AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Hvis du fikk et kvarter på deg kunne du lage en vaffelrøre? Må du ha oppskrift eller har du oppskrift i hodet? Og har du alle ingrediensene i hus pr nå så du kunne ha ferdige vafler innen en time? Anonymkode: 07337...e33 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Ja og ja. Eller nei, har ikke melk når jeg tenker meg om. Kunne sikkert fått til en røre likevel. 😉 Anonymkode: 6985c...514 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Jada har en GOD oppskrift bok hvor sånt står 😁 Anonymkode: 90454...d46
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Lett. Har laget vaffelrøre uten oppskrift siden jeg bodde i studentkollektiv for 30 år siden. Anonymkode: 18257...ca1 6
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Har farmors oppskrift i hodet, ja. Har bare ett egg igjen (skal storhandle i morgen), men det hadde da blitt et par plater. Anonymkode: 51e57...847 1
Daria Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Vafler kan jeg lage i blinde og på stående fot når som helst. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Trenger ikke oppskrift. Har alltid alle ingredienser hjemme. Anonymkode: 95bb1...a6c 4
monican94 Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august ja der gjør jeg i blinde uten oppskrift og uten noen form for mål 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Lagde vafler senest i går. Oppskriften har jeg i hodet. De var ganske bra,syns jeg.. Anonymkode: 60e7e...014
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august Måler aldri, bruker aldri oppskrift, og er litt sånn "vi tar hva vi har". Så ja, definitivt. Anonymkode: dd799...8c2 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lett. Har laget vaffelrøre uten oppskrift siden jeg bodde i studentkollektiv for 30 år siden. Anonymkode: 18257...ca1 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har farmors oppskrift i hodet, ja. Har bare ett egg igjen (skal storhandle i morgen), men det hadde da blitt et par plater. Anonymkode: 51e57...847 Daria skrev (2 minutter siden): Vafler kan jeg lage i blinde og på stående fot når som helst. monican94 skrev (1 minutt siden): ja der gjør jeg i blinde uten oppskrift og uten noen form for mål AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke oppskrift. Har alltid alle ingredienser hjemme. Anonymkode: 95bb1...a6c AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lagde vafler senest i går. Oppskriften har jeg i hodet. De var ganske bra,syns jeg.. Anonymkode: 60e7e...014 Hvordan egentlig, er det ikke så nøye om alt er målt nøyaktig og sånt? Spør fordi jeg har ikke laget annet enn toro vafler for det meste og en oppskrift jeg har nå og da. Anonymkode: 90454...d46
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måler aldri, bruker aldri oppskrift, og er litt sånn "vi tar hva vi har". Så ja, definitivt. Anonymkode: dd799...8c2 Dette svaret vel på spørsmålet mitt haha Anonymkode: 90454...d46
AnonymBruker Skrevet 4. august #14 Skrevet 4. august Haha, ja. Både pannekakeoppskriften og vaffeloppskriften jeg har med meg hjemmefra (barndom på 70-80-tallet) sitter etter utallige(!!!) runder. Vafler kan jeg freestyle litt med, da (tilsette rester av ymse meieriprodukter), men pannekakene er veldig rett frem. Anonymkode: b1a01...34d 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan egentlig, er det ikke så nøye om alt er målt nøyaktig og sånt? Spør fordi jeg har ikke laget annet enn toro vafler for det meste og en oppskrift jeg har nå og da. Anonymkode: 90454...d46 Det som er det bra med vafler er at man kan bruke det man har. F.eks sur eller søt melk,fløte eller kremrester,yoghurt,rømme osv. Grovt eller fint mel, med eller uten egg og til og raspa grønsaker kan brukes. Prøv deg fram,det er gøy skal du se 😀👍 Anonymkode: 07337...e33 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #17 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du fikk et kvarter på deg kunne du lage en vaffelrøre? Må du ha oppskrift eller har du oppskrift i hodet? Og har du alle ingrediensene i hus pr nå så du kunne ha ferdige vafler innen en time? Anonymkode: 07337...e33 Det har jeg aldri gjort før, kona tar seg av det, men min erfaring er at jeg får til alt av mat bare jeg har en oppskrift, så jeg kan helt sikkert få til ei vaffelrøre. Tror nok vi har det vi trenger også, om det skulle bli aktuelt å plutselig lage nå. Anonymkode: 297cd...908 1
Daria Skrevet 4. august #18 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan egentlig, er det ikke så nøye om alt er målt nøyaktig og sånt? Spør fordi jeg har ikke laget annet enn toro vafler for det meste og en oppskrift jeg har nå og da. Anonymkode: 90454...d46 Jeg måler aldri noe, det går på slump og instinkt og hva jeg har... 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #19 Skrevet 4. august «Alt går i vaffelrøra» Anonymkode: a441e...b10 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #20 Skrevet 4. august Lager på slump. Har alltid alt som trengs, unntatt rømme som vi ikke alltid har i hus. Anonymkode: e0572...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå