fjellturen spiller inn en faktor så jeg håper virkelig det. Syns også det virket så rart at flekken oppsto så «fort» (en ukes tid) om det var kreft.. Anonymkode: 1154e...a1c Kreft oppstår ikke slik plutselig. Det vokser fra neglerot over lang tid. Du har blåmerker etter aktivitet under neglene, og det vil legen også fortelle deg om en uke. Men godt å få det bekreftet, så behold timen. Anonymkode: 974cf...31b
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kreft oppstår ikke slik plutselig. Det vokser fra neglerot over lang tid. Du har blåmerker etter aktivitet under neglene, og det vil legen også fortelle deg om en uke. Men godt å få det bekreftet, så behold timen. Anonymkode: 974cf...31b Takk! Er betryggende å høre at flere tenker det samme. Jeg beholder legetimen for å få ro i kropp og sinn, og er ganske sikker på at jeg blir fortalt det som du sier. Men for meg er det helt i orden og i beste fall har jeg mistet 600kr, og det skal jeg virkelig stå i ❤️ Anonymkode: 1154e...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du har helseangst så er innlegg som dette, og svar som støtter deg, bare med og mate angsten din. Anonymkode: 0ec3a...b52 Når ts har helseangst så vet hun nok dette også. Selv om man får kunnskap om sin angstdiagnose så betyr ikke det at man klarer å endre tankemønstrene sine over natten. Med helseangst så er det dessverre også slik at man har en kropp som har sine greier, det skjer ting osv som man må forholde seg til. Man kan ikke bare si "jeg har helseangst og det er sikkert ingenting!". Ts hadde ikke trengt å skrive at hun har helseangst, jeg hadde ikke mistenkt at hun har det ut fra spm om dette kan være kreft. Folk med helseangst må jo kunne stille spm om helse de også uten at det alltid skal shames og bli påpekt at det mater angsten. Hun kan ikke bare ignorere helsen heller. Anonymkode: f61ef...db6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når ts har helseangst så vet hun nok dette også. Selv om man får kunnskap om sin angstdiagnose så betyr ikke det at man klarer å endre tankemønstrene sine over natten. Med helseangst så er det dessverre også slik at man har en kropp som har sine greier, det skjer ting osv som man må forholde seg til. Man kan ikke bare si "jeg har helseangst og det er sikkert ingenting!". Ts hadde ikke trengt å skrive at hun har helseangst, jeg hadde ikke mistenkt at hun har det ut fra spm om dette kan være kreft. Folk med helseangst må jo kunne stille spm om helse de også uten at det alltid skal shames og bli påpekt at det mater angsten. Hun kan ikke bare ignorere helsen heller. Anonymkode: f61ef...db6 Takk for at du finnes ❤️ Anonymkode: 1154e...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja det er kanskje sant, men akkurat nå føles det «rett» ut å ha dette innlegget… Anonymkode: 1154e...a1c Det vil alltid føles "rett" å få bekreftelse i slike situasjoner, men det vil fortsatt mate angsten. Anonymkode: 0ec3a...b52
AnonymBruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august Helseangst er en av de psykiske lidelsene som har best suksessrate på behandling. TS. Søk om hjelp for helseangsten din. Ingenting vi sier om tåen din vil hjelpe deg. Anonymkode: 3d05d...4db
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Når det er på begge tær slik som dette og symmetrisk skade så tror jeg og det er fra turen du har vært på. Vanskelig å tenke klart når man har angst. God bedring. ❤️ Anonymkode: a23b7...aff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå