theoneandonly Skrevet mandag kl 10:35 #1 Skrevet mandag kl 10:35 Sønnen min på 4 år bytter barnehage nå pga flytting. Til dere som har gjort dette før - hvor lang tid tok det før barnet var trygt og hadde nye venner?
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:40 #2 Skrevet mandag kl 10:40 Byttet da barnet var 3 år, gikk veldig fint og følte barnet trivdes fra start og begynte å snakke om venner/de hun likte å leke med etter et par uker. Har startet noen nye hvert år, og jeg opplever at de fort har kommet inn i gruppen. Anonymkode: b9766...426
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:17 #3 Skrevet mandag kl 11:17 Vi byttet barnehage siste året før skolestart. Det gikk veldig fint, men var nok mye fordi han og et annet barn fant hverandre. De er fortsatt bestevenner selvom de er 17 år nå. Men de tilpasser seg raskt i den alderen der. Anonymkode: cdc0d...2c7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:51 #4 Skrevet mandag kl 11:51 Vi byttet siste året før skolestart. Gikk utrolig raskt at barnet var i rutinene i ny barnehage og nye venner. Eneste var at vårt barn savnet mye av det med å være mye ute i naturen og på turer. det å være i grupper med flere årskull . Det å lage mat i bhg I den nye var de ikke på turer og var kun med gruppe i sitt årskull Anonymkode: ed756...450
Luckiness Skrevet mandag kl 12:00 #5 Skrevet mandag kl 12:00 (endret) Vårt barn brukte tilsynelatende bare noen få dager før barnet virket happy. Men virket mer sliten hjemme etter barnehagen da. Er nok mye nytt å forholde seg til. Men fikk venner fort og var som oftest med i lek. Om ikke barnet var med i lek så fant barnet på egen lek i følge personalet og virket tilfreds med det. Vi hadde 3 tilvenningsdager i ny barnehage. Var der et par timer første dagen, så litt lenger neste dag, men hvor jeg var tilgjengelig, men i bakgrunnen. Tredje dagen var jeg med i starten og gikk til måltidet. Kom tilbake et par timer etterpå. Da hadde de vært ute å lekt og barnet hadde egentlig ikke tid til å dra hjem fordi h*n koste seg. I forkant hadde vi vært mye på lekeplassen til barnehagen, sett inn vinduer, snakket positivt om barnehagen. Barnet kunne savne barn og ansatte i den tidligere barnehagen. Men det gikk seg samtidig til. Hør gjerne med barnehagen hvordan dagsplanen ser ut, få en ukes/månedsoversikt. Så kan dere prate om at «i barnehagen du skal begynne i så går de tur to dager» eller «i barnehagen du starter i skal de ha karneval noen dager etter at du begynner». Endret mandag kl 12:02 av Luckiness
Luckiness Skrevet mandag kl 12:01 #6 Skrevet mandag kl 12:01 (endret) Skrev dobbel post Endret mandag kl 12:02 av Luckiness
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:31 #7 Skrevet mandag kl 15:31 Hos min 4-åring tok det vel ca. 5 minutter. Kom inn på avdelingen, ble møtt av en jernalderet, ble bestevenner og holdt sammen til videregående naturlig skilte de. Anonymkode: 8ad7c...0a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå