AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Hei. Jeg begynte hos Specsavers som optiker assistent i dag, og jeg har gråtet masse både igår og i dag etter jobb. Jeg har jobbet som frisør i mange år og det å begynne helt på null føles helt jævlig ut. Selv om det er et valg jeg har tatt, så føler jeg meg helt lost. Jeg gråter, får ikke puste og er så overveldet av alt som må læres. Idag observerte jeg kollegaene mine, mye kunder inn og ut av butikken, gjorde litt forskjellige ting som å prøve synstest maskiner osv og er sykt mye man må lære seg på pc som man må være nøyaktig med. Det var litt spennende med synsundersøkelsen ettersom du får drevet med maskiner, men det admin jobben som er mye å huske og mye ting som ikke gir mening ennå både under synstest,kasse, med kunden bestilling osv. Som frisør så har jeg vært vandt med mye kunder inn og ut, men dette var veldig overveldende både fordi det var min første dag og jeg kan ingenting ennå. Høres så teit ut med at jeg reagerer sånn som jeg gjør, men følelse tar helt over meg. Særlig på kveldstid når jeg vet at jeg må tilbake dagen etterpå og da kan jeg endelig slippe ut følelsene jeg har hatt hele dag. Jeg vet at ting tar tid å lære seg. Jeg er altfor hard mot meg selv, men det er vanskelig å ikke la følelsene ta over. Noe tips til å takle dette her? Begynner å syns synd på samboeren min, er ikke noe koselig for han heller at jeg går helt ned i kjelleren pga sånne ting. Dette skjedde sist gang jeg byttet jobb(som frisør) og skjer når jeg blir altfor overveldet. (Han har prøvd så godt han kan å trøste meg, men jeg har helt knekken og føler meg veldig nedstemt) Anonymkode: dc8d1...9f3
AnonymBruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Du må jobbe med deg selv og skaffe deg teknikker for å takle det som gjør deg overveldet. Du visste kanskje at dette kunne skje siden det har skjedd før? Jobber selv i optikerbransjen, og ja, det er mye å lære, men med god opplæring så får du det inn etterhvert. Mengdetrening og pugging er nyttig. Til slutt vil du se at mye av det du gjør henger sammen og er logisk Anonymkode: ca0fb...48d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå