AnonymBruker Skrevet 22. august #61 Skrevet 22. august Så herlig å få en slik tråd her. Sist jeg prøvde å argumentere for at vi må slutte å bruke så masse produkter i ansiktet, ble meningene mine sablet ned. Jeg bruker ansiktsvask i dusjen, micellar water etterpå, og så en dagkrem. Jeg må også bruke en krem for Rosacea på kvelden, for å holde utbruddene unna. Annen hudpleie bruker jeg ikke i ansiktet. Sminke meg gjør jeg kun hvis jeg skal ut på byen eller på konsert/ teater. Jeg har ikke farget håret siden jeg var 40. AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 15.36): Det stemmer, men greia er at vi, kommunegrå kvinner, ikke bryr oss 😁 Anonymkode: 418f1...1e9 Nettopp. 😁 Vi bruker heller tid og krefter på ting som betyr noe. Anonymkode: 06af5...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #62 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så herlig å få en slik tråd her. Sist jeg prøvde å argumentere for at vi må slutte å bruke så masse produkter i ansiktet, ble meningene mine sablet ned. Jeg bruker ansiktsvask i dusjen, micellar water etterpå, og så en dagkrem. Jeg må også bruke en krem for Rosacea på kvelden, for å holde utbruddene unna. Annen hudpleie bruker jeg ikke i ansiktet. Sminke meg gjør jeg kun hvis jeg skal ut på byen eller på konsert/ teater. Jeg har ikke farget håret siden jeg var 40. Nettopp. 😁 Vi bruker heller tid og krefter på ting som betyr noe. Anonymkode: 06af5...ab5 Og her har man grunnen til at jeg får fnatt av enkelte mennesker. Denne «holier than thou»-holdningen er bare kvalm og har «fuck all» med hvorvidt man bruker sminke eller ikke. Enkelte av dere ser virkelig ikke bra ut uten en eller annen form for sminke (og hudpleie) - grå, gusten, og rett og slett ustelt. Og for de som til alt overmål også forsaker såpe, sjampo, og deodorant - dere lukter! Protester så mye dere vil, den (lette - av og til sterke) eimen av svette og kroppslukt merkes veldig godt bare man er nær nok - som f.eks. på bussen, i køen ved kassa i butikken, eller når man sitter ved siden av dere på en kafé. At dere ikke merker det selv skyldes at dere er vant med hvordan dere lukter. Resten av omverdenen er som sagt ikke det. Det kan godt være at dere selv synes dere ser bra ut, men for de rundt dere er det en lidelse. For det er noe som skjer når kvinner forsaker all selvpleie - de forsaker ofte også alt som kunne ha bøtet på situasjonen, som rene og strøkne klær som faktisk passer til kroppsfasongen, børstet og frisert hår, velmanikyrerte fingernegler, skotøy som har blitt tatt godt vare på (det er ikke uten grunn til at det sies at man kan raskt kjenne igjen nordmenn i utlandet - skoene er upusset, nedtrødd, og passer overhodet ikke til resten av bekledningen). Anonymkode: dece8...533 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #63 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Og her har man grunnen til at jeg får fnatt av enkelte mennesker. Denne «holier than thou»-holdningen er bare kvalm og har «fuck all» med hvorvidt man bruker sminke eller ikke. Enkelte av dere ser virkelig ikke bra ut uten en eller annen form for sminke (og hudpleie) - grå, gusten, og rett og slett ustelt. Og for de som til alt overmål også forsaker såpe, sjampo, og deodorant - dere lukter! Protester så mye dere vil, den (lette - av og til sterke) eimen av svette og kroppslukt merkes veldig godt bare man er nær nok - som f.eks. på bussen, i køen ved kassa i butikken, eller når man sitter ved siden av dere på en kafé. At dere ikke merker det selv skyldes at dere er vant med hvordan dere lukter. Resten av omverdenen er som sagt ikke det. Det kan godt være at dere selv synes dere ser bra ut, men for de rundt dere er det en lidelse. For det er noe som skjer når kvinner forsaker all selvpleie - de forsaker ofte også alt som kunne ha bøtet på situasjonen, som rene og strøkne klær som faktisk passer til kroppsfasongen, børstet og frisert hår, velmanikyrerte fingernegler, skotøy som har blitt tatt godt vare på (det er ikke uten grunn til at det sies at man kan raskt kjenne igjen nordmenn i utlandet - skoene er upusset, nedtrødd, og passer overhodet ikke til resten av bekledningen). Anonymkode: dece8...533 Ojoj, stått opp på feil fot du eller? Jeg er ikke med i «minimalist-klubben», ettersom jeg både farger håret og sminker meg. Men er da helt greit for meg at andre lar være, trenger ikke være ustelt for det. Anonymkode: 73465...d79 4
AnonymBruker Skrevet 22. august #64 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Og her har man grunnen til at jeg får fnatt av enkelte mennesker. Denne «holier than thou»-holdningen er bare kvalm og har «fuck all» med hvorvidt man bruker sminke eller ikke. Enkelte av dere ser virkelig ikke bra ut uten en eller annen form for sminke (og hudpleie) - grå, gusten, og rett og slett ustelt. Og for de som til alt overmål også forsaker såpe, sjampo, og deodorant - dere lukter! Protester så mye dere vil, den (lette - av og til sterke) eimen av svette og kroppslukt merkes veldig godt bare man er nær nok - som f.eks. på bussen, i køen ved kassa i butikken, eller når man sitter ved siden av dere på en kafé. At dere ikke merker det selv skyldes at dere er vant med hvordan dere lukter. Resten av omverdenen er som sagt ikke det. Det kan godt være at dere selv synes dere ser bra ut, men for de rundt dere er det en lidelse. For det er noe som skjer når kvinner forsaker all selvpleie - de forsaker ofte også alt som kunne ha bøtet på situasjonen, som rene og strøkne klær som faktisk passer til kroppsfasongen, børstet og frisert hår, velmanikyrerte fingernegler, skotøy som har blitt tatt godt vare på (det er ikke uten grunn til at det sies at man kan raskt kjenne igjen nordmenn i utlandet - skoene er upusset, nedtrødd, og passer overhodet ikke til resten av bekledningen). Anonymkode: dece8...533 Men herrgud, da.. det var da voldsomt..Hvorfor så aggressiv ift andres valg? Føler du deg truffet på en eller annen måte? Man kan vel ta vare på seg selv, bruke fine klær og være velstelt selv man velger å ikke bruke sminke? Hvorfor plager det deg så mye? Anonymkode: a69f2...35b 5
AnonymBruker Skrevet 22. august #65 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 10.23): Skulle ønske jeg hadde så plettfri hud at jeg kunne slutte å bruke sminke. Har en del sprengte blodkar i ansiktet som jeg føler jeg må dekke, så bruker en lett foundation. Bruker også litt farge på leppene, for det meste leppepomade med litt farge. Bruker også oljer og litt fuktighetskrem samt solfaktor, da jeg føler min hud trenger fukt. Men har gått over til å bruke kun naturlige produkter uten kjemikalier. Handler mesteparten på greenspirit.no vossabia eller beeorganic.no , supre produkter uten lumske ingredienser. Anonymkode: b8139...aa7 Hadde jeg også, 4 runder med IOL laser så har jeg nesten plettfri hud. Anonymkode: bd904...1b0
AnonymBruker Skrevet 22. august #66 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 14.57): Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur. Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende. Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også. Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅 Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden… Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️ Anonymkode: df710...d8c Jeg er 40 år. Jeg kurer håret ukentlig, bruker bodylotion og dagkrem. Av sminke bruker jeg kun mascara til daglig. Skal jeg på fest tar jeg på lyenskygge og en blank lipgloss. Kurer håret en gang i uka, farger ettervekst hos frisøren annahver måned. Stusser tupper hver 3 måned. Barberer meg nedentil, under armene og på leggene hver dag når jeg dusjer. Bryn og hår på overleppa napper jeg annahver dag når jeg vasker og føner håret. Neglelakk bruker jeg kun på tåneglene om sommeren. Dette er rutiner jeg aldri kunne sluttet med. Det er viktig for meg å føle meg fresh. Ville ikke følt meg fresh om jeg ikke gjorde dette. Men har aldri brukt brunkrem eller annet sparkel i trynet. Aldri drevet omfattende peeling og gud vet hva. Det hadde jeg aldri giddet. Så skjønner godt om de som står på badet i 3 timer vurderer å kutte ut noe. Men å gå uten mascara, ikke farge håret, slutte med bodylotion og dagkrem, samt slutte å barbere meg kunne jeg aldri sluttet med 🙈 Anonymkode: 3dc23...30f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #67 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 17.02): Og her har man grunnen til at jeg får fnatt av enkelte mennesker. Denne «holier than thou»-holdningen er bare kvalm og har «fuck all» med hvorvidt man bruker sminke eller ikke. Enkelte av dere ser virkelig ikke bra ut uten en eller annen form for sminke (og hudpleie) - grå, gusten, og rett og slett ustelt. Og for de som til alt overmål også forsaker såpe, sjampo, og deodorant - dere lukter! Protester så mye dere vil, den (lette - av og til sterke) eimen av svette og kroppslukt merkes veldig godt bare man er nær nok - som f.eks. på bussen, i køen ved kassa i butikken, eller når man sitter ved siden av dere på en kafé. At dere ikke merker det selv skyldes at dere er vant med hvordan dere lukter. Resten av omverdenen er som sagt ikke det. Det kan godt være at dere selv synes dere ser bra ut, men for de rundt dere er det en lidelse. For det er noe som skjer når kvinner forsaker all selvpleie - de forsaker ofte også alt som kunne ha bøtet på situasjonen, som rene og strøkne klær som faktisk passer til kroppsfasongen, børstet og frisert hår, velmanikyrerte fingernegler, skotøy som har blitt tatt godt vare på (det er ikke uten grunn til at det sies at man kan raskt kjenne igjen nordmenn i utlandet - skoene er upusset, nedtrødd, og passer overhodet ikke til resten av bekledningen). Anonymkode: dece8...533 Morsomt, kun opplevd å kjenne dårlig lukt av ei dame en gang i livet jeg, resten har vært menn. Svette arbeidskarer på vei fra byggeplassen, svette tenåringsgutter som har gamet så mye at de ikke husker sist de så en dusj, osv. Fingernegler som ser fæle ut, aldri sett på damer, men nok av svarte uvaska hender på menn. Ikke særlig godt vasket etter do heller forstår man om man har jobbet i mange av de typiske yrkene der Anonymkode: 0c7a4...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #68 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 18.29): Ojoj, stått opp på feil fot du eller? Jeg er ikke med i «minimalist-klubben», ettersom jeg både farger håret og sminker meg. Men er da helt greit for meg at andre lar være, trenger ikke være ustelt for det. Anonymkode: 73465...d79 Tydelig noen som troller eller roter seg borti feil tråd. Enkelte synes det er herlig morsomt å skape krangel i tråder så bare ignorer. Anonymkode: 0c7a4...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #69 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 17.02): Og her har man grunnen til at jeg får fnatt av enkelte mennesker. Denne «holier than thou»-holdningen er bare kvalm og har «fuck all» med hvorvidt man bruker sminke eller ikke. Enkelte av dere ser virkelig ikke bra ut uten en eller annen form for sminke (og hudpleie) - grå, gusten, og rett og slett ustelt. Og for de som til alt overmål også forsaker såpe, sjampo, og deodorant - dere lukter! Protester så mye dere vil, den (lette - av og til sterke) eimen av svette og kroppslukt merkes veldig godt bare man er nær nok - som f.eks. på bussen, i køen ved kassa i butikken, eller når man sitter ved siden av dere på en kafé. At dere ikke merker det selv skyldes at dere er vant med hvordan dere lukter. Resten av omverdenen er som sagt ikke det. Det kan godt være at dere selv synes dere ser bra ut, men for de rundt dere er det en lidelse. For det er noe som skjer når kvinner forsaker all selvpleie - de forsaker ofte også alt som kunne ha bøtet på situasjonen, som rene og strøkne klær som faktisk passer til kroppsfasongen, børstet og frisert hår, velmanikyrerte fingernegler, skotøy som har blitt tatt godt vare på (det er ikke uten grunn til at det sies at man kan raskt kjenne igjen nordmenn i utlandet - skoene er upusset, nedtrødd, og passer overhodet ikke til resten av bekledningen). Anonymkode: dece8...533 Du reagerer på det du kaller "holier than thou"-holdning. Synes du holdningen du viser her mot de som ikke bruker sminke er noe bedre? Pot, meet kettle. Anonymkode: ec4e4...f28 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #70 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 14.57): Så herlig å få en slik tråd her. Sist jeg prøvde å argumentere for at vi må slutte å bruke så masse produkter i ansiktet, ble meningene mine sablet ned. Jeg bruker ansiktsvask i dusjen, micellar water etterpå, og så en dagkrem. Jeg må også bruke en krem for Rosacea på kvelden, for å holde utbruddene unna. Annen hudpleie bruker jeg ikke i ansiktet. Sminke meg gjør jeg kun hvis jeg skal ut på byen eller på konsert/ teater. Jeg har ikke farget håret siden jeg var 40. Nettopp. 😁 Vi bruker heller tid og krefter på ting som betyr noe. Anonymkode: 06af5...ab5 Øhhh.....hvor mye tid tror du egentlig at vi som liker å bruke hudpleie og sminke oss, bruker på det? Eller tror du at vi er "airheads" som bare er opptatt av dette, og ikke ting som "betyr noe" - som jo også kan være individuelt. Jeg har ingen problemer med å respektere at andre velger annerledes enn meg, men jeg forventer faktisk å bli møtt med tilsvarende respekt tilbake. Anonymkode: a9950...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #71 Skrevet 29. august Synes det er deilig å gå uten sminke, og enda deiligere å slippe å fjerne den om kvelden. Hvis det er en spesiell anledning kan jeg gjerne sminke meg, men i det daglige har jeg ingen rutiner. Sluttet med regelmessig sminke for 30 år siden. Jeg har tørre øyne og drypper flere ganger gjennom dagen, da funker det dårlig med mascara, vannfast gjør bare øynene enda tørrere. Ellers bruker jeg bare en dagkrem/solkrem og rens innimellom. Jeg synes det er flott at kvinner og unge jenter velger å vise sitt "sanne ansikt" uten ei maske av sminke. Synes ofte kvinner ser eldre ut med sminke, det gjelder også meg selv. Anonymkode: 179bd...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #72 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Øhhh.....hvor mye tid tror du egentlig at vi som liker å bruke hudpleie og sminke oss, bruker på det? Eller tror du at vi er "airheads" som bare er opptatt av dette, og ikke ting som "betyr noe" - som jo også kan være individuelt. Jeg har ingen problemer med å respektere at andre velger annerledes enn meg, men jeg forventer faktisk å bli møtt med tilsvarende respekt tilbake. Anonymkode: a9950...a8a Beklager å måtte være brutalt ærlig her, men dere som møter grundig velsminket på jobb og skole i hverdagen kan fort oppleves litt overfladiske, forfengelige og selvopptatte. Samme med botox- og fillersgjengen. Og noen kjører jo begge deler, både botox/fillers og et grundig sparklet og sminket ansikt. Det hemmer faktisk kommunikasjonen med andre med slike maskefjes. Nå tenker jeg ikke på de som bruker “litt mascara” her, altså. Anonymkode: a69f2...35b 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #73 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 14.57): Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur. Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende. Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også. Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅 Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden… Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️ Anonymkode: df710...d8c Viktigste for huden er mye vann. Bruker minimalt selv. Tar av og til en liten rens, om huden i ansiktet blir litt "rufsete" jeg bruker lite fordi jeg får mye allergiske reaksjoner. Så tåler litt av og til, men ikke daglig. Jeg går stadig spørsmål om hva jeg bruker av kremer etc. Er 50år, så mange blit overasket når jeg sier jeg ikke bruker noe. Litt gøy når en kollega glemte min alder, og svarte meg når jeg sa jeg ikke brukte noe. At jeg kom til å merke det når jeg ble over 40. Så jeg minnet henne om at jeg. Var over 40, så det går fint. Hun var under 30. Menn bruker ikke tid og penger på dette, og ser da ofte bedre ut enn damer i en viss alder. Vitenskapelig sier de at det er nok vann som fungerer best Anonymkode: 1870f...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. august #74 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager å måtte være brutalt ærlig her, men dere som møter grundig velsminket på jobb og skole i hverdagen kan fort oppleves litt overfladiske, forfengelige og selvopptatte. Samme med botox- og fillersgjengen. Og noen kjører jo begge deler, både botox/fillers og et grundig sparklet og sminket ansikt. Det hemmer faktisk kommunikasjonen med andre med slike maskefjes. Nå tenker jeg ikke på de som bruker “litt mascara” her, altså. Anonymkode: a69f2...35b Jeg kan jo også si at jeg synes at kvinner 40+ som går helt "chrunchy granola" ser ustelte og blasse ut, men som sagt så har jeg ikke noe problem med å respektere at noen velger annerledes enn meg, så jeg har ikke noe behov for å være "brutalt ærlig" om dette. Men er det ikke egentlig også ganske overflatisk å dømme noen så til de grader bare pga utseendet? Anonymkode: a9950...a8a
AnonymBruker Skrevet 29. august #75 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 15.31): Jeg bruker kun dagkrem eller solkrem, og det hender jeg renser. Men ellers ingenting. Kanskje noe på leppene om de er tørre eller vaselin i munnvikene (kommer sprekker av tanntråd). Håret klipper jeg sjelden, ikke hvert år. Ingen hårprodukter i etter vask. Anonymkode: 26c69...6a2 Sprekker i munnvik er B vitamin mangel. Vaselin er giftig. Anonymkode: 01e77...49d
AnonymBruker Skrevet 29. august #76 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Beklager å måtte være brutalt ærlig her, men dere som møter grundig velsminket på jobb og skole i hverdagen kan fort oppleves litt overfladiske, forfengelige og selvopptatte. Samme med botox- og fillersgjengen. Og noen kjører jo begge deler, både botox/fillers og et grundig sparklet og sminket ansikt. Det hemmer faktisk kommunikasjonen med andre med slike maskefjes. Nå tenker jeg ikke på de som bruker “litt mascara” her, altså. Anonymkode: a69f2...35b Beklager å være brutalt ærlig tilbake. Man gjør seg faktisk «noen tanker» om grå mus også! Det er helt normalt å «stelle seg», det gjør kongelige, politikere og velfungerende i samfunnet i 2025. Anonymkode: 01e77...49d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #77 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Beklager å være brutalt ærlig tilbake. Man gjør seg faktisk «noen tanker» om grå mus også! Det er helt normalt å «stelle seg», det gjør kongelige, politikere og velfungerende i samfunnet i 2025. Anonymkode: 01e77...49d Forskjellen er kanskje at jeg ikke bryr meg om "noen tanker" som du kanskje gjør. Jeg har godt og langvarig forhold, en god jobb hvor jeg får positive tilbakemeldinger fra sjef og kollegaer og forfremmelse ligger i kortene og gode venner. Det er hva jeg bryr meg om, ikke "noen tanker" fra randoms. Anonymkode: ec4e4...f28 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #78 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har godt og langvarig forhold, en god jobb hvor jeg får positive tilbakemeldinger fra sjef og kollegaer og forfremmelse ligger i kortene og gode venner. Det er hva jeg bryr meg om Anonymkode: ec4e4...f28 Så pussig, jeg har også et godt og langvarig forhold, gode familierelasjoner, gode venner, en god jobb der jeg får positive tilbakemeldinger fra sjef og kollegaer, er generelt godt likt i lokalmiljøet (har en jobb/stilling som gjør at "alle" vet hvem jeg er) - og alt dette har jeg altså selv om jeg bruker mer sminke enn bare mascara Anonymkode: a9950...a8a 1
AprilLudgate Skrevet 29. august #79 Skrevet 29. august Jeg har tørr hud, så må ha litt mer enn bare solkrem. Gikk i perioder helt sminkefri i studietiden, og har vært helt sminke/hårfargefri over lange perioder. Men jeg trives best med litt hudpleie og jeg liker sminke 🤷♀️ Får ingen hudendringer i perioder uten, men jeg går ikke med full coverage produkter heller. 1 1
AprilLudgate Skrevet 29. august #80 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager å måtte være brutalt ærlig her, men dere som møter grundig velsminket på jobb og skole i hverdagen kan fort oppleves litt overfladiske, forfengelige og selvopptatte. Samme med botox- og fillersgjengen. Og noen kjører jo begge deler, både botox/fillers og et grundig sparklet og sminket ansikt. Det hemmer faktisk kommunikasjonen med andre med slike maskefjes. Nå tenker jeg ikke på de som bruker “litt mascara” her, altså. Anonymkode: a69f2...35b Jeg bruker mer enn litt mascara. Men ikke drag queen heller. Aldri hatt problemer med det i noen settinger, heller ikke de uten sminke eller de med litt mascara. Kanskje vi bare er intelligente nok til å få fokus på hva som kommer ut av kjeften 🤷♀️ Vkrkelig aldri sett noen gå glipp av noe fordi sminkeløs eller rød leppestift daglig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå