AnonymBruker Skrevet 29. august #81 Skrevet 29. august Farger brynene hjemme og bruker sminke maks 3 ganger i året. Slet veldig med rosascea før, etter jeg kuttet ut hudpleieprodukter ut over rensemelk i dusjen har det nesten forsvunnet (sammen med sunt kosthold som også hjalp på). Anonymkode: cdf3d...8b4
AnonymBruker Skrevet 29. august #82 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager å måtte være brutalt ærlig her, men dere som møter grundig velsminket på jobb og skole i hverdagen kan fort oppleves litt overfladiske, forfengelige og selvopptatte. Samme med botox- og fillersgjengen. Og noen kjører jo begge deler, både botox/fillers og et grundig sparklet og sminket ansikt. Det hemmer faktisk kommunikasjonen med andre med slike maskefjes. Nå tenker jeg ikke på de som bruker “litt mascara” her, altså. Anonymkode: a69f2...35b Du kan ikke være seriøs?! Anonymkode: 7c6b7...400 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #83 Skrevet 29. august Eneste jeg bruker er litt mascara og Solkrem i ansiktet hele året. Er 38 år og har aldri hatt en eneste kvise i ansiktet 🙂 Vasker det morgen og kveld. Anonymkode: 428a9...9c9
Stor pike Skrevet 29. august #84 Skrevet 29. august (endret) Smører ansiktet når jeg har dusjet. That's it. Ikke brukt sminke på mange år. Rynkefri. K58 Endret 29. august av Stor pike 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #85 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager å være brutalt ærlig tilbake. Man gjør seg faktisk «noen tanker» om grå mus også! Det er helt normalt å «stelle seg», det gjør kongelige, politikere og velfungerende i samfunnet i 2025. Anonymkode: 01e77...49d Dette handler ikke om å “stelle seg”. Det gjør de fleste. Og jeg synes det ser mye mer hygienisk ut med lite eller ingen sminke, enn med tjukke sparkel-lag. Anonymkode: a69f2...35b 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #86 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er deilig å gå uten sminke, og enda deiligere å slippe å fjerne den om kvelden. Hvis det er en spesiell anledning kan jeg gjerne sminke meg, men i det daglige har jeg ingen rutiner. Sluttet med regelmessig sminke for 30 år siden. Jeg har tørre øyne og drypper flere ganger gjennom dagen, da funker det dårlig med mascara, vannfast gjør bare øynene enda tørrere. Ellers bruker jeg bare en dagkrem/solkrem og rens innimellom. Jeg synes det er flott at kvinner og unge jenter velger å vise sitt "sanne ansikt" uten ei maske av sminke. Synes ofte kvinner ser eldre ut med sminke, det gjelder også meg selv. Anonymkode: 179bd...bb6 Samme synes jeg, og meg selv inkludert Anonymkode: a69f2...35b
AnonymBruker Skrevet 29. august #87 Skrevet 29. august Dame 53, ingen hudpleie i ansiktet, utenom vask med Cosmica gel. Anonymkode: a61f6...f92
AnonymBruker Skrevet 29. august #88 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette handler ikke om å “stelle seg”. Det gjør de fleste. Og jeg synes det ser mye mer hygienisk ut med lite eller ingen sminke, enn med tjukke sparkel-lag. Anonymkode: a69f2...35b Fordi det ikke finnes en (eller et flertall) mellomting da, eller? Jeg kjenner mange som bruker sminke i ulik grad, men ingen som bruker tjukke sparkel-lag, som du beskriver. Det tror jeg bare jeg har sett på Instagram og tilsvarende. Til orientering møter jeg mange unge mennesker i jobben min, og de unge kvinnene er ikke helsparklet, de heller Anonymkode: a9950...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #89 Skrevet 29. august Sluttet å farge håret for 5 år siden, bare stuss og bruker kun fuktigshetskrem, litt solpudder, rouge og lipliner. Så sykt behagelig og deilig! Anonymkode: 0b7b2...b24
AnonymBruker Skrevet 29. august #90 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sluttet å farge håret for 5 år siden, bare stuss og bruker kun fuktigshetskrem, litt solpudder, rouge og lipliner. Så sykt behagelig og deilig! Anonymkode: 0b7b2...b24 Jeg sluttet å farge håret for rundt 3 år siden. Bruker fuktighetskrem, solkrem, samt litt mascara av og til (lyse vipper). Det er det. Befriende! Anonymkode: a69f2...35b
AnonymBruker Skrevet 29. august #91 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 12.51): Man trenger egentlig ingenting. Har sluttet med sykt mye. Bodylotion, dusjsåpe osv som i bunn og grunn bare er et industriskapt behov. Bruker kokosolje eller mandelolje til kropp. Ikke solkrem, søker heller skygge når jeg kjenner at det er behov. Bruker krystall deodorant, den varer «evig». Brukes dog bare til spesielle anledninger. Lukter ikke svette lenger etter at vi sluttet å drepe alle bakteriene på kroppen hele tiden. Ellers bruker jeg en talgkrem til ansiktet av og til, og litt sminke til spesielle anledninger. Ikke i hverdagen. Neste prosjekt blir å slutte med shampo. Bruker sjampo bar nå, det funker greit. Mannen har sluttet helt, og håret hans er tykkere og sunnere enn noensinne. Men har alltid hatt fett hår, så det er en prosess. Anonymkode: 1cf5d...14c Wow, så bra! Blir inspirert 😃 Mitt "problem" er at leggene klør og blir tørre av barbering, så må ha fukt etterpå. Men kunne jo prøvd noe mer naturlig, kanskje. Har sluttet med ansiktskrem på kveldene, da. Bruker bare solkrem til ansiktet på dagtid. Og ellers lite sminke. Anonymkode: 1edf9...749
AnonymBruker Skrevet 29. august #92 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 13.55): Det er en prosess ja, håret er som regel fett pga sjampo stimulerer fettproduksjonen. Det kan bli verre noen uker, før det normaliserer seg. Aldri hatt bedre hår og hodebunn etter sjampo-kutt. Anonymkode: 42749...96d Går man helt cold turkey? Er det "lov" med tørrsjampo? Har veldig lyst å gjøre det, men hvordan overlever man jobb med fett hår? Og hvor lang tid tar det før håret føles rent igjen? Vasker man med kun vann? Anonymkode: 1edf9...749
AnonymBruker Skrevet 30. august #93 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 11.25): Beklager å være brutalt ærlig tilbake. Man gjør seg faktisk «noen tanker» om grå mus også! Det er helt normalt å «stelle seg», det gjør kongelige, politikere og velfungerende i samfunnet i 2025. Anonymkode: 01e77...49d De aller fleste «steller seg» og har god hygiene, men det må da vel ikke innebære så mye sminke? I min jobb er det ganske meningsløst å ha noe særlig annen sminke enn mascara. Jeg skifter gjerne munnbind flere ganger i timen, så all annen sminke vil sette seg i munnbindet. Det blir for dumt å gå ut for å rette på sminken mellom hver pasient. Så det er årsaken til at jeg sikkert i dine øyne ser ut som «en grå mus» hvis du ser meg på bussen på vei til eller fra arbeid 😆 Anonymkode: d9a7a...200 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #94 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 14.57): Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur. Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende. Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også. Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅 Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden… Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️ Anonymkode: df710...d8c Sluttet å farge håret for tre år siden. Har fått mye grått hår, men har en kledelig klipp og bruker lilla sjampo, tar hårkurer og passer på å tilføre håret fuktighet. Har fått tilbake hårkvaliteten og glansen som jeg hadde før puberteten! Bruker solfaktor 50 hver dag hele året i ansiktet. Bruker hatt i solsteiken, soler meg bare indirekte på sommeren. Bruker faktor på kroppen ved behov når jeg er ute i solen mer enn 30 min. Mitt beste tips for ansiktshuden er å tilføre fuktighet og være nøye med kveldsrens. Dette trenger ikke være fancy produkter. Bruker en vanlig fuktighetskrem på dagen i tillegg til solfaktor. På kvelden bruker jeg en nattkrem og hyaluronsyre. Tegner inn bryn hver dag fordi jeg nesten ikke har brynshår og ser gal ut uten. Bruker kun mascara, leppestift og blush når jeg skal i selskaper eller på kafe. Aldri tatt botox, fillers eller andre behandlinger. Går til hudterapeut for ansiktsmassasje to ganger i året, fordi det er luksus. Føler meg fri og fresh i hverdagen. Blåser i hva noen måtte mene om mine personlige valg nå, selv om det var mange år hvor jeg følte på at det var forventninger fra andre. K46 Anonymkode: 53742...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #95 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 14.57): Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur. Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende. Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også. Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅 Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden… Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️ Anonymkode: df710...d8c Har sluttet å gå til frisøren. Har arvelig hårtap, så håret er i en klipe uansett. Og håret knekker av striping. Jeg sluttet med sminke i noen år. Men har begynt igjen. Jeg så rett og slett blass ut uten sminke. Colourcorrector under øynene, litt solpudder, blush, lipgloss og mascara. Koster ikke all verden, men gjør et hav av forskjell. Tar 5 min. Bryn farger jeg selv. Jeg føler faktisk ikke at jeg kan møte opp på jobb uten sminke, jeg ser trett og gammel ut. Anonymkode: a6ad3...a15 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #96 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 11.58): Så pussig, jeg har også et godt og langvarig forhold, gode familierelasjoner, gode venner, en god jobb der jeg får positive tilbakemeldinger fra sjef og kollegaer, er generelt godt likt i lokalmiljøet (har en jobb/stilling som gjør at "alle" vet hvem jeg er) - og alt dette har jeg altså selv om jeg bruker mer sminke enn bare mascara Anonymkode: a9950...a8a Hva er pussig med det? Jeg ser ikke relevansen til det jeg skrev. Anonymkode: ec4e4...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå