AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august https://www.detsoteliv.no/oppskrift/lettvint-jordbaerdessert-med-sandwich Synes ideen med sandwich-is, bær og sjokolade er god, men har ikke så lyst på krem. Kom med forslag til hva annet jeg kan bruke. Anonymkode: 8aa25...36f
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Du kan droppe krem. Jeg synes sandwich-is, jordbær og sjokolade er nok i seg selv, og at det ikke er nødvendig med noe mer. Ellers tror jeg vaniljekesam kunne vært veldig godt! Jeg tror også vaniljekrem, ostekrem eller luftig eggedosis kunne vært godt, hvis det er fløtekremen du ikke vil ha? Eventuelt bare en kule med fløteis eller sorbet. Anonymkode: 48fe3...a29 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Du kan prøve med vaniljekrem, vanilje kesam eller vaniljesaus. Andre alternativer er cottage cheese, normal eller vanilje, eller en god yoghurt. Anonymkode: 8fee8...0c1
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan droppe krem. Jeg synes sandwich-is, jordbær og sjokolade er nok i seg selv, og at det ikke er nødvendig med noe mer. Ellers tror jeg vaniljekesam kunne vært veldig godt! Jeg tror også vaniljekrem, ostekrem eller luftig eggedosis kunne vært godt, hvis det er fløtekremen du ikke vil ha? Eventuelt bare en kule med fløteis eller sorbet. Anonymkode: 48fe3...a29 Ja, jeg tenkte også på vanilje-kesam. Lurte også litt på bringebær-mousse. Det er noe med konsistensen på krem jeg ikke er så glad i, det føles ut som den vokser i munnen. 🙈 Anonymkode: 8aa25...36f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg tenkte også på vanilje-kesam. Lurte også litt på bringebær-mousse. Det er noe med konsistensen på krem jeg ikke er så glad i, det føles ut som den vokser i munnen. 🙈 Anonymkode: 8aa25...36f Da ville jeg heller gått for jordbærmousse. Med jordbær, sjokolade, og kjeksis, så blir det fort litt for mye om du har bringebær i tillegg. Vanilje er litt mer nøytralt og matcher både jordbær og sjokolade bra, mens bringebær vil "sloss" med de andre smakene. Anonymkode: 48fe3...a29 2
Ullvott Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Istedenfor krem kunne jeg gjerne brukt en dæsj av mokkafromasj. Den må forberedes, så da er det ikke så kjapt som med pisket krem, men jeg tror det kan passe godt med en kaffe- og sjokoladekombinasjon. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/mokkafromasj Hvis du vil gå for noe raskt: velg ferdigkjøpt vaniljesaus eller vaniljekrem. Jeg likte også forslaget om jordbærmousse. Litt sjokoladesaus på toppen kan også fungere godt, men det blir fort mektig hvis det blir for mye. Bringebærmousse blir feil for meg, så lenge du bruker jordbær i desserten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Jeg er lite kresen på mat, men akkurat ferdigkjøpt is hadde jeg ikke jublet for. Og ungene hadde klaget på at det var noe annet enn is og bær. Så vet ikke helt hvilken aldersgruppe dette er tiltenkt Anonymkode: 4288e...086
Daisy-love Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august (endret) I disse Dubai-sjokolade-tider tror jeg kanskje en pistasjkrem/mousse kunne passet, eller bare litt pistasjis. Mousse av noe slag vil jo passe, samme med vaniljekesam og vaniljekrem som alt er nevnt. Endret 4. august av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Ser noen foreslår en is til, er det ikke litt rart med to is i en dessert? Enig med dere, bedre med jordbær-mousse enn bringebær ja, hvis jeg går den veien. Mokka-smak kan funke! Anonymkode: 8aa25...36f
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august Sjokolademousse. Bytt gjerne ut sjokoladen med foreksempel en ekstra type bær. Eller med nøtter. Anonymkode: a7f6e...877
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er lite kresen på mat, men akkurat ferdigkjøpt is hadde jeg ikke jublet for. Og ungene hadde klaget på at det var noe annet enn is og bær. Så vet ikke helt hvilken aldersgruppe dette er tiltenkt Anonymkode: 4288e...086 Det er flere generasjoner, fra 18 til 69, Heog jeg vet at absolutt alle liker akkurat Sandwich-is. Vanlig boks-is er det ikke alle som kommer som er fan av og det er heller ikke meningen at is skulle være "hovedingrediensen", derfor jeg vil ha noe med bær, siden det er i sesong. Og nei, jeg skal ikke lage Pavlova denne gangen, de fikk det forrige uke. Anonymkode: 8aa25...36f
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Skrevet 4. august Når fløtekremen likevel skal blandes med vaniljepasta, så burde det jo passe perfekt med en god vaniljekrem. Eller vaniljekesam om du vil ha litt mer syrlighet. Anonymkode: c5db0...f56
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er lite kresen på mat, men akkurat ferdigkjøpt is hadde jeg ikke jublet for. Og ungene hadde klaget på at det var noe annet enn is og bær. Så vet ikke helt hvilken aldersgruppe dette er tiltenkt Anonymkode: 4288e...086 Det var vel strengt tatt ikke dette jeg spurte om? Anonymkode: 8aa25...36f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå