AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:09 #21 Skrevet tirsdag kl 11:09 Å jobbe hos Nav er veldig variert og sammensatt. Selv jobber jeg på et lite lokalkontor med oppfølging av brukere på statlige ytelser (sykepenger, AAP, uføretrygd, tiltakspenger) og stortrives i jobben min. Ja, det er et stort arbeidspress og krav til effektivitet og det hender vi må ta avgjørelser som ikke kjennes godt (pga regelverk), men alt i alt er det en super jobb der man føler man virkelig utgjør en betydning for folk. Selv har jeg i løpet av mine over 12 år i etaten veldig få negative opplevelser, men veldig mange gode. Man kommer tett på mennesker og får virkelig et hjerte for mange av disse. Vi strekker oss langt for å hjelpe alle, men dessverre opplever vi også at noen forsøker å lure oss, juger og sprer usanne fakta. Dette sagt så er det langt mellom de negative opplevelsene og jeg håper å jobbe her til pensjonsalder. Jeg jobber sammen med kollegaer som har jobbet i etaten i over 40 år og vi har veldig lite turn-over, men dette varierer veldig. Tror de som jobber på større kontor opplever det annerledes, samt de som jobber på sosial, der er det nok flere vanskelige saker. Anonymkode: 20537...3c5 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:18 #22 Skrevet tirsdag kl 11:18 Ts Dette var ikke særlig oppløftende lesing. Virker likevel som det er mye forskjeller ute å går. Vanskelig å vite hvordan det er akkurat på denne jobben. Men ingen erfaring med bostøtte? Anonymkode: c1161...e52
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:36 #23 Skrevet tirsdag kl 11:36 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts Dette var ikke særlig oppløftende lesing. Virker likevel som det er mye forskjeller ute å går. Vanskelig å vite hvordan det er akkurat på denne jobben. Men ingen erfaring med bostøtte? Anonymkode: c1161...e52 Men ts, bostøtte eller ei, du spør om Østlandet, og der er det mye mer folk, press og stress. Anonymkode: 0da71...efb 2
Stacy__ Skrevet tirsdag kl 11:43 #24 Skrevet tirsdag kl 11:43 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men ts, bostøtte eller ei, du spør om Østlandet, og der er det mye mer folk, press og stress. Anonymkode: 0da71...efb Enig der. Bor på østlandet og har inntrykk av at det er ganske heftig her, men givende å jobbe i NAV.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:30 #25 Skrevet tirsdag kl 14:30 Jeg har jobbet lenge i nav, i ulike avdelinger. Jobber i dag uten brukerkontakt(utenom noen telefoner en sjelden gang), men hadde en del brukerkontakt da jeg var på lokalkontor. I lengden hadde jeg aldri holdt ut på lokalkontor, det er for energikrevende og også en årsak til jobbytte. Men når jeg kun jobber med saksbehandling, får man et litt mer distraherende forhold til sakene og dermed mye bedre. Men man må tåle å stå i et system som ikke alltid er rettferdig og ta avgjørelser man ikke er enig med selv. Anonymkode: 87e56...81c 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:57 #26 Skrevet tirsdag kl 15:57 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ts Bostøtte står det. Anonymkode: c1161...e52 Har ikke jobbet med bostøtte selv, men virker som det er en av arbeidsoppgavene kollegene mine liker best. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber i sosialtjenesten og har arbeidsrettet oppfølging. Jeg blir ikke gammel her. Det å hele dagen stå i andres kriser er tappende. I tillegg må vi alltod være forberedt på trusler, gjøre sikkerhetsvurdering før vi tar inn nye til samtale og ha en arbeidsmengde som gjør at du ALDRI blir ajour. Jeg jobber på et lite kontor. Vi er sårbare ved sykdom siden vi er to på sosialtjenesten, en jobber med de under 30, jeg med de over. Skulle en av oss bli syke blir arbeidsmengden massiv og det er ikke bare å få inn en vikar heller så da blir det mye brannslukking og forsinkelser i saksbehandlingen. Jeg ser meg om etter noe nytt hele tiden, men her er det ikke flust med jobber desverre og det å flytte er ikke et alternativ. Anonymkode: dc143...ae8 Jobber nok på et litt større kontor enn deg, men kjenner meg utrolig godt igjen i dette. Jobber ikke bare med sosialhjelp selv, men det er en stor del av mine arbeidsoppgaver. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange posisjoner i NAV er MYE mer stressende enn å jobbe i barnehage! Du må håndtere folk i krise, folk som har falt utenfor systemet, hjelpe barnefamilier som plutselig står på gata en fredags kveld uten mat eller tak over hodet. Samhandle med folk som står i den vanskeligste perioden i livet sitt, som er redde og frustrerte, og lar dette gå ut over deg som en representant for "systemet" de ikke føler at de får noen hjelp av. Håndtere folk med alvorlige fysiske eller psykiske sykdommer. Forsøke å motivere folk til arbeid, når de bare ser svart på alt og har gitt opp selv. Jeg har jobbet i barnehage selv, og føler ikke at det kommer i nærheten en gang. Anonymkode: d26cd...1ad Amen. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samboeren min jobber i NAV. Kan si så mye som at hun har blitt et skjell av seg selv etter hun begynte i den stillingen. Må stå i krevende situasjoner hver dag, brukere som skriker/klager/skjeller deg ut, høyt arbeidspress, tidsfrister mm. Det er et system som er ekstremt tunggrodd og burde vært endret for lenge siden. Hun har gått fra å være en empatisk motivert medarbeider til å bli konstant utmatta hver dag og har fått mennesker helt oppi halsen. Omsorgstrøtt. Det gjør noe med deg. Så anbefales ikke. Anonymkode: e5012...568 Nesten så jeg lurte på om mannen min hadde funnet denne tråden Håper hun kommer seg vekk hun også etter hvert.❤️ AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet lenge i nav, i ulike avdelinger. Jobber i dag uten brukerkontakt(utenom noen telefoner en sjelden gang), men hadde en del brukerkontakt da jeg var på lokalkontor. I lengden hadde jeg aldri holdt ut på lokalkontor, det er for energikrevende og også en årsak til jobbytte. Men når jeg kun jobber med saksbehandling, får man et litt mer distraherende forhold til sakene og dermed mye bedre. Men man må tåle å stå i et system som ikke alltid er rettferdig og ta avgjørelser man ikke er enig med selv. Anonymkode: 87e56...81c Drømmen! Skulle gjerne ha jobbet med ren saksbehandling, men dessverre er ikke NAY interessert i å ha folk på hjemmekontor i full tid (nærmeste avdeling er mange timer unna, og det uaktuelt å flytte). Anonymkode: 20b13...734 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:39 #27 Skrevet onsdag kl 06:39 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har ikke jobbet med bostøtte selv, men virker som det er en av arbeidsoppgavene kollegene mine liker best. Jobber nok på et litt større kontor enn deg, men kjenner meg utrolig godt igjen i dette. Jobber ikke bare med sosialhjelp selv, men det er en stor del av mine arbeidsoppgaver. Amen. Nesten så jeg lurte på om mannen min hadde funnet denne tråden Håper hun kommer seg vekk hun også etter hvert.❤️ Drømmen! Skulle gjerne ha jobbet med ren saksbehandling, men dessverre er ikke NAY interessert i å ha folk på hjemmekontor i full tid (nærmeste avdeling er mange timer unna, og det uaktuelt å flytte). Anonymkode: 20b13...734 Ts Så glad for svaret ditt! Du vet ikke noe om jobben, hverdagen til de som jobber med det? Stod så lite i utlysningen syns jeg.. Anonymkode: c1161...e52
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:34 #28 Skrevet onsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts Så glad for svaret ditt! Du vet ikke noe om jobben, hverdagen til de som jobber med det? Stod så lite i utlysningen syns jeg.. Anonymkode: c1161...e52 Jobber på et relativt lite kontor, så det er ingen som jobber med bare bostøtte. De jobber også enten med økonomisk sosialhjelp eller som gjeldsrådgiver. Når det er sagt ser jeg for meg at det er litt "hyggeligere" arbeidsoppgaver enn mye annet på et lokalkontor. Vil tro det er en del merkantilt arbeid med å registrere/behandle søknader og veilede de som trenger hjelp til å søke. Absolutt noe jeg kunne vurdert å jobbe med selv, dersom jeg hadde muligheten til det. Anonymkode: 20b13...734 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:40 #29 Skrevet onsdag kl 18:40 Husk de fleste folk som kommenterer her, deler sin frustrasjon fordi de ikke fikk det som de vil ha, de har ikke noe å gjøre med nav, få av dem som har jobbet der. Så lenge du ikke har direkte kontakt med brukarene så er det topp og fint. Å jobbe direkte med publikum er ikke for alle. Anonymkode: f3982...085 1
Stacy__ Skrevet torsdag kl 08:59 #30 Skrevet torsdag kl 08:59 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Husk de fleste folk som kommenterer her, deler sin frustrasjon fordi de ikke fikk det som de vil ha, de har ikke noe å gjøre med nav, få av dem som har jobbet der. Så lenge du ikke har direkte kontakt med brukarene så er det topp og fint. Å jobbe direkte med publikum er ikke for alle. Anonymkode: f3982...085 Jeg er enig i at flere har et veldig urealistisk syn på hva NAV er og kan hjelpe til med, og DET er nettopp en av grunnene til at det er en krevende jobb. Du kommer i kontakt med folk som er vært i en vanskelig situasjon, noen kan være psykisk ustabile. Mennesker i kriser er generelt ikke enkle å håndtere. Dette vet jeg som har flere venner som er/ har vært nav-ansatte. Jeg har aldri vært i systemet selv, bortsett fra de gangene jeg har vært hjemme i helt standard foreldrepermisjon. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:53 #31 Skrevet torsdag kl 12:53 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Husk de fleste folk som kommenterer her, deler sin frustrasjon fordi de ikke fikk det som de vil ha, de har ikke noe å gjøre med nav, få av dem som har jobbet der. Så lenge du ikke har direkte kontakt med brukarene så er det topp og fint. Å jobbe direkte med publikum er ikke for alle. Anonymkode: f3982...085 Ts veiledning av innbyggere i Nav sitt publikumsområde står det også, så er kanskje ikke så fint likevel.. Anonymkode: c1161...e52
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:00 #32 Skrevet torsdag kl 13:00 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Så lenge du ikke har direkte kontakt med brukarene så er det topp og fint. Å jobbe direkte med publikum er ikke for alle. Anonymkode: f3982...085 Heilt uenig! 99 av 100 av NAV sine brukarar er jo heilt supre menneske, og blir glad for hjelp og veiledning. ❤️ Anonymkode: 0e4c8...c1b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:36 #33 Skrevet torsdag kl 14:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heilt uenig! 99 av 100 av NAV sine brukarar er jo heilt supre menneske, og blir glad for hjelp og veiledning. ❤️ Anonymkode: 0e4c8...c1b Ja. Og det glemte jeg å si. De fleste folk er greie. 99 % av tilfellene er bra, men som alle andre jobber, man kan ha gode dager, møte gode kunder og dårlig dager hvor man møter dårlig kunder. Men det varierer også litt fra området til området også i Oslo f.eks så varierer det ganske mye fra bydel til bydel. Så det er langt ifra en dårlig jobb for det er det ikke, men å jobbe direkte med brukere og kunder enten det er i NAV eller i butikk eller som konsulent er ikke for alle. Anonymkode: f3982...085 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå