Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det kan være forskjeller, men dere som har studert ved universitet/høyskole de siste årene, har dere hatt høstferie? 
Jeg hadde svært liten tro på at jeg ville komme inn på ønsket studie, og har egentlig ikke tenkt så mye på det før jeg fikk svar på søknaden, hvor jeg fikk tilbud. Har takket ja, og skal studere. 
Men så har jeg jo også bestilt meg tur i høstferien, med mann og barn. Og kom til å tenke på at det kanskje faktisk ikke er høstferie? 
Evnt erfaring med å kunne ta seg "fri"? Kan jo selvsagt delta digitalt der det er mulig. 

Håper noen vet😊

Anonymkode: b0e72...feb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkje haustferie her. Sjekk om du har obligatorisk oppmøte, elles kan du ta deg fri når du vil. 

Anonymkode: cd3b5...1bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner det kan være forskjeller, men dere som har studert ved universitet/høyskole de siste årene, har dere hatt høstferie? 
Jeg hadde svært liten tro på at jeg ville komme inn på ønsket studie, og har egentlig ikke tenkt så mye på det før jeg fikk svar på søknaden, hvor jeg fikk tilbud. Har takket ja, og skal studere. 
Men så har jeg jo også bestilt meg tur i høstferien, med mann og barn. Og kom til å tenke på at det kanskje faktisk ikke er høstferie? 
Evnt erfaring med å kunne ta seg "fri"? Kan jo selvsagt delta digitalt der det er mulig. 

Håper noen vet😊

Kommer helt an på studiet ditt. Noen har obligatorisk oppmøte og da er ikke ferie inkl. Andre har mer fleksibilitet og kan studere hvor de vil. 

Anonymkode: 35442...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går på uio. Veldig lite obligatorisk oppmøte på mitt studie. Det er en uke "høstferie" uten undervisning, men den er egentlig ment som studieuke. Ofte skal større arbeidskrav leveres rett etter at studieuka er over, så det er planlagt at ferien brukes til dette.

Anonymkode: 2695f...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Hvis det er høstferie er det typisk en innlevering rett etter ferien. Men den kan du jo evt. gjøre ferdig i god tid før :)

Anonymkode: 1703f...adc

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier som oftest å være en uke uten forelesninger, men de kaller det ikke høstferie.

Uansett, hvis det er obligatorisk oppmøte, pleier det å være et krav om 75 %, og da bør det være rom for en friuke, så lenge du møter opp på ting ellers.

Anonymkode: eebeb...90f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for raske svar! Håper det kan finnes en løsning, ellers blir det noen skuffa tenåringer i hus😆 

Får bare høre litt ved studiestart. 

Skal studere sykepleie fulltid i Innlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen høstferie for studenter. Men mange forelesere ønsker selv å ha høstferie så min erfaring er at de legger opp studie slik at elevene ofte har en stor innlevering rett etterpå. 

Har selv barn og tatt meg høstferie under 2 ulike studier. Det har gått ut over kvaliteten på innlevering men ikke noe mer for min del. De fleste ønsket høstferie på mine studier så alle på gruppa bidro litt sånn halvhjertet, selv om det ble påpekt at nei studenter har ikke høstferie 

Anonymkode: 54e3b...e47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for raske svar! Håper det kan finnes en løsning, ellers blir det noen skuffa tenåringer i hus😆 

Jeg vil tro at så lenge det er utenom praksis, så skal det gå helt fint. Du kan sjekke timeplanen din allerede nå på time edit. https://cloud.timeedit.net/inn/web/student/

Anonymkode: 094ab...f92

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er dikke høstferie, bånn gass på undervisning hele uka. 

Anonymkode: 76861...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må virkelig hele familien avlyse hvis du ikke kan ta fri?  

Klarer ikke far å håndtere tenåringene alene på en høstferie? 

Anonymkode: 825ab...c1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg vil tro at så lenge det er utenom praksis, så skal det gå helt fint. Du kan sjekke timeplanen din allerede nå på time edit. https://cloud.timeedit.net/inn/web/student/

Anonymkode: 094ab...f92

Tusen takk! Ser ut til at det skal ordne seg 😇

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må virkelig hele familien avlyse hvis du ikke kan ta fri?  

Klarer ikke far å håndtere tenåringene alene på en høstferie? 

Anonymkode: 825ab...c1f

Nei, han er helt evneveik. 

Joda, (ste)far klarer det. Men vi reiser også sammen med to andre familier, hvor jeg er et slags bindeledd. Og ikke refunderbart, så selvsagt kjedelig om jeg ikke får blitt med. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen offisiell høstferie i høyere utdanning. Noen steder har de undervisningsfri, noen steder har de ikke obligatorisk undervisning lagt til den uka. Vi har som regel at vi ikke har obligatorisk undervisning etter kl 12 onsdagen i høstferieuka til skolen. Jeg har obligatorisk oppmøte på mandag den uka for mine studenter, for eksempel. 
Når du går på et profesjonsstudium kan det være en god del obligatorisk oppmøte. Umulig å si hvordan det er på ditt studium, du må nesten se hvordan det blir når du starter. 

Anonymkode: 74528...c97

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de universitetene som tidligere var høyskoler, samt de som er høyskoler nå har undervisningsfri, men likevel arbeid som skal leveres. 

Universiteter har som regel ikke denne ordningen. 

Anonymkode: 88fef...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Studerte ved UiT og UiS. Mye obligatorisk, hadde fraværsgrense og ingen høstferie 

Anonymkode: d88db...df7

AnonymBruker
Skrevet

Typisk høstferie på høyskole er at du får utdelt et obligatorisk gruppearbeid/arbeidskrav i starten av uken og alle lektorer stikker på høstferie. Så sitter du igjen med en ubrukelig og halvt senil lektor som skal veilede arbeidet.

Håpløst!

Anonymkode: 7bcc0...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går et profesjonsstudie på USN og vi har ikke høstferie, men har hatt undervisning med obligatorisk hver høstferie de siste årene

Anonymkode: d8bb9...e99

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt/fått høstferie (eller vinterferie for den saks skyld), heller ingen "lettere" uke med tanke på obligatorisk oppmøte. I år har vi både eksamen og arbeidskrav i høstferie-uka. Skal sies at vi fikk slækk i påsken som var nå, da.

Studie med mye (nesten alt) obligatorisk og kun tillatt med 4 klokketimer fravær i hvert emne. :)))

Anonymkode: 4d24e...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går på høyskole og er høstferie/studieuke 😊

Anonymkode: ff1b5...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...