AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Er det fordi du ikke vet at bilen din ikke klarer ta i mot full effekt fra lynlader og at du like gjerne kunne ladet på den vanlige laderen ved siden av eller er det rett og slett fordi du er et rassh#l som synes det er gøy at andre må lade sakte? Har nemlig observert ganske ofte i sommer at lynladere okkuperers av biler som slett ikke har utbytte av kapasiteten selv om det er mange andre ladere ledig. Anonymkode: cd7dd...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det fordi du ikke vet at bilen din ikke klarer ta i mot full effekt fra lynlader og at du like gjerne kunne ladet på den vanlige laderen ved siden av eller er det rett og slett fordi du er et rassh#l som synes det er gøy at andre må lade sakte? Har nemlig observert ganske ofte i sommer at lynladere okkuperers av biler som slett ikke har utbytte av kapasiteten selv om det er mange andre ladere ledig. Anonymkode: cd7dd...cd0 Dette er en klassisk "det sugde, men nå går jeg videre i livet mitt"-situasjon. Løses med en is. Anonymkode: f8a5b...591 36 2 5
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Aner ikke forskjellen så lader på den som det er lettest å komme til. Lader tesla y da så bare teslaladere. Irriterer meg mer over alle ikke teslaer som lader der når det er andre ladere ledige rett ved siden av. Tullinger assa Anonymkode: 8c57e...b31 3
TBL12 Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det fordi du ikke vet at bilen din ikke klarer ta i mot full effekt fra lynlader og at du like gjerne kunne ladet på den vanlige laderen ved siden av eller er det rett og slett fordi du er et rassh#l som synes det er gøy at andre må lade sakte? Har nemlig observert ganske ofte i sommer at lynladere okkuperers av biler som slett ikke har utbytte av kapasiteten selv om det er mange andre ladere ledig. Anonymkode: cd7dd...cd0 I mange tilfeller benyttes første og beste lader, eller en har registrert seg for denne kjeden. Det gjøres neppe med vilje. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aner ikke forskjellen så lader på den som det er lettest å komme til. Lader tesla y da så bare teslaladere. Irriterer meg mer over alle ikke teslaer som lader der når det er andre ladere ledige rett ved siden av. Tullinger assa Anonymkode: 8c57e...b31 Tesla har i mange tilfeller en lavere pris, så det lønner seg å lade på deres ladere i forhold til andre kjeder. 11
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det fordi du ikke vet at bilen din ikke klarer ta i mot full effekt fra lynlader og at du like gjerne kunne ladet på den vanlige laderen ved siden av eller er det rett og slett fordi du er et rassh#l som synes det er gøy at andre må lade sakte? Har nemlig observert ganske ofte i sommer at lynladere okkuperers av biler som slett ikke har utbytte av kapasiteten selv om det er mange andre ladere ledig. Anonymkode: cd7dd...cd0 Hmmmmm ... Men hva med deg da, som nettopp kom frem med kald batteri, glemte forvarming, i teorien kan lade så mye raskere, men du gjør det ikke likevel. Hmmmmmmmmmm ... Tja, hva denne HPCn der bilen er i perfect condition, men stasjonen som bare ikke gir speed? Ikke for å være nedlatende, men av og til er sex bedre enn en bil som ser ut som en penis. Anonymkode: b15dd...476 4
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Førstemann til mølla gjelder. Var det bare lynlader ledig når vedkommende ankom, har man nå rett til å lade. Så kan jo et par av de andre bilene ha forsvunnet i mellomtiden som gir feil inntrykk. Men enig at man bør være såpass våken og opplyst at finnes det alternativer, så overlater man de raskeste laderne til de som kan utnytte seg av de. Men har faktisk aldri støtt på problemet. Har alle de raske vært opptatt, har det kun vært av biler som blir ferdig på max 10-15 minutter. Jeg blir mest irritert av alle som ikke flytter seg relativt kjapt etter lader er ferdig. Hvis man handler etc får man følge med, og flytte bilen. Anonymkode: a4a55...31a 9
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Fikk kjeft for det der en gang i fjor av en rando. Men bila mi er 2024-modell og har faktisk CCS så jeg ba ham pent klappe igjen brødsaksa og slutte å være så skråsikker på alt her i verden. Anonymkode: cbe9b...1ab 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Man står da fritt til å velge den laderen som er ledig? Står man der når bilen ikke trenger det, så får man jo ekstra gebyr per minutt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har faktisk aldri støtt på problemet. Har alle de raske vært opptatt, har det kun vært av biler som blir ferdig på max 10-15 minutter. Jeg blir mest irritert av alle som ikke flytter seg relativt kjapt etter lader er ferdig. Hvis man handler etc får man følge med, og flytte bilen. Anonymkode: a4a55...31a Det ser jeg faktisk på som en betalt tjeneste. Er ganske dyre minutter å bare bli stående. Anonymkode: 8fb45...dee 1
Mayamus Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Jeg har ikke egen el-bil, men jeg låner ulike innimellom. Jeg aner ikke forskjell, og jeg tar første lader som er ledig. Lader og kjører videre så fort jeg kan🤷♀️ Jeg er mer irritert på el biler som blokkerer dieselpumper på bensinstasjoner 😆 Men... små problemer i en stor verden. Ikke noe å bruke energi på 😜 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Det som irriterer meg med elbillading er alle de som tar en dobbellader (en med Chademo og en CCS) for å bruke CCS-lader når det er masse enkeltladere for CCS ledig, og ingen Chademo-ladere ledig, fordi de er opptatt av folk som lader med CCS. Anonymkode: cc482...b20 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som irriterer meg med elbillading er alle de som tar en dobbellader (en med Chademo og en CCS) for å bruke CCS-lader når det er masse enkeltladere for CCS ledig, og ingen Chademo-ladere ledig, fordi de er opptatt av folk som lader med CCS. Anonymkode: cc482...b20 men kanskje var det den laderen som var ledig da de kom Anonymkode: 1966e...d3a 4
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det som irriterer meg med elbillading er alle de som tar en dobbellader (en med Chademo og en CCS) for å bruke CCS-lader når det er masse enkeltladere for CCS ledig, og ingen Chademo-ladere ledig, fordi de er opptatt av folk som lader med CCS. Anonymkode: cc482...b20 chadome skal utryddes og synes det er effektiv tiltak. Synes de kunne gjerne vært tilbakekallet alle sammen. Anonymkode: b15dd...476
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fikk kjeft for det der en gang i fjor av en rando. Men bila mi er 2024-modell og har faktisk CCS så jeg ba ham pent klappe igjen brødsaksa og slutte å være så skråsikker på alt her i verden. Anonymkode: cbe9b...1ab Du er altså en av idiotene. CCS er pluggen, og sier ingenting om hvor mye strøm batteriet kan ta i mot på en gang. En lynlader KAN gi typ 250-350 kw, men kan ikke batteriet i bilen din ta i mot mer enn 50 kw, får du aldri mer enn det. Ergo, hold deg til de vanlige hurtigladerne og la de som faktisk kan benytte lynlader-kapasitet benytte lynladerne. Anonymkode: cd7dd...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #14 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er altså en av idiotene. CCS er pluggen, og sier ingenting om hvor mye strøm batteriet kan ta i mot på en gang. En lynlader KAN gi typ 250-350 kw, men kan ikke batteriet i bilen din ta i mot mer enn 50 kw, får du aldri mer enn det. Ergo, hold deg til de vanlige hurtigladerne og la de som faktisk kan benytte lynlader-kapasitet benytte lynladerne. Anonymkode: cd7dd...cd0 Hvorfor skal man kunne dette? Aner ikke hva garasjen tar en gang... sa bare "ok" til elektrikeren. Anonymkode: 8fb45...dee 4
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august Et poeng til; lynladere er gjerne dyrere å lade fra, hvorfor da betale mer uten å få strøm raskere enn fra hurtigladerene ved siden av? 😂 Anonymkode: cd7dd...cd0 1
Gaia Skrevet 4. august #16 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): men kanskje var det den laderen som var ledig da de kom Anonymkode: 1966e...d3a Ikke hvis det står 7 andre CCS-ladere der på rekke og rad som er ledige. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #17 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal man kunne dette? Aner ikke hva garasjen tar en gang... sa bare "ok" til elektrikeren. Anonymkode: 8fb45...dee Er du seriøst så sløv? Og så lite økonomisk? For det første; lader du på "feil" offentlig lader av hva bilen din kan ta i mot, er det jævlig irriterende for andre - det går an å ikke være et rasshøl. For deg selv kan det være dyrere å lade på lynlader enn hurtiglader. Og hjemme; lader du på full effekt, risikerer du at strømregningen blir unødvendig dyr hvis du stadig får dyre strømtopper. Du har sikkert fått med deg at strøm også prises etter energiledd, dvs at strømmen blir dyrere når man bruker mye på en gang. Har du billader på full guffe samtidig som vaskemaskin og oppvaskmaskin går, kan jeg garantere at du bikker et høyre strømtrinn. Anonymkode: cd7dd...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #18 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en klassisk "det sugde, men nå går jeg videre i livet mitt"-situasjon. Løses med en is. Anonymkode: f8a5b...591 Går det ikke an å tenke på andre enn seg selv? Alle er ikke på ferie når man trenger å lade. Anonymkode: cd7dd...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #19 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du seriøst så sløv? Og så lite økonomisk? For det første; lader du på "feil" offentlig lader av hva bilen din kan ta i mot, er det jævlig irriterende for andre - det går an å ikke være et rasshøl. For deg selv kan det være dyrere å lade på lynlader enn hurtiglader. Og hjemme; lader du på full effekt, risikerer du at strømregningen blir unødvendig dyr hvis du stadig får dyre strømtopper. Du har sikkert fått med deg at strøm også prises etter energiledd, dvs at strømmen blir dyrere når man bruker mye på en gang. Har du billader på full guffe samtidig som vaskemaskin og oppvaskmaskin går, kan jeg garantere at du bikker et høyre strømtrinn. Anonymkode: cd7dd...cd0 Hæ, hvem er det som går rundt og vet sånt. Jeg tar bare en lader jeg også. Hurtigladere som regel hvis vi er ut på tur. Sitter du og googler biltyper eller hva gjør du om dagene ? Jeg tror oppriktig ingen er rasshøl mot deg og din favorittlader med vilje… Anonymkode: e0ecc...d55 3
AnonymBruker Skrevet 4. august #20 Skrevet 4. august Jeg har flere ganger opplevd at de litt saktere laderne ikke får kontakt med bilen min, og da velger jeg en lader som funker. Jeg driter i om andre må vente litt ekstra, hvis alternativet er at jeg ikke får ladet. På ene cirkle K like ved der jeg trener så funker lynlader alltid, og de andre får feilmelding på 2 av 3 ganger, så jeg gidder ikke prøve engang lengre. Om du synes jeg er en idiot fordi jeg vil lade bilen min på en lader som funker, så får det så være, jeg har akkurat like mye rett som deg til å lade. Anonymkode: 77f21...bb6 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå