Lilan Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august (endret) Vi er 4 stk som bestilte pakkereise gjennom eit reisebyrå, da vi skjekket inn på flyplassen var det tåke og det endte med at flyet ble kansellert. vi tok kontakt med reisebyrået, etter mye om og men sa di at vi skulle få alt til tilbake, visst vi selv kansellerte hjemturen gjennom en innlogging dei laget. Vi kansellere, men fikk ikke noe kanselleringsbekreftelse, siden noe gjekk galt. Nå får vi ikke refusjon før vi har fått den. Vi prøvde å ringe flyselskapet, der var ventetiden lang og det koster MYE i minuttet, de sier at reisebyrået eiger reisen og må ta kontakt, reisebyrået står på sitt om at vi må ta kontakt.. Endret 4. august av Lilan
Lilan Skrevet 4. august Forfatter #3 Skrevet 4. august mommyaka skrev (Akkurat nå): Hva heter reise Byrå? Ticket
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Lilan skrev (3 minutter siden): Vi er 4 stk som bestilte pakkereise gjennom eit reisebyrå, da vi skjekket inn på flyplassen var det tåke og det endte med at flyet ble kansellert. vi tok kontakt med reisebyrået, etter mye om og men sa di at vi skulle få alt til tilbake, visst vi selv kansellerte hjemturen gjennom en innlogging dei laget. Vi kansellere, men fikk ikke noe kanselleringsbekreftelse, siden noe gjekk galt. Nå får vi ikke refusjon før vi har fått den. Vi prøvde å ringe flyselskapet, der var ventetiden lang og det koster MYE i minuttet, de sier at reisebyrået eiger reisen og må ta kontakt, reisebyrået står på sitt om at vi må ta kontakt.. Så hva er det du lurer på? Anonymkode: 8381c...736 1
snurk Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Men ble det ikke satt opp nytt fly til destinasjonen? Ble dere ikke tilbudt ombooking? Høres ganske useriøst ut 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Ved kansellering skulle dere bli ombooket til nytt fly. Høres rart ut at reisen bare ble avlyst og dere måtte kansellere hjemreisen Anonymkode: 01e84...880 3
Lilan Skrevet 4. august Forfatter #8 Skrevet 4. august snurk skrev (1 minutt siden): Men ble det ikke satt opp nytt fly til destinasjonen? Ble dere ikke tilbudt ombooking? Høres ganske useriøst ut Nei, vi fikk ikke tilbud om det, eller vi fikk innloggingskode vi kunne bruke til å endre og ombooke, etter nye mailing fram og tilbake, men då hadde vi bare 1 dage igjen av turen før vi måtte reist hjem igjen.
Lilan Skrevet 4. august Forfatter #9 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så hva er det du lurer på? Anonymkode: 8381c...736 Egentlig bare litt oppgitt og vet ikke hva eg skal gjøre nå..om det er mitt ansvar å ordne opp nå eller reisebyrået?
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Lilan skrev (11 minutter siden): Vi er 4 stk som bestilte pakkereise gjennom eit reisebyrå, da vi skjekket inn på flyplassen var det tåke og det endte med at flyet ble kansellert. vi tok kontakt med reisebyrået, etter mye om og men sa di at vi skulle få alt til tilbake, visst vi selv kansellerte hjemturen gjennom en innlogging dei laget. Vi kansellere, men fikk ikke noe kanselleringsbekreftelse, siden noe gjekk galt. Nå får vi ikke refusjon før vi har fått den. Vi prøvde å ringe flyselskapet, der var ventetiden lang og det koster MYE i minuttet, de sier at reisebyrået eiger reisen og må ta kontakt, reisebyrået står på sitt om at vi må ta kontakt.. Lærdommen bør være å bestille rett fra flyselskapet, et ordentlig reisebyrå og ikke en platform, eller, hvis pakkereise er viktig, rett fra pakkeleverandøren som er medlem av Reisegarantifondet. Anonymkode: e86b2...edc 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august Lilan skrev (2 minutter siden): Egentlig bare litt oppgitt og vet ikke hva eg skal gjøre nå..om det er mitt ansvar å ordne opp nå eller reisebyrået? Dere har inngått avtale ned selskapet som er ansvarlig overfor deg. Anonymkode: e86b2...edc
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august Det er derfor man ikke skal bestille fra reisebyrå… hvis det blir noe kødd er det mye bedre å ha bestilt rett fra flyselskapet. Da slipper man alle disse mellomleddene. Anonymkode: f9f6d...b01
Lilan Skrevet 4. august Forfatter #13 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lærdommen bør være å bestille rett fra flyselskapet, et ordentlig reisebyrå og ikke en platform, eller, hvis pakkereise er viktig, rett fra pakkeleverandøren som er medlem av Reisegarantifondet. Anonymkode: e86b2...edc Det er helt sant
Lilan Skrevet 4. august Forfatter #14 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er derfor man ikke skal bestille fra reisebyrå… hvis det blir noe kødd er det mye bedre å ha bestilt rett fra flyselskapet. Da slipper man alle disse mellomleddene. Anonymkode: f9f6d...b01 Vi har ikke reist noe særlig, så har ikke store erfaringen, men har lært av dette til neste gang ja, heldigvis ingen spinndyr reise.
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august Lilan skrev (16 minutter siden): Vi er 4 stk som bestilte pakkereise gjennom eit reisebyrå, da vi skjekket inn på flyplassen var det tåke og det endte med at flyet ble kansellert. vi tok kontakt med reisebyrået, etter mye om og men sa di at vi skulle få alt til tilbake, visst vi selv kansellerte hjemturen gjennom en innlogging dei laget. Vi kansellere, men fikk ikke noe kanselleringsbekreftelse, siden noe gjekk galt. Nå får vi ikke refusjon før vi har fått den. Vi prøvde å ringe flyselskapet, der var ventetiden lang og det koster MYE i minuttet, de sier at reisebyrået eiger reisen og må ta kontakt, reisebyrået står på sitt om at vi må ta kontakt.. Jeg ville vært veldig forsiktig med å kansellere reisen selv, for da kan dere risikere at de skylder på at dere selv valgte å kansellere, og at byrået ikke dekker noe fordi dere selv valgte å avbryte reisen. Les forøvrig vilkårene til Ticket her: https://www.ticket.no/bestill/vilkar Anonymkode: 33332...9e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå