AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:29 #1 Skrevet mandag kl 19:29 Vurderer å søke på en Nav stilling, men er usikker for har hørt så mye dårlig om å jobbe i Nav. Stillingen er i en ny på Østlandet. Noen som jobber i nav? Er det ett sted man gjerne kan jobbe 20-30 år eller er det ett sted man gjerne bare er innom? Det er som konsulent/spesialkonsulent. Anonymkode: c1161...e52
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:32 #2 Skrevet mandag kl 19:32 Jeg har hørt at det er så mye press og stress at folk enten slutter veldig fort eller blir sykemeldt Anonymkode: 0da71...efb 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 #3 Skrevet mandag kl 19:34 Er det mulig å få jobb i nav når man er barnehagelærer/pedagogisk leder? Jeg kan ikke se for meg at det er mer stress enn jobb i barnehage? Hvilken utdanning kan en ha? Anonymkode: 977c9...398
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:41 #4 Skrevet mandag kl 19:41 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vurderer å søke på en Nav stilling, men er usikker for har hørt så mye dårlig om å jobbe i Nav. Stillingen er i en ny på Østlandet. Noen som jobber i nav? Er det ett sted man gjerne kan jobbe 20-30 år eller er det ett sted man gjerne bare er innom? Det er som konsulent/spesialkonsulent. Anonymkode: c1161...e52 Nav er mye forskjellig. Er det snakk om lokalkontor, Nav arbeid og ytelser, kontaktsenteret etc? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det mulig å få jobb i nav når man er barnehagelærer/pedagogisk leder? Jeg kan ikke se for meg at det er mer stress enn jobb i barnehage? Hvilken utdanning kan en ha? Anonymkode: 977c9...398 Det er veldig mange ulike yrkesgrupper som jobber i Nav, blant annet barnehagelærere (og andre typer pedagoger). Igjen kommer det an på hvor i Nav man skal jobbe. Vil påstå det er ganske stressende å jobbe i Nav ja, kanskje stressende på en annen måte enn å jobbe i barnehage. Anonymkode: 20b13...734 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:45 #5 Skrevet mandag kl 19:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det mulig å få jobb i nav når man er barnehagelærer/pedagogisk leder? Jeg kan ikke se for meg at det er mer stress enn jobb i barnehage? Hvilken utdanning kan en ha? Anonymkode: 977c9...398 Det er ulikt hvor stort press det er og hva slags stress det er. Når det kommer en familie uten bolig en fredag ettermiddag, uten særlig penger og bankoverføringene er kjørt for dagen så er det sjelden hvilepuls. Legg til språkproblemer og ferietid (fulle hoteller o.l) så blir det ikke enklere. Det er sosialtjenesten. Anonymkode: 31b3c...078 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:48 #6 Skrevet mandag kl 19:48 Husker jeg ønsket å søke på en stilling hos NAV. I annonsen sto det: Vi lover: et GÅTT arbeidsmiljø Right…Og det er de samme folka som forventer perfekte kandidater med perfekte søknader. Anonymkode: 0da71...efb 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:49 #7 Skrevet mandag kl 19:49 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ulikt hvor stort press det er og hva slags stress det er. Når det kommer en familie uten bolig en fredag ettermiddag, uten særlig penger og bankoverføringene er kjørt for dagen så er det sjelden hvilepuls. Legg til språkproblemer og ferietid (fulle hoteller o.l) så blir det ikke enklere. Det er sosialtjenesten. Anonymkode: 31b3c...078 Som betyr mye frustrasjon og noen ganger trusler, dessverre Anonymkode: 0da71...efb 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #8 Skrevet mandag kl 20:00 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Som betyr mye frustrasjon og noen ganger trusler, dessverre Anonymkode: 0da71...efb Stemmer det! Anonymkode: 31b3c...078
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:04 #9 Skrevet mandag kl 20:04 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nav er mye forskjellig. Er det snakk om lokalkontor, Nav arbeid og ytelser, kontaktsenteret etc? Det er veldig mange ulike yrkesgrupper som jobber i Nav, blant annet barnehagelærere (og andre typer pedagoger). Igjen kommer det an på hvor i Nav man skal jobbe. Vil påstå det er ganske stressende å jobbe i Nav ja, kanskje stressende på en annen måte enn å jobbe i barnehage. Anonymkode: 20b13...734 Ts Bostøtte står det. Anonymkode: c1161...e52
VetAlt Skrevet mandag kl 20:05 #10 Skrevet mandag kl 20:05 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Husker jeg ønsket å søke på en stilling hos NAV. I annonsen sto det: Vi lover: et GÅTT arbeidsmiljø Right…Og det er de samme folka som forventer perfekte kandidater med perfekte søknader. Anonymkode: 0da71...efb Godt eller gått? 😂🙃. Endret mandag kl 20:06 av VetAlt
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:16 #11 Skrevet mandag kl 20:16 Jeg jobber i den statlige delen av nav, på en enhet uten publikumsmottak. Trives veldig godt det, tross litt stort arbeidspress. Vi har et veldig godt arbeidsmiljø, og det hjelper mye på. Anonymkode: d79c4...526 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:38 #12 Skrevet mandag kl 20:38 VetAlt skrev (37 minutter siden): Godt eller gått? 😂🙃. Gått 😁 Anonymkode: 0da71...efb
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:38 #13 Skrevet mandag kl 23:38 Å jobbe for et drittsystem som burde avvikles for lenge siden burde man ikke hige etter. Det er en trist plass og har ødelagt mange menneskelige skjebner. https://www.vg.no/nyheter/i/5E514b/kaveh-rashidi-om-nav-hele-systemet-maa-skrotes Anonymkode: 67e1f...c94 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:21 #14 Skrevet tirsdag kl 07:21 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å jobbe for et drittsystem som burde avvikles for lenge siden burde man ikke hige etter. Det er en trist plass og har ødelagt mange menneskelige skjebner. https://www.vg.no/nyheter/i/5E514b/kaveh-rashidi-om-nav-hele-systemet-maa-skrotes Anonymkode: 67e1f...c94 Ts Joda, men må jo jobbe folk der uansett. Blir det nye systemer må det jo helst være noen mennesker der likevel. Anonymkode: c1161...e52 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:29 #15 Skrevet tirsdag kl 07:29 Jeg jobber i sosialtjenesten og har arbeidsrettet oppfølging. Jeg blir ikke gammel her. Det å hele dagen stå i andres kriser er tappende. I tillegg må vi alltod være forberedt på trusler, gjøre sikkerhetsvurdering før vi tar inn nye til samtale og ha en arbeidsmengde som gjør at du ALDRI blir ajour. Jeg jobber på et lite kontor. Vi er sårbare ved sykdom siden vi er to på sosialtjenesten, en jobber med de under 30, jeg med de over. Skulle en av oss bli syke blir arbeidsmengden massiv og det er ikke bare å få inn en vikar heller så da blir det mye brannslukking og forsinkelser i saksbehandlingen. Jeg ser meg om etter noe nytt hele tiden, men her er det ikke flust med jobber desverre og det å flytte er ikke et alternativ. Anonymkode: dc143...ae8 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:30 #16 Skrevet tirsdag kl 07:30 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å jobbe for et drittsystem som burde avvikles for lenge siden burde man ikke hige etter. Det er en trist plass og har ødelagt mange menneskelige skjebner. https://www.vg.no/nyheter/i/5E514b/kaveh-rashidi-om-nav-hele-systemet-maa-skrotes Anonymkode: 67e1f...c94 Bare å avvikle. Å pøse ut penger til arbeidsskye mennesker er uansett ikke bæreskraftig Anonymkode: 418bd...87e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:24 #17 Skrevet tirsdag kl 09:24 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kan ikke se for meg at det er mer stress enn jobb i barnehage? Anonymkode: 977c9...398 Mange posisjoner i NAV er MYE mer stressende enn å jobbe i barnehage! Du må håndtere folk i krise, folk som har falt utenfor systemet, hjelpe barnefamilier som plutselig står på gata en fredags kveld uten mat eller tak over hodet. Samhandle med folk som står i den vanskeligste perioden i livet sitt, som er redde og frustrerte, og lar dette gå ut over deg som en representant for "systemet" de ikke føler at de får noen hjelp av. Håndtere folk med alvorlige fysiske eller psykiske sykdommer. Forsøke å motivere folk til arbeid, når de bare ser svart på alt og har gitt opp selv. Jeg har jobbet i barnehage selv, og føler ikke at det kommer i nærheten en gang. Anonymkode: d26cd...1ad 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:43 #18 Skrevet tirsdag kl 10:43 Samboeren min jobber i NAV. Kan si så mye som at hun har blitt et skjell av seg selv etter hun begynte i den stillingen. Må stå i krevende situasjoner hver dag, brukere som skriker/klager/skjeller deg ut, høyt arbeidspress, tidsfrister mm. Det er et system som er ekstremt tunggrodd og burde vært endret for lenge siden. Hun har gått fra å være en empatisk motivert medarbeider til å bli konstant utmatta hver dag og har fått mennesker helt oppi halsen. Omsorgstrøtt. Det gjør noe med deg. Så anbefales ikke. Anonymkode: e5012...568 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:46 #19 Skrevet tirsdag kl 10:46 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har hørt at det er så mye press og stress at folk enten slutter veldig fort eller blir sykemeldt Anonymkode: 0da71...efb Dette stemmer også. Høy turnover. Kanskje en grunn til det Anonymkode: e5012...568 1
Stacy__ Skrevet tirsdag kl 11:02 #20 Skrevet tirsdag kl 11:02 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette stemmer også. Høy turnover. Kanskje en grunn til det Anonymkode: e5012...568 Du har nok rett i det. Det er alltid ledige stillinger hos nav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå