Gå til innhold

Øke boliglånet for å renovere bad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å renovere et gammelt bad. Vi har boliglån på ca 2,6 mill nå. Vurderer å prøve å øke boliglånet slik at vi kan gjøre det i nær fremtid vs å spare i maange år. Men er dette lite lurt? Hva pleier folk å gjøre? Og hva er kriteriene for å øke boliglånet sitt?

Anonymkode: 10e17...a50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt avhengig av økonomien deres. Du sier ingenting om belåningsgrad, verdi av bolig, inntekt hos dere to, eventuelle sparepenger osv. 

Det er i utgangspunktet helt vanlig å øke boliglånet for å pusse opp, men det forutsetter selvsagt at dere har råd til p betjene det nye lånet. Meg bekjent stiller ikke banken andre krav enn det.

Anonymkode: 0bb83...4f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er kost/nytte verdi så er det lurt. Øker boligverdien betraktelig med renovasjon av bad? Eller er det kun rent kosmetisk? 

Noe annet som jeg tenkte nøye over da jeg vurderte det samme: kan jeg fortsatt ta mer lån på huset etter dette? Plutselig sprenges rør, eller annet som krever øyeblikkelig tiltak og med høy kostnad, da er det lurt å vite at man har mulighet til å øke boliglånet. Dersom dere kan øke lånet for å renovere bad og fortsatt har noe å gå på så er det risikofritt. 

Eventuelt spare noen år til, samtidig som dere også betaler mer ned på lånet. Så kan dere ta lån på huset på kanskje halve verdien, og ha spart opp deler av det :)

Anonymkode: 42520...9bd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...