Gå til innhold

Gratis aktiviteter for voksen og ett barn på camping?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal nå på camping og bo der en ukes tid. Barnet er syv nesten åtte år, og har adhd. Så aktivitetene må innebære noe som er mer gøy en strategisk. Kunne tenkt meg hatt en del aktiviteter klare for når barnet kjeder seg, er lite barn der i uke dagene så regner med at det blir jeg som må leke en del framover 😂 Tar i mot alt av enkle tips til aktiviteter som jeg kan lage, eller vi kan gjøre som gjerne gir mer smak for en veldig aktiv unge 🤩

Anonymkode: 4971a...4a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kubb og en ball er et must

Ellers kommer det jo an på interesser og hvor campingen ligger

Fiskestang, kortstokk, brettspill ala villkatten, geocaching, stolpejakt, krabbesnøre, tegnesaker, lego, last ned roblox og spill sammen med han, bingo med små premier, badminton, bærplukker (det bugner nå)

Anonymkode: dc8bb...1e0

Skrevet

Er det bademuligheter? 

Vannsprettball. SUP-brett! 

AnonymBruker
Skrevet

Bingo, brettspill i alle varianter, matlaging/baking. Mine elsker å pynte minidonuts laget i minidonutsjern
rulleskøyter/enhjulssykkel: lære noe nytt

Min nylig fylte 9- åring med ahd tendenser kan holde på i timesvis med papirfly, klippe, lime, saks, papir og tilbehør osv å lage ting😅 spesielt om jeg er med

rebusløp, turbingo, stikkut, 

bading/fisking/krabbefiske

Anonymkode: 322dc...c89

AnonymBruker
Skrevet

snorkle, svømme, lete etter krabber, fiske, bygge sandslott, plukke bær, øve på å stå på hendene og slå hjul, spille kort, andre brettspill, yatzee, kaste på blink, 

Anonymkode: a4efb...62a

AnonymBruker
Skrevet

Lag mat sammen avhengig av fasiliteter. Pizza, taco, grille pølser/pinnebrød ute på bål, ta med vaffeljern. 

Fiske, bade, lete etter krabber hvis det er mulig. 

Har dere hengekøyer eller kan låne via bua kan det være kjekt å ta med på en tur. 

Ulike brettspill, uno, kortspill, nettbrett som kan brukes begrenset tid. 

Sjekk Facebook for gratis arrangementer i nærheten.

Også har man slike IQ-leker man kan prøve å få fra hverandre. Er jo noe å fikle med. 

La han ta del i planlegging. Lage lister. Hva trenger dere å ha med på fisketur, skogstur osv? Handleliste og lage plan for neste dags måltider. 

Leke tampen brenner og gjemme feks kinderegg, et blad, et lite nytt spill el. 

Skattekart og hjemme noe ute.

Høytlesning

Quiz

Hobbyhefter beregnet på alder

Anonymkode: 913c8...75c

AnonymBruker
Skrevet

«Gjør det sjøl» på NRK har veldig mye bra, mine barn har fått masse inspirasjon til leker og kreativitet der.

Anonymkode: c91ca...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...