Gå til innhold

Erfaring med billig vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med typisk billig vaskemaskin? Ser helst etter noen som har hatt positive erfaringer, men gjerne også hva man bør styre unna. 
For meg er det egentlig viktigere at den vasker godt enn at den varer i 10+ år. Småbarnsfamilie som vasker mye..

Anonymkode: c4b5c...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om noen som er fornøyd med Beko, men ingen egen erfaring.

Skrevet

Nå vil det være 5 års reklamasjonsrett på alle vaskemaskiner, så selv de billigste må forventes å gjøre en akseptabel jobb?

Skrevet
tonyv skrev (4 minutter siden):

Har hørt om noen som er fornøyd med Beko, men ingen egen erfaring.

Beko er vel ikke akkurat et billigmerke?

Skrevet

Har Logik, er veldig fornøyd, den går enda etter 5 år, 1 år lengre enn den svindyre fancy greiene som vi ble anbefalt (og dumme nok til å kjøpe). 

Tror vi betalte rundt 3000 kr for den, vi har 4 barn så denne maskinen går minst 2 ganger til dagen. Har alt det jeg trenger av programmer og er fornøyd. Gunnen til at vi valgte Logik er at vi allerede hadde oppvaskmaskin i samme merke og den har vi vært ekstremt fornøyd med, hadde den i 13 år og aldri noen problemer. Den gikk enda men vi byttet den ut da vi fikk nytt kjøkken, vi trenger ny fryseboks snart og kommer til og kjøpe Logik da også 😂 

Skrevet
TBL12 skrev (1 minutt siden):

Nå vil det være 5 års reklamasjonsrett på alle vaskemaskiner, så selv de billigste må forventes å gjøre en akseptabel jobb?

Joda er vist 5 år på deler av maskinen men ikke drivverket vistnok. Vi lærte det på den harde måten da vår maskin til 16000 kr eksploderte. Vi fikk ingenting for det var vist noe galt med drivverket.

Skrevet
avent skrev (2 minutter siden):

Joda er vist 5 år på deler av maskinen men ikke drivverket vistnok. Vi lærte det på den harde måten da vår maskin til 16000 kr eksploderte. Vi fikk ingenting for det var vist noe galt med drivverket.

Så lenge det ikke er brukerfeil, eksempelvis maskinen har vært overbelastet vil reklamasjonsretten gjelde hele maskinen.

Det kan være garantien ikke omfattet drivverket, men som forbruker kan en alltid reklamere.

Reklamasjonsretten kan etter forbrukerkjøpsloven ikke avtales bort, eller ikke gjelde noen deler i eksempelvis en vaskemaskin.

https://osloadvokatene.no/hva-er-forskjellen-pa-garanti-og-reklamasjon/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en snart 10 år gammel Candy som rusler og går og vasker rent.

Anonymkode: bff86...086

Skrevet

Har beko, på 10 året nå.

kjempe fornøyd. Mamma kjøpte en dyrere og bedre merket men holdt ikke mer enn 6 år, nå har hun også Beko.

Skrevet

Jeg kjøpte en AEG L7FEG964E2 på tilbud til 3995. Normalprisen var 9995 ifølge Elkjøps sider og Prisjakt. 4000 er ganske billig synes jeg. Så man må bare se etter tilbud, så kanskje man får en bra vaskemaskin til ikke så altfor høy pris. 

Jeg ville ihvertfall definitivt kjøpt en AEG fremfor Candy. Dette er forresten favorittproduktet fra Candy. Kombinert koketopp, stekeovn OG oppvaskmaskin!!

image.png.f483b39b87a400e3f7eff5c34877bd6a.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...