Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur.

Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende.

Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også.

Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅

Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden…

Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️

Anonymkode: df710...d8c

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. 48 år år gammel og bruker ikke noe sminke i hverdagen. Bruker øyenskygge, mascara og øyebrynspenn når jeg skal ut på noe spesielt, f.eks venninnetreff eller finere middag.

Farger håret noen ganger i året, da, men gjør det hovedsaklig hjemme. Klipper det også selv. Har langt hår så stusser det bare. 

Jeg synes det er herlig å slippe å bruke penger, tid og energi på det da det aldri har interessert meg. 

Anonymkode: ec4e4...f28

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at det er bra for huden å slippe all denne kosmetikken og kjemien som mange kvinner dekker huden med store deler av dagen, og ofte hele døgnet. Støtter deg på det. Naturlig er best i hverdagen, og så kan du heller koste på deg litt ekstra til spesielle anledninger.

Anonymkode: 09cb4...cd4

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å slutte, men pga. rødhet av rosacea, tar jeg på noe som dekker dette. Det gir et litt blekt/sykt utseende, så tar litt solpudder også. Maskara har jeg omtrent sluttet med, men synes det er gøy å sminke meg når jeg skal noe. Håper klippes, men farges hjemme selv, men blir ikke hysterisk for litt skille :) 

Anonymkode: bfbc4...a7e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger solkrem på dagen og en nøytral fuktighetskrem på natten. Ellers bruker jeg sminke til spesielle anledninger, men det er kanskje 3 ganger i året og er nok mindre enn de fleste bruker i det daglige. Er 28 år. 

Anonymkode: b20f6...a25

AnonymBruker
Skrevet

I lange perioder kan jeg klare meg med en ansiktskrem (gjerne med litt lett farge), rens og kanskje litt blush. Men så får jeg lyst til å sminke meg litt mer, og da gjør jeg det. Bruker alltid lite sminke om sommeren.

Er 58, og har fin hud. Holder ikke på med sånn hudpleierutine med 10 produkter morgen og kveld 😄. Det tror jeg bare er tull.

Anonymkode: 3bcb2...b53

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger solkrem på dagen og en nøytral fuktighetskrem på natten. Ellers bruker jeg sminke til spesielle anledninger, men det er kanskje 3 ganger i året og er nok mindre enn de fleste bruker i det daglige. Er 28 år. 

Anonymkode: b20f6...a25

Ja, jeg tenker også at det kanskje holder med solkrem og en god nattkrem? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes likhetstrekket for kvinner i min omgangskrets som har sluttet fullstendig med sminke og hårfarging er at de ser veldig gusten og platt ut, trøtte. Selv om de er nydusjet og rene i tøyet selvfølgelig. Og kombinasjonen med kommunefarget hår (som mange nordiske kvinner har) pluss usiminket aldrende ansikt, blir veldig grått og trist. Spesielt på vinteren. Jeg bruker heller ikke mye sminke, men mascara og litt farge i kinnene tar jeg på. 

Anonymkode: 39d35...6d4

• Liker 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun mascara av sminke. 

Så bruker jeg ansiktskrem med solfaktor på dagtid, og en uten på kvelden, og renser med miceller water morgen og kveld. 

Ikke farget håret på 15 år, og klipper hos frisør en gang i året. Ellers klipper jeg det selv. Men jeg bruker en del hårkur, leave in og olje i håret, ellers blir det veldig tørt. Har tykt og veldig bølgete hår til midt på ryggen, så kreve mye fuktighet. 

Anonymkode: 722da...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 39, forresten 

Anonymkode: 722da...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun dagkrem eller solkrem, og det hender jeg renser. Men ellers ingenting. Kanskje noe på leppene om de er tørre eller vaselin i munnvikene (kommer sprekker av tanntråd). Håret klipper jeg sjelden, ikke hvert år. Ingen hårprodukter i etter vask. 

Anonymkode: 26c69...6a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker kun dagkrem eller solkrem, og det hender jeg renser. Men ellers ingenting. Kanskje noe på leppene om de er tørre eller vaselin i munnvikene (kommer sprekker av tanntråd). Håret klipper jeg sjelden, ikke hvert år. Ingen hårprodukter i etter vask. 

Kvinne rett over 50.

AnonymBruker
Skrevet

Oh yeah. Jeg er 42. Sluttet med absolutt all sminke for 2 år siden. Deilig 😁

Anonymkode: 418f1...1e9

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives med og koser meg med produktene mine, så det er jo en fordel :)

men sett bort fra det - jeg er typisk nordisk. Og nærmer meg 50 i tillegg. Fult og farge i ansiktet. Blekede tenner. Velstelt og stripet hår. Det gjør en enorm forskjell. 

bryr meg ingenting om hva andre gjør. Men for egen del fortsetter jeg som før så lenge jeg gidder. 

Anonymkode: ea9a6...83d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes likhetstrekket for kvinner i min omgangskrets som har sluttet fullstendig med sminke og hårfarging er at de ser veldig gusten og platt ut, trøtte. Selv om de er nydusjet og rene i tøyet selvfølgelig. Og kombinasjonen med kommunefarget hår (som mange nordiske kvinner har) pluss usiminket aldrende ansikt, blir veldig grått og trist. Spesielt på vinteren. Jeg bruker heller ikke mye sminke, men mascara og litt farge i kinnene tar jeg på. 

Anonymkode: 39d35...6d4

Det stemmer, men greia er at vi, kommunegrå kvinner, ikke bryr oss 😁

• Liker 12
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Voksen kvinne (44) som for en del år siden sluttet med sminke i hverdagen. Har også droppet å gå til frisøren i mange år nå, ingen striper eller farging, bare jevnlig stuss og hårkur.

Dette har jeg egentlig synes har vært godt, både for lommeboka og tidsbruken, og føler meg også avslappet og tilfreds med mitt naturlige utseende.

Bruker en del hudpleieprodukter, men har egentlig lyst til å slutte, eller i alle fall kutte ned, på dette også.

Trenger man egentlig noe særlig mer enn solkrem? 😅

Menn og barn flest bruker jo ikke tid og penger på slikt, og det ser da ikke ut til at de har store problemer med huden…

Er det noen som har sluttet (eller aldri begynte) med «alt», som vil dele noen tanker og erfaringer? ❤️

Klarer deg nok helt fint med bare fuktighetskrem og solkrem

Anonymkode: 1a025...4e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men av nysgjerrighet - det var veldig mange som ikke er opptatt av hudpleie og kosmetikk, som bruker tid på en tråd om hudpleie og kosmetikk - tråd?😅

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer, men greia er at vi, kommunegrå kvinner, ikke bryr oss 😁

Hvorfor bryr man seg da om «hudpleie og kosmetikk» forumet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å sminke meg tidlig i 20 årene. Bruker kun en helt vanlig solkrem både sommer og vinter. Etter min mening er håret finest med naturlig farge. Jeg får mannen min til å stusse håret mitt en til to ganger i året. 

Anonymkode: 4d694...f7c

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker en ansiktskrem med solfaktor. Prøver å huske på å bruke den daglig. Ellers lite sminke i hverdagen. Sminker meg med mascara, brynpenn og solpudder når jeg skal noe spesielt. Går ikke til frisør, og klipper og farger hjemme, når jeg gidder og får lyst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...