Gå til innhold

Farmor vil gjerne ta med datteren vår ut hver dag

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at hun kommer seg ut med farmoren sin. De er enten på lunsj hos farmor eller ute i parker og på lekeplasser. Barnet blir snart 2 år. Allikevel føler jeg på en slags dårlig samvittighet over at hun har mye barnevakt.  Det skal sies at jeg er 37 uker på vei så det er deilig med litt avbrekk.  Tenker dere at det er greit med så mye besøk hos farmor?

Anonymkode: d91bb...b53

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ååh, det hørtes veldig koselig ut. La farmor få være sammen med barnebarnet sitt. Hun er nok kjempestolt og sååååå glad for å få låne den lille🥰🥰

Så får du hentet deg inn litt. Bort med dårlig samvittighet og hvil deg før fødsel. Vinn vinn for alle parter.

Anonymkode: c263b...2d4

• Liker 23
  • Hjerte 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hørtes veldig koselig ut, for både farmor og barnebarn, og også fint for din del. Hadde vært lykkelig hvis jeg hadde hatt den hyggelige hjelpen i småbarnsperioden. Hvorfor skulle du ha dårlig samvittighet over dette? Barnet ditt er jo mest sammen med deg og pappaen.

Anonymkode: a6da0...ff9

• Liker 3
  • Hjerte 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Så lenge farmor ønsker la ho få lov.

Ser her den kontakten mine svigerforeldre har til våres ungdommer hadde de aldri hatt hvis de ikke hadde mulighet til å gjøre ting med dem. Mine foreldre var aldri interessert i å gjøre noe sim helst.

Her var det ofte helt vanlige ting de gjorde hos svigers når de var sammen. Tur ut i skogen, en tur på drive i garasjen,  ute på gårdsbesøk, laget mat, bakte osv

Skrevet

Hun høres ut som en fantastisk farmor.

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tenker jeg er helt greit. Her er det farmor som tar initativ og det høres ut som de koser seg, samt du får hvile. Det er bare godt dette for alle. 

Anonymkode: 4909e...e6a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mini selv vil, er det jo helt topp for alle parter! Så har du mer overskudd til henne når dere er sammen. 

Anonymkode: f8916...6a2

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er hyggelig at hun kommer seg ut med farmoren sin. De er enten på lunsj hos farmor eller ute i parker og på lekeplasser. Barnet blir snart 2 år. Allikevel føler jeg på en slags dårlig samvittighet over at hun har mye barnevakt.  Det skal sies at jeg er 37 uker på vei så det er deilig med litt avbrekk.  Tenker dere at det er greit med så mye besøk hos farmor?

Hvorfor ha dårlig samvittighet når dette er noe farmor gjør på eget initiativ og har glede av?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ha dårlig samvittighet når dette er noe farmor gjør på eget initiativ og har glede av?

Egentlig dårlig samvittighet overfor barnet som er mye vekk. Hun koser seg jo alltid da, men allikevel føler jeg litt på det

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig dårlig samvittighet overfor barnet som er mye vekk. Hun koser seg jo alltid da, men allikevel føler jeg litt på det

Ja skjønner litt den men syns du skal legge den vekk

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner jo med at hun ikke er borte hele dagen hver dag - etter full dag i barnehagen?

Om Både jenta og farmor koser seg, ser jeg ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet?

Anonymkode: 76e31...5e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge dere opplever at hun er trygg og har det bra sammen med farmor, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du lar barnet ditt bygge opp en nær relasjon til sin farmor. 
Det gjør jo bare at barnet har en ekstra voksen å spille på. 

Dessuten trenger du ekstra hvile nå som du er gravid, så dette er jo også farmor som ønsker å hjelpe dere på en måte hun selv også har glede av. 

Dette nære forholdet vil antagelig barna dine og dere foreldre, og farmor, få stor glede av i alle år fremover. 

Anonymkode: cc2ba...328

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koslig for barn og bestemor, ikke ha dårlig samvittighet for at de knytter bånd 😊 

Anonymkode: 29098...e89

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bare koselig det❤️! De kommer til å få et sterkt bånd 🙂

Anonymkode: 127cc...665

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Dette er bare en bonus for barnet, for farmor og for deg😍

Ny heller at du har en så engasjert besteforelder til barnet ditt, det er en berikelse i livet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

It takes a village… Farmor og barnet får verdifull tid sammen. Ubetinget kjærlighet og oppmerksomhet fra besteforeldre er gull verdt for barn. 

Anonymkode: 134ee...5ee

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Regner jo med at hun ikke er borte hele dagen hver dag - etter full dag i barnehagen?

Om Både jenta og farmor koser seg, ser jeg ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet?

Anonymkode: 76e31...5e4

Etter barnehagen er hun alltid med oss, faktisk. Det kunne jeg lagt til men nå har det vært ferie så jeg glemte det litt. Dette gjelder i ferien og helger altså 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle. Da skal jeg bare la de kose seg når de er ute sammen :laugh:

• Hjerte 8
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den syns jeg du ska legge vekk..en dag klarer ikke farmor disse tingene  og da utrolig fint at barne da kan ha de minene om hva farmor klarte å gjøre ting med det

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor skulle ikke det være greit? 

Jeg var selv mye med mine besteforeldre, fordi de elsket å være med oss. Våre foreldre igjen har også vært mye med våre barn igjen. 

Da jeg var i skolealder, passet jeg og venninnene våre alltid barn, og jeg passet ofte fast barn hver dag etter skolen, mens mor var hjemme og tok huset, laget middag etc. Dette var helt vanlig! 

Anonymkode: 3ecb3...773

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...